با جاذبه های گردشگری جمهوری مقدونیه آشنا شوید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جمهوری مقدونیه (Republic of Macedonia) ، در جنوب شرقی اروپا و شمال یونان واقع است. جمهوری مقدونیه در جنوب صربستان، شرق آلبانی، شمال یونان و غرب بلغارستان قرار دارد. پایتخت این کشور شهر اسکوپیه (Skopje)و مساحت آن ۲۵.۷۱۳ کیلومتر مربع است. همچنین مقدوینه با ایالت کوزوو هم مرز است.

تاریخ سیاسی مقدوینه

مقدوینه تا قرن چهاردهم میلادی تحت تسلط صرب‌ها قرار داشت و در این تاریخ امپراتوری عثمانی آن را جز قلمرو خود قرار داد. در قرن نوزدهم، طی جنگ‌هایی که بین روسیه تزاری و عثمانیان صورت گرفت، این ناحیه از دولت عثمانی جدا شد. طی جنگ‌هایی که بین سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۳ به وقع پیوست، یونان، صربستان و سپس بلغارستان آن را اشغال کردند و در از ۱۹۲۶ رسماٌ بخشی از فدراسیون یوگسلاوی سابق بود. مقدونیه در ۱۹۹۱ از یوگسلاوی اعلام استقلال کرد.

نتیجه تصویری برای اشنایی با جمهوری مقدونیه

این جمهوری در ۱۹۹۱ از یوگسلاوی پیشین مستقل شد. اسلام دومین دین در مقدونیه است که با سلطه عثمانیان به این منطقه راه یافت، و پیروان آن حدود ۳۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. از جمعیت شیعیان آمار دقیقی در دست نیست، پورتال اهل بیت، شمار آنان را حدود ۷،۰۰۰ تن تخمین زده است که کمتر از یک درصد جمعیت کشور است. فرقه‌های صوفیه نیز در این کشور حضور فعال دارند، پیشینه آنان در این کشور به پیش از دوره عثمانی برمی‌گردد.

مقدونیه دو میلیون جمعیت دارد، اسلام دومین دین این کشور است، مسلمانان ۳۰ تا ۵۰ % جمعیت مقدونیه را تشکیل می‌دهند. ۶۷ % مقدونی، ۲۰ % آلبانیایی، ۴/۵ % ترک، ۲/۳ % کولی و ۲/۳ % صرب، نژادهای این کشور را تشکیل می‌دهند. زبان رسمی مقدونیه، مقدونی است و به خط سیریلیک نوشته می‌شود، زبان‌های آلبانیایی، ترکی و صربی نیز رایج است.

جاهای دیدنی مقدونیه

 قلعه ساموئل

قلعه ساموئل مربوط به دوران بیزانس از دیدنی‌های معروف مقدونیه محسوب می‌شود. امروزه 18 برج و 4 دروازه از آن باقی مانده است.

دریاچه Ohrid

این دریاچه در مرز بین مقدونیه و آلبانی قرار گرفته است، دریاچه اهرید چشمگیر است؛ بازتاب خورشید در آب های آبی آن در میان کوه ها بسیار خارق العاده و نفسگیر می باشد. پس از جدایی یوگسلاوی در دهه 90 گردشگران به آرامی در حال آشتی با این سواحل هستند و دوباره برای بازدید به این مکان سفر می کنند.

با جاذبه های گردشگری جمهوری مقدونیه آشنا شوید

کلیسای سنت جان

کلیسای سنت جان نیز ترکیبی از معماری بیزانس و ارمنی یکی از زیباترین کلیساهای منطقه بالکان به شمار می‌رود که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

Skopje

پایتخت مقدونیه٬ مکانی جذاب و جالب برای بازدید کردن می باشد. در قسمت زیادی از آن با توجه به مجموعه ی معماری متنوع آن که مساجد زیبای عثمانی٬ ساختمان های نئوکلاسیک بزرگ و مجسمه های مدرن به چشم می خورد.

با جاذبه های گردشگری جمهوری مقدونیه آشنا شوید

پارک ملی ماوروو

از دیگر جاذبه های مقدونیه پارک ملی ماوروو است. در تابستان بازدید از پارک ملی ماوروو را از دست ندهید. این پارک ملی با آب‌وهوایی مطبوع آرامش مطلق را به شما هدیه می‌دهد و مقصدی مناسب برای ماجراجویان محسوب می‌شود.

با جاذبه های گردشگری جمهوری مقدونیه آشنا شوید

 Galicia National Park

در میان دریاچه ی Ohrid و Prespa واقع شده است. این پارک فوق العاده مکانی وحشی و زیبا برای دیدن است. پیاده روی در میان دره ها٬ جنگل ها و کوه های دست نخورده٬ مطمئنا باعث لذت بردن دوست داران طبیعت می شود.

با جاذبه های گردشگری جمهوری مقدونیه آشنا شوید

Pelister National Park

این پارک در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد که منطقه ای کوهستانی است و کوهستان Baba را پوشش می دهد. این مکان میزبانان بسیاری از حیوانات بومی از جمله خرس ها٬ گرگ ها و عقاب های زیادی می باشد. قدیمی ترین پارک ملی در کشور می باشد و منزلگاه دو دریاچه ی یخی است که در میان قله های بلند خود قرار دارند. این ها به عنوان چشم های Pelister شناخته می شوند.

با جاذبه های گردشگری جمهوری مقدونیه آشنا شوید

Strumica

در شرق مقدونیه واقع شده است و به خاطر صومعه های زیبای Byzantine که در خارج از شهر قرار دارد٬ معروف شده است. حومه ی شهر پر از آبشارهای جادویی و کوه هاست. شهری آرام است. Strumica خانه ی ویرانه های دوست داشتنی و مکان های باستان شناسی مثل Roman Therma و Carevi Kuli Fortress می باشد که به قرن ۵ برمی گردند.

با جاذبه های گردشگری جمهوری مقدونیه آشنا شوید

Prilep

در زیر یک تپه ی لخت که با ویرانه های یک قلعه ی قدیمی تزئین شده٬ واقع شده است. Prilep پر از تاریخ است. اینجا زمانی مقر حکومت پک پادشاه قرون وسطا بوده است؛ همچنین کلیساهای و صومعه های متعددی در اینجا وجود دارد. رفتن به بالای یک قلعه ی نظامی قرن دهمی با چشم انداز زیبایش که شهر را در زیر پایتان می بینید٬ یکی از کارهایی است که حتما باید در Prilep انجام دهید. در طول راه شما صخره های زیبایی را پشت سر می گذاید٬ مثل صخره ی Stone Elephant.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید