با جاذبه ها و تفریحات در جامائیکا آشنا شوید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جامائیکا نام کشوری است در قاره‌ آمریکا. این کشور در نزدیکی استوا و در یکی از جزایر حوزه‌ی کارائیب قرار گرفته است. «کینگستون» (Kingston) پایتخت جامائیکا و بزرگ‌ترین شهر  آن محسوب می‌شود.

با جاذبه ها و تفریحات در جامائیکا آشنا شوید

جمعیت جامائیکا نزدیک به ۳ میلیون نفر است. بیش از ۹۰٪ از این تعداد را سیاه‌پوستان آفریقایی تشکیل داده‌اند؛ در حالی که دورگه‌ها و آسیایی‌ها دیگر نژاد ساکنین این منطقه هستند. زبان جامائیکایی «پاتویس» (Patois) زبانی است برگرفته از زبان انگلیسی که توسط بسیاری از مردم صحبت می‌شود. از طرفی زبان انگلیسی زبان رسمی جامائیکا محسوب می‌شود. همین موضوع، این کشور را به سومین کشور پرجمعیت انگلیسی‌زبان در قاره‌ی آمریکا تبدیل می‌کند. دین غالب مردم جامائیکا مسیحیت است؛ با این وجود ادیان و اعتقادات مذهبی نیز کمامان در این منطقه طرفداران خود را دارند. همچنین یهودیت نیز از دیگر ادیان این مردم به شمار می‌رود. جالب است بدانید جامائیکا از بیشترین میزان کلیسا به نسبت مساحت در جهان بهره‌مند است.

تاریخ جامائیکا

بر اساس مستندات کشف شده قدمت سکونت بشر در جامائیکای امروزی به زمان سرخ‌پوستان و دیگر بومی‌های منطقه در قرن ۴ پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. پس از گذشت قرن‌های متمادی در سال ۱۴۹۴ کریستف کلمب اولین غیربومی بود که در این منطقه پا نهاد. در آن زمان سواحل جنوبی جامائیکا با داشتن بالغ بر ۲۰۰ قبیله از جمعیت بیشتری برخوردار بود. با آغاز قرن ۱۶ و در پی ورود اسپانیایی‌ها، این منطقه به تصرف حکومت اسپانیا درآمد. این حکم‌رانی تا اواسط قرن ۱۷، سال ۱۶۵۵ ادامه داشت و پس از آن، نوبت به حکومت بریتانیا بر این منطقه رسید. در طی سال‌های تحت تسلط بریتانیا، کشور جامائیکا به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های گوناگون دست یافت. جامائیکا توانست به یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های شکر تبدیل شود. از طرفی احداث خطوط راه‌آهن و سیستم پستی مدرن از جمله‌ دیگر خدمات نوین در حد فاصل این سال‌ها بود. در سال ۱۹۶۲ بود که جامائیکا با برقراری نظام پارلمانی به استقلال دست یافت. با این وجود این کشور کماکان ملکه‌ی بریتانیا را به طور نمادین ملکه‌ی خود می‌داند. امروزه نیز این کشور به روند رو به رشد خود ادامه داده و به یکی از کشورهای پیشرو در منطقه‌ی خود تبدیل شده است.

جغرافیای جامائیکا

این کشور با مساحتی ۱۱ کیلومتر مربعی به واسطه‌ی موقعیت اقلیمی خود از طبیعت کم‌نظیری برخوردار است. از ارتفاعات بلند و کوهستانی جامائیکا تا سواحل آرمیده در کنار کارائیب همگی خواستگاه پدیده‌های طبیعی شگفت‌انگیزی هستند. جمع این موارد آب و هوای گرم و با رطوبت بالا را برای این منطقه به همراه دشته است.

جاذبه های گردشگری جامائیکا

آبشار دانز ریور

یکی از جاذبه های جامائیکا آبشار دانز ریور است. آبشار دانز ریور یکی از زیباترین آبشارهای جهان به شمار می‌رود. در آب و هوای خنک اطراف آبشار زیر سایه درختان بلندی که روی آبشار سایه افکنده‌اند روحتان تازه می‌شود.

با جاذبه ها و تفریحات در جامائیکا آشنا شوید

موزه باب مارلی

از دیگر جاذبه های جامائیکا موزه باب مارلی است. در سفر به جامائیکا بازدید از موزه باب مارلی، موزیسین معروف را از دست ندهید. جالب است بدانید قبر این موزیسین بزرگ نیز در این موزه قرار دارد.

با جاذبه ها و تفریحات در جامائیکا آشنا شوید

پارک ماجراجویی کول رانینیگز

پارک ماجراجویی اصلی جامائیکا در نگریل (Negril) واقع است که به کول رانینیگز معروف می باشد. این پارک آبی بزرگ و مدرن در سال ۲۰۰۷ ساخته شد و ترکیبی کامل از سرگرمی و هیجان را برای شما و کل خانواده تان فراهم می کند. پارک ماجراجویی کول رانینیگز به دو بخش تقسیم می شود: پارک آبی که شامل ۱۰ سرسره آبی، منطقه بازی کودکان، رودخانه های تفریحی و استخر موج می باشد، و پارک ماجراجویی که در آن می توانید از فعالیت هایی نظیر پینت بال، بازی های لیزر در فضای باز، کشتی های تفریحی، جامبو رفتینگ، قایق سواری با قایق های کانو و کایاک استفاده کنید و یک سفر هیجان انگیز برای خود رقم بزنید.

با جاذبه ها و تفریحات در جامائیکا آشنا شوید

پارک ماجراجویی کوه های میستیک 

شهر اوچو ریوس به معنای «هشت رودخانه» در سواحل شمالی جامائیکا قرار دارد و یکی از مکان های است که در سفر به جامائیکا می توانید از آن بازدید کنید. اما می توان گفت که یکی از مشوق های اصلی برای دیدن این شهر توریستی پارک ماجراجویی کوه های میستیک است که در آن می توانید ماجراجوی های فوق العاده ای را تجربه کنید. همانطور که از نام این پارک متوجه می شوید، باید بگوییم که این منطقه در ارتفاعی حدود ۲۲۰ متر در کوه های میستیک قرار دارد که اگر می خواهید به آن جا بروید باید با بالابرهای خاصی این مسیر را طی کنید.

با جاذبه ها و تفریحات در جامائیکا آشنا شوید

در این پارک فعالیت های بسیار متنوعی وجود دارند که دلیل اصلی رفتن به آن جاست. از جمله این فعالیت ها می توانیم به سورتمه سواری، پرنده نگری و … اشاره کنیم. برای آن هایی که به زیپ لاین علاقه دارند می توانیم این مژده را بدهیم که در این پارک می توانند یکی زیپلاین سواری خوب را تجربه کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید