جزیره مون سن میشل ، یکی از زیباترین چشم اندازهای قاره اروپا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مون سن میشل یک جزیره جزر و مدی در شمال فرانسه در منطقه نورماندی است که از جالب توجه ترین اماکن توریستی فرانسه محسوب می شود. جزیره فوق العاده دیدنی سن میشل جزو گردشگری ترین مناطق کشور فرانسه است و در سال میزبان بیش از ۳ میلیون بازدید کننده از سراسر جهان است. سال ۱۹۷۹ میلادی نام سن میشل در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

جزیره مون سن میشل ، یکی از زیباترین چشم اندازهای قاره اروپا

این جزیره که خودش 98 متر بالاتر از سطح دریاست در حال حاضر 44 نفر جمعیت دارد که البته در بهترین حالتش در سال 1854 هزار و صد و هشتاد و دو نفر جمعیت داشته. ترکیب ساختاری شهر نمونه ای جامعه فئودالی است که آن را ساخته است.

جزیره صخره ای و جزر و مدی که امروز می بینید در دوران ما قبل تاریخ یک سرزمین خشک معمولی بوده است. با افزایش ارتفاع آب دریا، فرسایش چشم انداز ساحلی را تغییر داد و چندین سنگ بزرگ گرانیتی در خلیج پدیدار شد و مقاومت و سایش آن در برابر اقیانوس بهتر از صخره های اطرافش بود. این صخره ها بعدا جزایر Lillemer، Mont-Dol، Tombelaine (جزیره شمالی) و Mont Tombe، که بعدها جزیره مون سن میشل نامیده شد.

جزیره مون سن میشل ، یکی از زیباترین چشم اندازهای قاره اروپا

مون سن میشل یکی از فراموش نشدنی ترین چشم اندازهای قاره اروپا را دارد. در خلیجی رویایی قرار گرفته است جایی که نورماندی و بریتانی به هم پیوند می خورند. از فاصله بسیار دور هم جزیره چشم هر رهگذری را به خود خیره می کند.

این جا مکانی جادویی است که گفته ها شنیده هایی که درباره آن می شنوید با تخیلات و تحسین های شخصی افراد در طول تاریخ در هم آمیخته است. داستانی که بازگو کننده چگونی تبدیل شدن جزیره به زیارت گاهی برای مسیحیان است نیز خالی از لطف نیست. Aubert اسقف شهرهای اطراف که بر روی تپه قرار داشتند ادعا می کند که Archangel Michael در قرن هشتم میلادی او را مجبور کرد که کلیسایی بر بالای جزیره ای در میان دریا احداث کند.

از سال ۹۶۶ میلادی به بعد دوک های نورماندی دنبال کننده پادشاهان فرانسوی بودند که همین امر موجب شد در طول سال ها همواره به مون سن میشل توجه شد و به توسعه آن بپردازند. ساختمان های باشکوه صومعه در طول سال های قرون وسطی به آن اضافه شد. یکی از بخش های جالب مجموعه که به نام The Marvel شناخته می شود، به مرکز یادگیری تبدیل شده است و در سال های گذشته برخی از بزرگترین ذهن ها و روشنگرهای رساله را از سراسر اروپا به این منطقه کشانده است. علارغم جنگ سلطنتی که بر روی کانال میان گذر در می گرفت تعداد زیادی زائر به مون سن میشل می آمدند. با این حال، برج و باروهایی در پایه این جزیره ساخته شد تا نیروهای انگلیسی را خارج از آن نگهدارد.

جزیره مون سن میشل ، یکی از زیباترین چشم اندازهای قاره اروپا

راه های دسترسی به مون سن میشل

خودرو: استفاده از خودرو ارزان ترین و آسان ترین راه برای رسیدن به مون سن میشل است. البته معمولا صف ورود خودرو به پارکینگ طولانی است ( هرچند پارکینگ به قدر کافی بزرگ است و هیچ وقت پر نمی شود). می توانید از جاده A84 کن در مسیر Caen-Rennes به سمت جنوب غربی برانید. از پارکینگ می توانید پیاده یا با استفاده از شاتل های  رایگان به صومعه بروید. اگر در شهر پاریس اقامت دارید حدود ۴ ساعت تا سن میشل رانندگب در پیش خواهید داشت.

واسل نقلیه عمومی: مسیر راه آهن مستقیمی از پاریس وجود ندارد. می توانید به Pontorson  بروید و از آن جا با اتوبوس های TGV به سن میشل بروید. اتوبوس ها در روز ۴ بار به آن سمت حرکت می کنند قبل از سفر حتما زمان بندی آن ها را چک کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید