جزیره پاتموس در یونان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جزیره «پاتموس» (Patmos) در شرقی‌ترین سمت دریای اَیگین قرار گرفته و به یک مقصد گردشگری برای تعطیلات در یونان میباشد. این جزیره جایی است که انتهای جهان از آنجا آغاز می‌شود. چیزهایی زیادی در این جزیره وجود دارد که حدسش را هم نمی‌زنید، از جمله اینکه بعد از پایین رفتن از مسیر پیچ در پیچ به سمت مرکز جزیره با یک کشیش خواب آلود مواجه خواهید شد که مدیریت یک دکه سوغات فروشی را بر عهده دارد. با این وجود، اینجا جایی است که از آنجا تصورات جهنمی سقوط نهایی انسان سرچشمه می‌گیرد، جایی که الهام بخش سنت جان در نوشتن کتاب وحی یعنی همان آخرین صفحات انجیل بوده و بخشی از توصیفات ترسناک این کتاب آسمانی به آن مربوط می‌شوند. کلیسای کوچک ارتودوکس سنت آن که در اوایل قرن هفدهم میلادی ساخته شده، در دهانه یک غار ساخته شده است. گفته می‌شود سنت جان در آن رویاهای صادقه‌ای را دیده که او آن‌ها را نمایی از آخرالزمان انسان‌ها تفسیر کرده است.

جزیره پاتموس در یونان

اگر به خاطر علامت «غار آخرالزمان» در ورودی این غار نبود نمی‌دانستید که شما در حال وارد شدن به غار زیرزمینی مقدس هستید. کلیسای کوچک اطراف دهانه این غار زیرزمینی که سمت شمال آن به یک اتاق کوچک ختم می‌شود در انتهای دالان‌های متعدد قرار می‌گیرد.

اگر چه این غار و صومعه جاذبه گردشگری اصلی جزیره پاتموس به شمار می‌آیند، اما تنها دلیلی نیستند که گردشگران دسته دسته به این جزیره مراجعه می‌کنند. پاناگوس اوگنیکوس، رهبر شورای جزیره در این باره می‌گوید: «چند سال پیش ما به همراه جاهایی مانند سانتیاگو دِ کومپوستلا در اسپانیا و لوردس در فرانسه در کنفرانس اروپایی توریسم مذهبی حضور پیدا کردیم. بیانیه پایانی این بود که دین به خودی خود برای جذب گردشگر به این مقاصد کافی نیست و یک فاکتور جذاب دیگر نیز باید وجود داشته باشد. در مورد پاتموس، این سواحل و زیبایی های کورا، پایتخت جزیره هستند که فاکتور جانبی به شمار می‌آیند».جزیره پاتموس در یونان

ازدیگر جاذبه‌های زیبای این جزیره می‌توان به روستای ماهیگیری دوست داشتنی و زیبای گریکوس اشاره کرد که روبروی جزیره کوچک تراگونیسی قرار گرفته است، که یک باد شکن طبیعی برای ساحل امن و شنی منطقه است.

توریستی ترین مکان جزیره پاتموس، اسکالا است، اما سواحل آرامش بخش در سراسر این جزیره، یافت می شوند. تعطیلات در پاتموس را می توان با سفر به لروس همراه کرد چون فاصله بین دو جزیره، بسیار کوتاه است. پاتموس در یونان، بیشتر به عنوان جزیره آخرالزمان، معروف است.

جزیره پاتموس در یونانپاتموس در جهان، معروف است چون هرساله هزاران مهاجر به پاتموس می روند تا ازاین دو بنای مذهبی دیدن کنند که ارتباطی معنوی با این جزیره دارند. با توجه به این معنویت، فستیوال های موسیقی مذهبی و رویدادهای دیگر در تابستان در تلاش برای اتصال پاتموس به گذشته آن، سازمان دهی می شوند.

جزیره پاتموس در یونان

محل اقامت: اکثر هتل ها در پاتموس، در اسکالا، بندر اصلی جزیره یافت می شوند که بیشتر فعالیت های گردشگری هم در این مکان متمرکز شده است. بسیاری از هتل ها و آپارتمان سنتی آرامش بخش، با وجود دسترسی مناسب به امکانات توریستی سازمان یافته اسکالا، نزدیک به بندر یافت می شوند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید