جاذبه های گردشگری بی نظیر رومانی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

رومانی کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان و از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین همسایه است. بلغارستان نیز دیگر همسایه این کشور از سمت جنوب آن می‌باشد. رومانی با داشتن مساحت ۲۳۸٬۴۰۰ کیلومتر مربع نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت با داشتن ۱۹/۴ میلیون جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا از نظر جمعیت است. پایتخت و بزرگترین شهر آن بخارست ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. رومانی عضوی از اتحادیه اروپا و سازمان ناتو می‌باشد. زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئوی رومانی است. اکثریت مردم رومانی مسیحی هستند که حدود ۸۷ درصد از شاخه ارتدکس تعلق دارند.

نتیجه تصویری برای پرچم رومانی

تاریخ رومانی

کشور رومانی در سال ۱۹۴۴م به اشغال ارتش سرخ شوروی درآمد و تا سال ۱۹۵۸م ادامه یافت. در این مدت شوروی با مداخله در امور رومانی موفق شد زمینه‌های شکل‌گیری و تسلط دولت کمونیستی را بر رومانی فراهم آورد. از این پس به مدت چهل سال و اندی از ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۹م دولت کمونیستی بر رومانی فرمان راند. در سال ۱۹۸۹، نیکلای چائوشسکو، دیکتاتور کمونیست کشور در پی شورش مردم رومانی سرنگون و نظام این کشور به یک نظام چندحزبی مبدل شد. با کنار رفتن پرده آهنین، دوره‌گذار رومانی به سوی دموکراسی و اقتصاد بازار سرمایه‌داری آغاز شد. پس از یک دهه مشکلات اقتصادی بعد از انقلاب و کاهش استانداردهای زندگی، انجام اصلاحات گسترده، بهبود اقتصادی را به دنبال داشت. در سال ۲۰۱۰، رومانی یک کشور با درآمد متوسط رو به بالا با شاخص توسعه انسانی بالا بود. رومانی در ۲۹ مارس ۲۰۰۴ به ناتو، و در ۱ ژانویه ۲۰۰۷ به اتحادیه اروپا پیوست.

جاهای دیدنی رومانی

موزه ملی هنر رومانی

بخارست شهری سرسبز همراه با موزه‌های بسیار است که طبیعت بکری را به خود اختصاص داده است. گردشگرانی که در قالب تور رومانی به این شهر سفر می‌کنند، می‌توانند برای اینکه فرهنگ و تاریخ این مرزوبوم را بهتر بشناسند سری به موزه‌هایش بزنند که از معماری‌های بی‌نظیری برخوردار است. از جمله این موزه‌ها می‌توان به موزه ملی هنر رومانی اشاره کرد که در میدان انقلاب و در مرکز شهر بخارست قرار دارد. با ورود به این موزه، آثاری از هنرمندان رومانی را می‌بینید که به قرون وسطی بر می‌گردد. خوب است بدانید که همگی آثاری که در موزه ملی هنر رومانی دیده می‌شود، توسط خانواده سلطنتی رومانیایی جمع‌آوری شده است.

جاذبه های گردشگری بی نظیر رومانی

دلتای دانوب

دلتا در جغرافی به زمین مثلثی شکلی گفته می شود که در دهانه رود یا دریا شکل می گیرد و از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است. دلتای دانوب در شرق این کشور قرار دارد و با چهار ساعت رانندگی از بخارست، پایتخت رومانی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. یکی از حقایق جالب در مورد رومانی این است که این دلتا دومین دلتای بزرگ اروپا و بهترین و سالم ترین دلتا در کل قاره اروپا به حساب می آید. در این منطقه جغرافیایی بیش از ۳۰ گونه پرنده و ۱۶۰ گونه ماهی وجود دارد و از این نظر بهشتی برای پرنده نگری و عاشقان طبیهت و حیات وحش محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری بی نظیر رومانی

 ساختمان پارلمان بخارست

از جمله معماری‌های باشکوهی که در کشور رومانی نظرتان را جلب خواهد کرد، کاخ پارلمان رومانی است که با  340 هزار متر مربع، بزرگ‌ترین ساختمان پس از پنتاگون آمریکا محسوب می‌شود. این کاخ از گران‌ترین و سنگین‌ترین ساختمان‌های اداری جهان است که در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر بخارست به شمار می‌آید.

جاذبه های گردشگری بی نظیر رومانی

 آتشفشان های فعال در رومانی

قبل از هرچیز باید بگوییم که ارتفاع این آتشفشان ها تنها حدود ۶ متر هستند و فوران آتش و گدازه ندارند. اما این گِل فِشان ها بسیار فتوژنیک هستند و تصاویر فوق العاده ای می توانید در آن جا ثبت کنید. برای این که از این گل فشان های جذاب دیدن کنید باید به شهرستان بوزائو بروید. این دهانه های آتشفشانی در ۲۲ کیلومتری شهر بوزائو و ۱۲۲ کیلومتری بخارست، پایتخت رومانی قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری بی نظیر رومانی

 قلعه بران در براشوو

این قلعه در شهر براشوو (بخش مرکزی رومانی) رومانی که بعدها به قلعه دراکولا مشهور شد واقع شده است. ساخت این قلعه در سال 1226 آغاز شد و در سال 1388 به اتمام رسید و در آن زمان به‌عنوان یک دژ نظامی برای محافظت از ترانسیلوانیا ( یک بخش تاریخی در رومانی) فعال شده بود. قلعه بران در طول تاریخ خود، میزبان افراد مختلفی از جمله شوالیه‌های توتُن (توتن‌ها ژرمن‌تبارانی بودند که در شبه‌جزیره یوتلاند، شمال آفریقا می‌زیسته‌اند) گرفته تا خانواده‌های سلطنتی رومانی و نیروهای نظامی بوده است.

جاذبه های گردشگری بی نظیر رومانی

معدن نمک سالینا توردا

معدن نمک سالینا توردا در قرن ۱۷ بسیار فعال بوده است، اما امروزه دیگر تعطیل شده و بیشتر جنبه تفریحی و گردشگری دارد. در این معدن قدیمی که ۱۲۰ متر زیر زمین قرار گرفته یک پارک موضوعی تفریحی جذاب ساخته شده است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. در این پارک موضوعی سرگرمی های مفرحی مثل سالن بولینگ، چرخ و فلک و یک آمفی تئاتر قرار دارد که در طول سال میزبان کنسرت ها و برنامه های متعددی است. در بخشی از این معدن امکان قایقرانی پدالی و پارویی هم برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

جاذبه های گردشگری بی نظیر رومانی

باغ گیاه شناسی بخارست

شهر بخارست که پایتخت کشور رومانی است، جذابیت‌های بسیاری از جمله جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و هنری را به خود اختصاص داده است. گردشگرانی که در قالب تور رومانی به این شهر سفر می‌کنند، می‌توانند به گشت‌وگذار در خیابان‌های قدیمی بپردازند که کافه‌ها و رستوران‌هایی قدیمی دارد. در کنار بازدید از خیابان‌های قدیمی‌اش، به تماشای طبیعت بکر شهر بخارست بروید که باغی پر ازگل‌های رنگارنگ در میانش جای گرفته است. خوب است بدانید که نام این باغ را باغ گیاه ‌شناسی بخارست می‌نامند که با قدم زدن در محوطه‌اش، فضای سرسبزی را می‌بینید که اطرافش را درختان سر به فلک کشیده احاطه کرده‌اند.

جاذبه های گردشگری بی نظیر رومانی

گورستان رنگارنگ رومانی

گورستان مری در Săpânța، استان ماراماروس قرار گرفته و رنگارنگ ترین قبرستان دنیا به حساب می آید. داستان شکل گیری این گورستان از ذوق و خلاقیت یک هنرمند محلی شروع شد: یک روز هنرمندی به نام یوآن پاتراس سعی کرد صلیبی چوبی و رنگارنگ بسازد که روی آن با نقاشی ها و اشعار مختلفی راجع به زندگی فرد متوفی بسازد. شاید بازدید از یک گورستان، جاذبه گردشگری عجیبی به نظر برسد. اما گورستان مری با تمام گورستان های دنیا تفاوت دارد! اما پیشنهاد می کنیم حتما در سفر به رومانی از این گورستان خاص و منحصر به فرد هم دیدن کنید و در حین قدم زدن با دقت روی صلیب های رنگی را تماشا کنید. رنگ های استفاده شده روی صلیب ها هر کدام نماد و سمبل یک مفهوم هستند: سبز به معنای زندگی، زرد نماینده باروری، قرمز به معنای عشق و محبت و سیاه نماینده و سمبل مرگ است.

جاذبه های گردشگری بی نظیر رومانی

 محله قدیمی بخارست

اگر می‌خواهید به کشور زیبای رومانی سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از محله قدیمی بخارست را فراموش نکنید، چرا که حین گشت‌وگذار در این منطقه می‌توانید کافه‌ها و تراس‌هایی را ببینید که همگی به قرن هفدهم بر می‌گردند. خوب است بدانید که محله قدیمی بخارست، منطقه‌ای بی‌رقیب در جشن شناخته می‌شود که بازدید از ورودی‌های ساختمان‌هایش می‌تواند لحظات متفاوتی را برایتان رقم بزند.

نتیجه تصویری برای محله قدیمی بخارست

پل Anghel Saligny

پل Anghel Saligny  زمانی که در سال ۱۸۹۵ ساخته شد بلندترین و طولانی ترین پل در اروپا و دومین پل بلند در سرتاسر جهان به حساب می آمد. این پل ریلی که بر فراز رودخانه دانوب کشیده شده است یک اثر و بنای ملی به حساب می آید و با دو مجسمه سرباز برنزی آراسته شده است. این پل اگرچه امروزه دیگر بلندترین پل اروپا نیست، اما هنوز هم یکی از جاذبه های گردشگری رومانی محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری بی نظیر رومانی

طاق نصرت پاریس

طاق نصرت پاریس یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید و به سمبل و نماد این شهر تبدیل شده است.

جاذبه های گردشگری بی نظیر رومانی

یکی از حقایق جالب در مورد رومانی این است که نسخه دومی از این بنا در شهر بخارست رومانی قرار گرفته است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید