خیره کننده ترین دره های جهان + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در سرتاسر جهان دره های مختلفی وجود دارند که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند اما بیشتر آن ها به دلیل ناشناخته بودن برای گردشگران کم کم در حال فراموشی هستند. بیشتر گردشگران تنها دره بزرگ (grand canyon) کالیفرنیا را می شناسند و با دره های دیگر جهان به هیچ وجه آشنایی ندارند. گردشگران بسیار دیگری نیز وجود دارند که صرفا به خاطر اسم این مناظر زیبا، از دیدن این مناطق هراس داشته و هیچگاه حتی زحمت اندیشیدن به سفری اینچنین را به ذهنشان راه نمی‌دهند. علاوه بر آن نبود شناخت کافی از اینگونه دره‌ ها خود دلیل دیگری شده است که گردشگران رغبت چندانی را برای مسافرت به چنین مناظر بکر و دست نخورده‌ای پیدا نکنند به همین خاطر در این مطلب سعی شده است 11 دره تماشایی و زیبای جهان که تاکنون حتی اسامی آنها نیز به گوش و چشم خوانندگان نرسیده معرفی شود تا شاید افقی جدید را در مسیر جهانگردی آنها باز کرده باشد.

1. دره‌ تن پیک در کانادا

دره مشهور تن پیک به دلیل ده قله ی زیبایی که در آن وجود دارد و همچنین دریاچه فیروزه ای رنگ مورین بسیار در جهان مطرح است. کوتاه ترین قله ای که در این دره وجود دارد ارتفاعش ۳ کیلومتر است. گردشگران می توانند برای گردش در این دره از چند مسیر پیاده روی که وجود دارد می توانید به سلیقه خودتان یکی از آنها انتخاب کنید و به این دره در منطقه آلبرتا دسترسی پیدا کنید. تمام طول سال برای سفر به این ناحیه مناسب است.

خیره کننده ترین دره های جهان + تصاویر

2. دره آنتلوپ در آمریکا

آنتلوپ کانیون(Antelope Canyon) پارکی طبیعی در ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا است.این پارک دارای صخره‌هایی دیدنی است که توسط آب و هوا در طول سالیان بگونه‌ای غریب فرسایش یافته و در ساعاتی مخصوص از روز خالق مناظری با نورپردازی‌های نایاب می‌شوند. این پارک همانند مانیومنت ولی متعلق به زمین‌های قبیله ناواهو می‌باشد.

خیره کننده ترین دره های جهان + تصاویر

3. دره‌ رد استون در چین

دیگر دره ای که در میانه های کوه یونتایشان واقع است دره ی رد استون است، در این دره صخره های سرخ رنگی وجود دارد که جلوه فوق العاده ای را به این منطقه داده است. طرف دیگر، آبشار‌هایی در چند نقطه از این صخره‌ها پایین می‌ریزند. این دره نه تنها برای توریست‌ها محبوب است بلکه برای زمین‌شناسان و حافظان محیط زیست هم حایز اهمیت است.

خیره کننده ترین دره های جهان + تصاویر

4. دره چارین در قزاقستان

دره چارین با وسعت 80 کیلومتر بر روی رودخانه چارین در قزاقستان و در فاصله 200 کیلومتری از مرز چین قرار دارد. این دره که از مراکز مهم جذب گردشگری این کشور نیز به شمار می‌رود و سالانه بخش عمده‌ای از گردشگران قزاقستان را به سمت خود می‌کشاند در پارک ملی چارین قرار گرفته است.

خیره کننده ترین دره های جهان + تصاویر

5. دره سابی در آفریقای جنوبی

دره سابی در روستایی با همین نام قرار دارد که در میان محیطی جنگلی محصور شده است. سرچشمه ی رودخانه ی سابی در کنار این روستا قرار دارد و در مسیر رسیدن به این  مکان شگفت انگیز باید از جاده لانگ تام نیز بگذرید. از جمله مکان های دیدنی که در این منطقه وجود دارد پارم ملی کروگر، استراحتگاه زوار، دره عمیق بلاید ریور، آبشارهای سابی نیز اشاره کرد.

خیره کننده ترین دره های جهان + تصاویر

6. دره کوپر در مکزیک

دره کوپر مجموعه ای از دره ها شامل شش دره جدا از هم است که در جنوب غربی ایالت چیهوهوا در مکزیک قرار دارد. این دره از لحاظ وسعت و عمق بزرگتر از دره بزرگ در کالیفرنا است. این دره ها توسط شش رودخانه عظیم بوجود آمده اند که از قسمت های غربی سیرا تاراهومارا سرچشمه گرفته‌ اند. این شش رود همگی به داخل رود فوئرته می‌ریزند و سپس در دریای کورتز راه خود را ادامه می‌دهند.

7. دره  لند منالوگا در ایسلند

در منطقه ی متروکه ای در کشور ایسلند، دره ای به نام لند منالوگا وجود دارد که یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری در این کشور برای مسافران به شمار می رود. دره های پراکنده، کوه هایی از جنس ریولیت، میدان های گدازه ای و همچنین دریاچه ها و آتشفشان های هکلا می توانند جذاب ترین مناطق توریستی این دره در کشور ایسلند باشند. ماه‌های ژوئن تا اواخر سپتامبر، بهترین زمان برای سفر به این منطقه است.

خیره کننده ترین دره های جهان + تصاویر

8. دره گلن در آمریکا

دره گلن که به معنی دره کوهستانی است در جنوب شرقی و مرکزی یوتا و شمال صخره‌های قرمز رنگ و غربی آریزونا قرار دارد و رودخانه کلورادو از میان این دره می‌گذرد. این دره به لحاظ شیب و عمق خود از دره‌های خطرناک آمریکا نیز محسوب می‌شود اما رنگ عجیب آب رودخانه‌ای که از انتهای آن می‌گذرد یکی از زیبایی‌هایی است که چشم هر گردشگری را نوازش می‌کند.

9. دره‌ مهتاب در آرژانتین

دره ای با چشم اندازی هجیب و شگفت انگیز در پارک ایالتی آسکی گووالاستو در آرژانتین وجود دارد. علاوه بر نقاط منحصر به فردی که در این منطقه وجود دارد، وجود فسیل هایی از دایناسور از نکات جالبی است که در این منطقه به چشم می خورد.  این دره به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. برای سفر به این منطقه، باید از فرودگاه محلی بوینس آیرس از اتومبیل یا هواپیما به سمت سان ژوان یا لاریوژا حرکت،  و از این مکان‌ها با ماشین یا اتوبوس به سمت دره نقل مکان کرد.

خیره کننده ترین دره های جهان + تصاویر

10. دره وایپو در جزایر هاوایی

دره ی وایپو در زمانهای قبل پایتخت محسوب می شد و حتی خانواده ی سلطنتی هم در این دره اقامت داشتند. وایپو چشم انداز بسیار زیبایی به ساحل و اقیانوس دارد و بوسیله ی صخره های مرجانی احاطه شده است. همچنین آبشارهای بسیار زیادی از این صخره ها جاری هستند و به پایین می ریزند.

خیره کننده ترین دره های جهان + تصاویر

11. دره ماتکا در مقدونیه

ماتکا به معنی بطن یا رحم نام دره ای در غرب اسکوپیه، پایتخت مقدونیه است. این دره که وسعتی در حدود 5 هزار هکتار دارد و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مقدونیه است چند صومعه قدیمی را نیز در خود جای داده است. در این دره 10 غار وجود دارد که کوچک‌ترین آن ها 20 متر و طولانی‌ترین آن‌ها 176 متر طول دارد. این دره که محل عبور رودخانه ای به همین نام است چند دریاچه کوچک و بزرگ هم دارد که به زیبایی های این منطقه اضافه می کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید