بنر هدر

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

فیلیپین مجمع‌الجزایری است متشکل از ۷ هزار جزیره که جمعیت روبه رشد آن تنها در ۱۱ جزیره زندگی می‌کنند. اغلب نقاط این کشور نیز کوهستانی و زلزله خیز است. فیلیپین ۲۰ رشته کوه آتشفشانی فعال دارد و اغلب سواحل این کشور توسط توفان‌های شدید مورد تهدید قرار می‌گیرد. مانیل پایتخت کشور فیلیپین است.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

تاریخ

فیلیپین در سال‌های پیش از میلاد یکی از مراکز بازرگانی در منطقهٔ جنوب شرقی آسیا بود. نخستین اروپاییانی که به این جزایر آمدند، همراهان فردیناند ماژلان کاشف معروف بودند که در سال ۹۰۰ش ـ ۱۵۲۱م به همراه او این جزیره را کشف کرده و پای به این سرزمین نهادند. در جنگ بین آمریکا و اسپانیا مستعمره آمریکا گشت و سپس در جنگ جهانی دوم به تصرف ژاپن درآمد و در سال ۱۹۴۶ در حالی که مانیل ویرانه‌ای بیش نبود، حکومت جمهوری در این کشور به‌وجود آمد. حضور پرقدرت آمریکا تأثیری عمیق بر جامعه فیلیپین نهاده‌است به‌طوری‌که این جامعه هم‌اکنون تلفیقی از فرهنگ آسیایی و کاتولیک اسپانیایی و سرمایه‌داری آمریکایی است.

آب و هوای فیلیپین

آب و هوای فیلیپین گرمسیری دریایی با رطوبت زیاد است و در طول سال همواره با طوفان و باران‌های موسمی روبرو هستند و به خاطره همین باران‌های سیل آسا تقریباً ۷۰٪ این جزایر را جنگل‌های سرسبز استوایی فرا گرفته‌است. دمای هوا بین ۲۰ تا ۴۰ درجه متغیر است و رطوبت نیز از ۳۶٪ تا ۹۰٪ هم می‌رسد. وقوع زمین‌لرزه در این جزایر پدیده‌ای معمولی به‌شمار می‌آید.

ویژگی‌های انسانی و سیاسی فیلیپین

نام کامل: جمهوری فیلیپین
جمعیت: ۸۵.۲ میلیون نفر
پایتخت: مانیل
وسعت: ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع
زبان‌های اصلی: فیلیپینی، انگلیسی.
دین: مسیحیت و اسلام
امید به زندگی: مردان ۶۸ سال، زنان ۷۲ سال.
واحد پولی:۱ پزوی فیلپین= ۱۰۰ سنتاوو
صادرات اصلی: ماشین آلات الکترونیک،منسوجات، اغذیه، حیوانات زنده ومواد شیمیایی.
در آمد ناخالص ملی: ۳۰۰/۱دلار(آمار بانک جهانی  سال ۲۰۰۶ )
دامنه اینترنتی: ph
کد بین‌المللی تلفن: +۶۳

دیدنی های فیلیپین

ال نیدو

ال نیدو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین است که بر روی لبه ی خلیج باکوئیت در پالاوان شمالی نیز قرار گرفته است و به دلیل داشتن ۵۰ پوشش سنگی و همچنین ماهی ها و مرجان های رنگارنگ از شهرت بالایی برخوردار است. جزیره های کوچک و بزرگ ال نیدو پر از غارهای عمیق و تالاب های باشکوه و سواحل شنی سفید زیبا هستند و حیات وحش آنها در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود، گشت های تفریحی با قایق و گشت با اتوبوس نیز برای گردشگران مهیاست. بسیاری از کسانی که با تور فیلیپین حتما به سمت ال نیدو می روند چرا که این جزیره یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری فیلیپین محسوب می شود.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

ساحل سفید در بوراکای

هیچ کمبودی از لحاظ سواحل بکر و دست نخورده در زمان تفریح در فیلیپین وجود ندارد اما اگر شما به دنبال منظره ساحلی پرتکاپو هستید، به ساحل سفید در بوراکای سفر کنید. این ساحل پرجمعیت ترین منطقه در جزیره است اما در آن فرصت های زیادی برای قایقرانی و ورزش های آبی دیگر پیدا خواهید کرد. صندلی ها و ننوهای فراوانی زیر درختان پالم وجود دارند که شما می توانید در آن ها آرامش داشته و از شن های سفید خالص لذت ببرید. شما حتی می توانید ماساژهای ساحلی را رزو کنید.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

جزیره باتان

جزیره باتان خود با صخره های سرسبز و آب های موجدار برای موج سواری، تپه های باشکوه و گاوهای در حال چرا، خانه های سنگی، کلیساهای اسپانیایی و در کل بهشتی زیر پتوی کهکشان راه شیری، در اختیار گردشگران قرار دارد. عمده علت شهرت این جزیره سفر تعداد زیاد گردشگران چینی به سمت آن می باشد.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

آتشفشان مایون در آلبی

باید از آتشفشان مایون در استان آلبی در جزیره لوزون فیلیپین به عنوان تفریح در فیلیپین دیدن کنید. این آتشفشانی فعال با ارتفاعی بیش از 2400 متر می باشد. آتشفشان مایون شکلی کاملاً مخروطی داشته و بیشتر بازدیدکنندگان با دیدن آتشفشان از سطح زمین لذت می برند. مسیرهای طبیعی در زمین های پارک ملی، آتشفشان را احاطه کرده اند جایی که شما میتوانید از حیات وحش مانند طوطی های کوچک دم دراز و سایر پرندگان دیدن کنید.

دریاچه پیناتوبو

دریاچه ی بسیار زیبا و محصورکننده ای به نام پیناتوبو که با توجه به طبیعت زیبایی که دارد جز بهترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می ورد. این دریاچه که پس از زلزله سال ۱۹۹۱ و فعال شدن آتشفشان خاموشی به همین نام درست شد، در استان زامبالیز در شمال غربی فیلیپین قرار دارد و تبدیل به یکی از انتخاب های گردشگران برای سفر به فیلیپین شده است.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

تپه های شکلاتی بوهول

پدیده طبیعی منحصر به فرد و زمین شناسی حیرت انگیز جزیره بوهول به نام تپه های شکلاتی مشهور است. اینجا جز میراث جهانی یونسکو بوده و منطقه ای حفاظت شده با بیش از 1200 کوه کوچک است که طی چندین قرن در بالای سطح زمین ظاهر شده اند. این منطقه زمانی درون اقیانوس بوده و این تپه های منحصر به فرد در هر جهت گسترده شده اند. آن ها در بیشتر طول سال سبز هستند اما در فصل خشک به رنگ قهوه ای شکلاتی تبدیل شده و به همین جهت تپه های شکلاتی نامیده می شوند. با مسیر مناسب به بالای تپه می رسید که منطقه ای زیبا را فراهم می کند. اطمینان حاصل کنید که از تعداد زیاد گل های ظریف در این ناحیه که در امتداد مسیر وجود دارند در کنار تفریح در فیلیپین دیدن کنید.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

 سیکوئیجور

همانطور که می دانید حدود ۷۰۰۰ جزیره در کشور فیلیپین وجود دارد و این خود می تواند به تنهایی سبب جذب گردشگر شود چرا که هر جزیره برای خودش می تواند جذابیت های ویژه ی مخصوص به خودش را داشته باشد. در منطقه ی فولکور فیلیپین جزیره کوچکی به نام سیکوئیجور وجود دارد که با سنت های عرفانی و مردم بومی که دارد شهرت بسیاری در بین مردم فیلیپین و همچنین گردشگرانی که به سمت آن سفر می کنند دارا می باشد.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

تابوت های آویزان ساگادا

سفری کوتاه برای رسیدن به منطقه تابوت های آویزان در ساگادا که در دره عمیق در شمال کوه های کوردیرا واقع شده، وجود دارد اما این منظره چیزی است که اکثر مردم جهان هرگز آن را نخواهند دید. تابوت های آویزان که در طول قرن ها از صخره های دره اکو به حالت معلق هستند، مراسم تشریفاتی مخصوص تدفین قبایل ثروتمند بوده است. برای رسیدن به منطقه کوهستانی سفری زمان بر و استقامت فیزیکی نیاز دارد تا از مسیرهای تنگ و با شیب تند به سمت تابوت های پنهان پیاده روی کنید. شما کفش های بادوام نیاز داشته و ممکن است بخواهید قبل از سفر برای سازگار شدن تمرین کرده تا سریعاً به بالای بلندی برسید. پاداش و دستمزد غافلگیرانه به شما، چشم اندازی زیبا است که هرگز آن را در بین دیدنی های فیلیپین فراموش نخواهید کرد.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

داراگا

فیلیپین کشوری با جاذبه های مختلف است که هر کدام می تواند به تنهایی گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. داراگا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فیلیپین است که در جنوب شرقی لوزون قرار گرفته است و در پس زمینه آن یک آتشفشان بزرگ نیز وجود دارد. داراگا دهکده کشاورزی مرتفعی است که به تدریج شهری شده و گردشگران زیادی به سوی آن روان شده اند. علیرغم شلوغی مرکز شهر، در نواحی برنج کاری در کوهپایه ها، زندگی روستائی جریان دارد.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

تراس های برنج باتاد در بانائو

مشاهده تراس براد باتاد در طلوع آفتاب در بانائو تجربه ای فراموش نشدنی است به خصوص برای عکاسان مناظر طبیعی که می خواهند عکس های کاملی از کشاورزی فیلیپین بگیرند. برخی از این تراس ها بیش از 2000 سال سن قدمت داشته و شکل معمولی از کشاورزی کشور را نشان می دهند. تراس های کوهستانی که با دست در کوهستان کنده کاری شده اند، زمین های کشاورزی عمودی را در ناحیه فاقد زمین صاف ایجاد کرده اند. کشاورزان معمولاً برنج و سبزیجات می کارند. شما می توانید در برخی از جاده هایی که در بالای تراس وجود دارند، پیاده روی کرده و بهترین منظره را از بالا به پایین ببینید. بهترین نور که روشنایی زمین های رنگ سبز کهربایی را فراهم می کند، در صبح زود و غروب خورشید در زمان تفریح در فیلیپین است.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

 ویگان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فیلیپین منطقه ویگان است که جز میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. این منطقه ی گردشگری که در شمال شرقی فیلیپین قرار گرفته نیز تاریخ و معماری آن با خیابان های سنگفرش شده، کلیساهای باروک و عمارت های اسپانیایی نیز ترکیب شده و از محبوب ترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می رود.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

آبشارهای پاگسانجان، لاگونا

تنها چیز هیجان انگیزتر از مشهورترین آبشارهای تحسین برانگیز فیلیپین، عبور از آن ها با قایق است. آبشار پالسانجان بخشی از پارک ملی گرج پاگسانجان است. سفر شما در امتداد آبشارها از طریق بالادست رودخانه و عبور از میان مناظر زیبای گرمسیری خواهد بود. هنگامی که شما به آرامی سواری می کنید باید برای رویداد اصلی آماده شوید به طوریکه در قسمت پایین رودخانه با سرعتی بالا از میان سنگ های بزرگ و آب متلاطم و شدید حرکت می کنید که در اصطلاح محلی به آن پرتاب سریع می گویند. این ماجراجویی هیجان انگیز در فضای باز است و شما می توانید با سفرهای روزانه از مانیل آن را در بین دیدنی های فیلیپین انجام دهید.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

 موزه ملی فیلیپین

موزه ملی فیلیپین برای علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و تاریخی یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری شهر است. شما در این موزه می‌توانید شاهکار معروف و خیره‌کننده خوان لونا را از نزدیک مشاهده کنید. گردش در موزه ملی مساوی با قدم زدن در گنجینه‌ تاریخی فیلیپین است. هزینه موزه برای گروه‌های توریستی ارزان‌تر است.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

باغ مرجان در کرون

جزیره کرون در فیلیپین مکانی مشهور برای غواصی و ورزش های زیر آبی است که عمدتاً به خاطر صخره های مرجانی فراوان، شگفت انگیز است. باغ مرجان مکانی مخصوص قابل دسترس با گونه های مرجانی و ماهی خاص است. اغلب توقف های تورهای ورزش های زیرآبی (Snorkeling) و غواصی باغ مرجانی در نزدیکی کشتی های غرق شده می باشد.

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین

 پارک قهرمان ملی

پارک ریزال(Rizal) که به نام لونتا(Luneta) هم مشهور است، در نزدیکی منطقه تاریخی شهر واقع شده است. این پارک به احترام قهرمان ملی دکتر خوزه ریزال (نویسنده و روشنفکر انقلابی) که در سال ۱۸۹۶ در این منطقه هدف تیراندازی قرار گرفت، ساخته شده است. این پارک ۲۲ هکتار مساحت دارد و برای مردم شهر یک پناهگاه آرام برای پیدا کردن آرامش در دل یک شهر شلوغ است.

نتیجه تصویری برای پارک قهرمان ملی فیلیپین

بازار چانه‌ زن‌ ها

خوب جذاب ترین فعالیتی که می توانید در سفر انجام دهید، خرید کردن است. بازار چانه زن ها که با نام بازار دیویسوریا در این کشور مشهور است می تواند جز جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار بیاید. تمام مردم فیلیپین از اقصی نقاط این کشور برای خرید و معامله‌های اصلی به این خیابان می ‌آیند. در ایام کریسمس گرچه تراکم این جمعیت افزایش پیدا می ‌کند اما حال و هوای خیابان بسیار دوست داشتنی است. این بازار برای کسانی که عاشق مراکز خرید رنگارنگ هستند جذابیت زیادی دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید