بنر هدر

جاذبه های طبیعی و دیدنی گینه بیسائو

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

گینه بیسائو با نام رسمی جمهوری گینه بیسائو کشوری است در غرب آفریقا در کناره اقیانوس اطلس شمالی، بین گینه و سنگال. پایتخت آن بیسائو است.

جاذبه های طبیعی و دیدنی گینه بیسائو

تاریخ گینه بیسائو

زمانی گینه بیسائو به عنوان پادشاهی گابو بخشی از امپراتوری مالی بود. بخش‌هایی از این پادشاهی تا زمان استعمار پرتغالی‌ها در قرن هجدهم باقی مانده بود. پرتغالی‌ها در قرن ۱۷ آغاز به تجارت برده در این کشور کردند. باوجود این که این کشور از نخستین مستعمرات پرتغال بود، بخش‌های داخلی آن تا قرن ۱۹ مورد اکتشاف قرار نگرفت. این کشور در زمان استعمار گینه، پرتغال نام داشت و پس از استقلال در ۲۴ سپتامبر ۱۹۷۳ نام پایتخت خود، بیسائو را به نام رسمی خود اضافه کرد تا از اشتباه گرفته شدن با جمهوری گینه جلوگیری کند.

اقتصاد در گینه بیسائو

تولید ناخالص داخلی این کشور ۲/۹۰۱ میلیون دلار است و ۴۸۰ هزار نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند که ۸۲ درصد از آنها در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند. نرخ تورم در سال ۲۰۰۲ میلادی در این کشور چهار درصد بود. محصولات صادراتی گینه بیسائو شامل بادام هندی، میگو، بادام‌زمینی، خرما و الوار است که به کشورهای هند (۱/۷۶ درصد)، نیجریه (۱/۱۸ درصد) و ایتالیا (۴/۱ درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی این کشور شامل مواد غذایی، ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل و محصولات پتروشیمی است که از کشورهای پرتغال (۷/۱۸ درصد)، سنگال (۳/۱۶درصد)، ایتالیا (۱۳ درصد) و پاکستان (۵/۴درصد) وارد می‌شود.

مردم گینه بیسائو

جمعیت این کشور یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۷۸۰ نفر با میانگین سنی ۱/۱۹ سال است.  زبان رسمی این کشور پرتغالی است. ۴۵ درصد از مردم آن مسلمان، پنج درصد مسیحی و بقیه پیرو ادیان بومی هستند.

جغرافیای گینه بیسائو

گینه بیسائو سرزمینی گرم و مرطوب است با مناطق سرسبز و باتلاقی در سمت ساحلی که برای کشت برنج و بادام زمینی اختصاص دارد و سرزمین‌های به نسبت خشک‌تر خاوری که برای گله داری و پرورش چهارپایان استفاده می‌شود. رودهای مهم آن کوروبال، گبا و کاشئو است. این کشور به نسبت سرزمین همواری به‌شمار می‌آید. تنها ناهمواری‌های این سرزمین کوه‌های کم ارتفاعی در قسمت شرقی آن است که حداکثر ارتفاع آن‌ها به ۲۶۲ متر می‌رسد. نفت، آهن و بوکسیت مهمترین منابع طبیعی گینه بیسائو است. این کشور همچنین دارای جزایر فراوانی در سمت ساحلی است که مجمع الجزایر بیژاگوس مهمترین آنهاست.

جاذبه های گردشگری گینه بیسائو

 کاخ ریاست جمهوری در بیسائو

کاخ ریاست جمهوری، محل اقامت رئیس‌جمهور گینه بیسائو است که در شهر بیسائو قرار دارد. این کاخ در ارتفاع شهر بیسائو، به عنوان، یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های شهر به چشم می‌خورد، اما در طی جنگ داخلی سال 1998-1999 ویران شد. تا سال 2012 میلادی، کاخ قدیمی همچنان ایستاده بود، اما خلع سلاح شده بود. کاخ ریاست جمهوری جدید در سال 2013، با سرمایه‌گذاری چینی، به‌عنوان بخشی از پروژه‌های ساختمانی بزرگ در این شهر، ازجمله 20,000 استادیوم سالن و مجتمع جدید پارلمان، تأسیس شد. رنگ‌بندی‌های زیبایی در این ساختمان دیده می‌شود، ازجمله این رنگ‌بندی‌ها، رنگ صورتی اسکله کاخ و سقف نارنجی آن است. اطراف این کاخ ریاست جمهوری را، درختان نخل سر به فلک کشیده، فرا گرفته است که به‌مانند نگهبان اطراف این کاخ را پوشش می‌دهند. در سفر به شهر زیبای بیسائو، بازدید از کاخ ریاست جمهوری را از دست ندهید.

جاذبه های طبیعی و دیدنی گینه بیسائو

جزیره بوباک و جزیره پویلائو

جزیره بوباک و جزیره پویلائو از معروف‌ترین جزایر گینه بیسائو به شمار می‌روند و چشم‌اندازهای متنوع با آب و هوایی مطبوع باعث شده است بسیاری از گردشگران تعطیلات خود را در این جزایر سپری کنند.

جاذبه های طبیعی و دیدنی گینه بیسائو

 پارک ملی João Vieira and Poilão Marine

پارک ملی João Vieira and Poilão Marine با جاذبه های شگفت‌انگیز و حیات وحش منحصر به فرد باری افرادی که به دنبال ماجراجویی و کشف طبیعت هستند انتخاب مناسبی خواهد بود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید