بنر هدر

رودخانه بولتون استرید ، رودخانه ای بی رحم اما جذاب و دیدنی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بولتن استرید در میان برج باردن و صومعه بولتن در یورکشایر انگلستان آرمیده و به نوعی  تله طبیعی به شمار می رود. زیبایی شگفت انگیز و مناظر طبیعی اطراف  این رودخانه افراد را فریب می دهد و آنها را به نزدیک شدن به آن ترغیب می کند؛ اما رود عمیق تر از آن چیزی است که تصور می شود.

رودخانه بولتون استرید ، رودخانه ای بی رحم اما جذاب و دیدنی

عرض این رودخانه‌ دو متر است که آن را «باریکه‌ی بولتون» می‌نامند. در زیر سطح این رود به ظاهر بی‌آزار، نوعی شکاف با جریان‌های آبی شدید وجود دارد که شبیه به یک مکنده‌ی قوی عمل می‌کند و هر کس که خواسته یا ناخواسته به درون آن بیفتد را محکوم به مرگی قطعی می‌کند. از سال ۲۰۱۰ پس از مرگ یک کودک هشت ساله یک افسر پلیس در این رودخانه خطرناک و بی رحم نگهبانی می کند تا این رودخانه نتواند جان کسی را بگیرد.

رودخانه بولتون استرید ، رودخانه ای بی رحم اما جذاب و دیدنی

در واقع، در قسمتی از رودخانه ورف (Wharf) جریان باریکی به اسم بولتون استرید وجود دارد که بسیار تماشایی است؛ از همان مناظری که آدم فکر می کند هر لحظه ممکن است سروکله ی یک پری دریایی پیدا شود اما در زیر سطح این آب یک تله ی طبیعی مخفی شده که تا حال جان افراد زیادی را گرفته است.

برای اینکه ببینید چطور یک جریان کوچک کوهستانی می تواند تا این حد خطرناک باشد سری به بالای جریان رودخانه بزنید. حدود ۹۰ متر بالاتر، این رودخانه کوچک به یک رودخانه ی بزرگ به عرض ۹ متر تبدیل شده است. این همان رودخانه ی ورف (Wharf) است که در شهر یورک شایر در جریانه اما وقتی به منطقه «بولتون ابی» می رسد باید از یک شکاف باریکی بگذرد که هم سرعت و هم عمق آن را به طور باورنکردنی افزایش می دهد. علاوه بر این، در زیر این قسمت از جریان آب، شبکه ای از تونل ها و غارهای زیر زمینی هست که دیده نمی شوند و قسمت زیادی از آب رودخانه را در خود نگه می دارند برای همین هیچ کس به درستی نمی داند که این جریان آب چقدر عمق دارد. با این حال در سال هایی که باران کمی می بارد سطح آب این رودخانه پایین می رود و سنگ هایی که در زیر آب هستند دیده می شوند.

رودخانه بولتون استرید ، رودخانه ای بی رحم اما جذاب و دیدنی

این رود به ظاهر خیلی آرام و کم عمق است. به همین دلیل، گردشگران و بازدیدکنندگانی که به اینجا می‌آیند تصور می‌کنند چون عرض این رود کم است و می‌شود به راحتی از روی آن پرید، پس عمق آن نیز بیشتر از زانو نیست.

روی درختان نزدیک این منطقه به وفور می‌توان تابلوهای خطر را دید که به مردم در مورد این رود اخطار داده است تا از پریدن از روی این شکاف صرف نظر کنند. با این حال، هر از گاهی خبر‌ها و ماجراهای غم‌انگیزی از کسانی که پایشان لیز خورده و به اعماق این شبکه‌ها و غارهای زیر آب کشیده شدند، به گوش می‌رسد.

با وجود همه ی حرف های ترسناکی که درباره ی این رودخانه وجود دارد اما مسیرهای طبیعت گردی که افراد را به نزدیکی این رودخانه می رسانند از محبوب ترین مسیرهاست. طبیعت گردهای زیادی همانطور که در حال قدم زدن و لذت بردن از مناظر اطراف هستند ناگهان تابلوهای خطر اطراف رودخانه نظرشان را جلب می کند و آن ها را ناخداگاه به سمت آب می کشاند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید