خلیج هالونگ بی ، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در ویتنام

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اگر به ویتنام و پایتخت آن هانوی سفر کرده باشید مطمئنا تورهای مختلفی به سمت خلیج هالونگ در 170 کیلومتری پایتخت برگزار میشود.جائیکه شما میتوانید یک منظره پاناروما از اقیانوس را در یک خط ساحلی بزرگتر از 120 کیلومتر مشاهده نمائید در کل وسعت خلیج 2 برابر تهران میباشد. این خلیج به خاطر چشم انداز حیرت آوری که از اقیانوس دارد معروف است و به همین خاطر است که وقتی صحبت از دیدنی های طبیعی زیبای جهان باشد، نام آن هم همیشه در وسط است.

خلیج هالونگ بی ، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در ویتنام

تعداد جزایر خلیج هالونگ بی؟

وقتی وارد خلیج 1500 کیلومتری هالونگ میشوید با 1960 جزیره کوچک و بزرگ آهکی به قدمت 500 میلون سال! مواجه می شوید و جزایر یکپارچه سنگ آهکی میباشند که هر کدام با گیاهان ضخیم جنگلی پوشانده شده اند به برخی از آنها میتوانید وارد شوید و اداره محیط زیست ویتنام ورود به برخی را برای حفظ بکر بودن و عدم تخریب ممنوع نموده است. برخی از جزایر این خلیج زیر آب است و تعدادی از آنها با بخش کوچکی از زیر آب سر به بیرون نهاده اند.تنوع ماهیان و آبزیان در کنار این جزایر بسیار متنوع است و هزاران آبزی کوچک و بزرگ در آبهای اقیانوس کنار جزایر زندگی میکنند.و در برخی از جزایر سنجاب و میمون و گوزن کوهی میتوانید ببینید و طبیعتا پرندگان پای ثابت این جزایر میباشند پراکندگی جزایر خلیج هالونگ بی با بیش از 200 جزیره عمدتا شامل هسته مرکزی خلیج هالونگ با مساحت 334 کیلومتر مربع (129 کیلومتر مربع) با تراکم بالای 775 جزیره با آب و هوا گرمسیری است.عمق آب در کنار برخی از این جزایر به 10 متر میرسد و مناسب شنا و غواصی میباشد.

خلیج هالونگ بی ، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در ویتنام

 دلیل نامگذاری هالونگ بی چیست؟

قدمت هالونگ به 18 هزار سال پیش بر میگرد و افسانه های محلی بر این باور است که این خلیج جایگاه زندگی اژدها بوده که هنگام فریاد زدن از دهانش آتش بیرون نمی آمده و این جزایر سنگی به بیرون پرتاب میشده است و در جنگ میان ویتنام و چین این اژدها نقش بسزایی در جلوگیری از هجوم چینی ها داشته اند.با توجه به افسانه محلی، زمانی که ویتنام تازه شروع به توسعه به عنوان یک کشور کرد، آنها مجبور بودند با مهاجمان مبارزه کنند. برای کمک به ویتنامی ها در دفاع از کشور شان، خدایان خانواده ای از اژدها ها را به عنوان محافظان فرستادند. این خانواده اژدها جواهرات و جید را از دهانشان به بیرون پرتاب می نمودند. این جواهرات به جزایر کوچک تبدیل شده و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا یک دیوار بزرگ علیه کشتی مهاجمان ایجاد کنند.پس از پیروزی در جنگ، اژدها علاقه مند به دیدار با مسالمت آمیز زمین شد و سپس تصمیم گرفتند در این خلیج زندگی کند. جایی که اژدهای مادر به دنیا آمد، به نام بای تو لانگ Bai Tu Long island نامگذاری شد. از لحاظ علمی و زمین شناسی دریایی، این منطقه به عنوان یک محیط رسوبی ویژه ساحلی ثبت شده است. آب دریا در محیط قلیایی با فرایند شیمیایی denudation از کربنات کلسیم به سرعت در حال ایجاد صخره های عظیم است و شکل ظاهری دریایی این خلیج را ایجاد نموده است.

خلیج هالونگ بی ، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در ویتنام

بهترین زمان سفر به خلیج هالونگ در ویتنام

بهترین زمان رفتن به این خلیج در فصل های بهار و یا پاییز است چرا که در فصل زمستان هوا سرد می شود و در فصل تابستان هم که باران های طوفانی وحشتناکی می بارد و به همین خاطر بیشتر سفرهای کوتاه کنسل می شوند و به شما اجازه داده نمی شود تا شب را در قایق بمانید. ماه های نوامبر و آپریل بهترین ماه های سفر به این خلیج فریبنده هستند چون هم هوا مطبوع هست و هم آنقدر بارندگی اذیت کننده نیست.

تفریحات در خلیج هالونگ

۱- کوهنوردی و صخره نوردی در خلیج هالونگ

یکی از با عظمت ترین مناطق کوهنوردی دنیا، کوه های خلیج هالونگ اند. تمام کوهنوردان حرفه ای که تا به حال به هالونگ رفته اند معتقدند این کوه های سنگ آهکی بهشت ماجراجویان کوهنورد هستند. تورهای کوهنوردی معمولا نصف روزه یا یک روزه بوده و برای نوردیدن این صخره ها چندین مسیر متفاوت وجود دارد.بهترین وقت کوهنوردی در خلیج هالونگ در طی ماه های ژانویه تا آپریل است.

۲-هلی کوپتر سواری بر فراز هالونگ

با تورهای هلی کوپترسواری در منطقه ی خلیج ها لانگ بای می توانید در ارتفاعات ۳۰۰ متری جاذبه ها و طبیعت سرسبز و بی نظیر ویتنام را ببینید. در طی پروازی ۴۵ دقیقه ای بر بالای طبیعت دیدنی هالونگ به گردش خواهید رفت. برای گردشگران از هتل خود به فرودگاه جیا لام برده می شوند و در آن جا سوار هلی کوپتر مورد نظر خواهند شد.

خلیج هالونگ بی ، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در ویتنام

۳- غار نوردی در خلیج ها لونگ

در سواحل پهناور این جزیره غارهای زیادی وجود که سبب می شود بسیاری از افراد قصد غارنوردی در خلیج ها لونگ را داشته باشند. غارهای دائوگو، تین چانگ و سانگ دات تعدادی از شاهکارهای طبیعت این منطقه به شمار می روند. استالاگمیت ها و استالاکتیت هایی خارق العاده که اشکال و ابعادی مختلف دارند، درون این غارها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کنند. همچنین در طی غارنوردی می توانید در آب های شفاف و خنک درون غار به شنا بپردازید.

خلیج هالونگ بی ، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در ویتنام

۴- غواصی و شنا در خلیج هالونگ

۵- دوچرخه سواری- پیاده روی در خلیج هالونگ

مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری بسیار ایده آلی در میان طبیعت های دلربای خلیج هالونگ بای در ویتنام وجود دارد که می توانید در آن نهایت لذت را ببرید و به گشت و گذار بپردازید. برای گردش چندین مسیر پیش روی شماست و حق انتخاب دارید که در کدام مسیر لحظات مفرحی را برای خودتان رقم بزنید. برای پیاده روی جزایر کوئان یان (Quan lan)، بان سن (Ban Sen)، کات با (Cat Ba) و تیتو (Titov) توصیه می شوند. همچنین برای دوپرخه سواری روستاهای ماهی گیری مانند روستای ویت های (Viet Hai) و جزایر کات با (Cat Ba) و توئان چائو (Tuan Chau) گزینه های مناسبی اند.

خلیج هالونگ بی ، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در ویتنام

۷- ماهی گیری در خلیج هالونگ

ماهی گیری در خلیج هالونگ قطعا یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که در این منطقه می توانید انجام دهید. اغلب ماهی های مرکب که شبیه به هشت پا هستند در این منطقه زندگی می کنند. برای ماهی گیری چوب و قلاب و دیگر امکانات لازم در اختیار شما گذاشته می شود.

۸- کایاک سواری در خلیج هالونگ

از محبوب ترین تفریحاتی که در خلیج هالونگ می توانید انجام دهید، کایاک سواری است که در آب های آرام اطراف این خلیج می توانید انجام دهید. به این ترتیب می توانید در اطراف ستون های این جزیره به گردش بپردازید و از طبیعت ناب هالونگ بهره ببرید.

۹- پاراسیلینگ در خلیج هالونگ

پاراسیلینگ نوعی تفریح آبی ست که در آن فرد چتردار با طنابی به یک قایق موتوری متصل می شود و به هنگام حرکت قایق، فرد در هوا به پرواز در می آید. مدت زمان پاراسیلینگ در خلیج ها لونگ کاملا بسته به درخواست شماست و طبیعتا هر چه زمان بیش تری را در پاراسیلینگ بگذرانید، هزینه بیش تری خواهید پرداخت.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید