جاهای دیدنی بنین + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جمهوری بنین کشوری در غرب آفریقا است که تا سال 975 با نام داهومی شناخته می‌شد. این کشور از غرب با توگو، از شرق با نیجریه، از شمال با بورکینافاسو و نیجر و از جنوب ساحل کوچکی در کنار خلیج بنین دارد. پایتخت این کشور پورتو نووو است اما مقر دولت در شهر کوتونو است. در سال 1892 تحت سلطه فرانسه در آمد. استقلال کامل این کشور در سال 1960 روی داد. در 12 سال نخست پس از استقلال درگیری‌ها و خشونت‌های قومی زیادی در این کشور رخ داد.

جاهای دیدنی بنین + تصاویر

مردم بنین

جمعیت این کشور هشت میلیون و 78 هزار و 314 نفر است که میانگین سنی آنها 7/17 سال است. امید به زندگی برای زنان در این کشور 63/54 سال و برای مردان 28/52 سال است. بیماری‌های ناشی از آب و غذای آلوده در این کشور رایج است. 42/8 درصد از مردم این کشور مسیحی و 4/24 درصد آنها مسلمان هستند. بقیه پیرو ادیان محلی‌اند. زبان رسمی این کشور فرانسوی است.

ارتباطات در بنین

بنین تعداد زیادی روزنامه و گاهنامه دارد و سازمان گزارشگران بدون مرز معتقد است روزنامه‌ها در بنین از آزادی برخوردارند. این کشور علاوه بر رادیو و تلویزیون دولتی تعدادی شبکه تلویزیون خصوصی هم دارد که برخی از آنها به زبان محلی برای مخاطبانشان برنامه پخش می‌کنند.

دیدنی های بنین

 موزه تاریخی اویداه

اگر دنبال یک نمایشگاه تاریخی در بنین هستید، باید موزه تارییخ اویداه را ببینید . این موزه تاریخی در شهر Ouidah  قرار دارد .آنجا شش نمایشگاه در موزه دارند که پادشاهی Xweda، پادشاهی Dahomey، تجارت برده، Vodun، و ارتباطات فرهنگی بین بنین و تمام جهان است. این یک تور تازه ای است و درواقع یکی از مکان های توصیه شده برای بازدید در بنین است.

جاهای دیدنی بنین + تصاویر

 کاخ سلطنتی پورتو نووو

کاخ سلطنتی پورتو نووو  موزه ای به نام کاخ کافه Toffa یا Musee Homne است. آنها آن را یک کاخ سلطنتی نامیده اند زیرا در یک زمان این در واقع محل اقامت سلطنتی بنین بود. امروزه این موزه مهمی است که نشان دهنده بقایای مجموعه پادشاه Toffa و آثار ذخیره شده در طول سلطنت او است. البته هنوز در انتظار ثبت در فهرست یونسکو است.

جاهای دیدنی بنین + تصاویر

 پارک ملی Pendjari

بنین نیز مانند همه کشورهای دیگر در قاره آفریقا دارای پارک ملی است . این پارک یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در کشور بنین به دلیل زیستگاه طبیعی آن است. پارک نیز در میان جاذبه های سایت لیست پیشنهاد شده صفحه ی سایت سازمان میراث یونسکو قرار دارد. این پارک ملی دارای مساحت ۲،۷۵۵ کیلومتر مربع است. دارای فیل ها، گرگ و میمون، بوفالوها و گاو سان ها است. پارک نیز به عنوان مرکز گونه های پرنده شناخته شده است.

جاهای دیدنی بنین + تصاویر

 کاخ سلطنتی ابومی

یکی از مکان های دیدنی در بنین، کاخ سلطنتی Abomey است . این جاذبه توریستی توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به رسمیت شناخته شده است.دارای معیارهای سوم و چهارم بوده و در سال ۱۹۸۵ ثبت شده است. اما این مکان در فهرست خطرناک قرار گرفته است اما بعد از سال ۲۰۰۷ آنرا بیرون آورده اند. کاخ های سلطنتی ابومی ساختار بسیار باستانی دارد که در سال ۱۶۲۵ تأسیس شده اند. پادشاهان تا دهه ۱۹۰۰ در آنها زندگی می کردند.

 

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید