بنر هدر

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

حتما شما هم به این نتیجه رسیده اید که طبیعی ترین راه برای تجربه حال و هوای حاکم بر مقصدی که به آنجا سفر کرده اید، قدم زدن در خیابان های آن شهر است. خیابان ها داستان هایی را در خود نگه داشته اند تا به شما یک تصویر لحظه ای از معماری، تاریخ و شخصیت و هر چیز دیگری که دوست دارید بدانید را ارائه نمایند. می‌خواهیم خیابان هایی را به شما معرفی کنیم که اضافه بر زیبایی هایی که دارند بسیار مشهور میباشند و همۀ ساله میلیون‌ها نفر به این خیابان ها تردد میکنند.

خیابان شانزلیزه، پاریس

خیابان شانزلیزه پر از سینما، کافه و مغازه های لوکس است و درختان زیبای سرسبزی دو طرف خیابان را پوشانده است. این خیابان یکی از قابل تشخیص ترین و مشهورترین خیابان پاریس و فرانسه است. شانزلیزه از میدان کنکورد شروع و در طاق پیروزی به پایان می رسد. این خیابان همچنین یکی از معتبرترین مراکز خرید پاریس است. از سال ۱۹۷۵، آخرین مرحله دوچرخه سواری جاده فرانسه در این خیابان به پایان می رسد.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

خیابان برادوی منهتن آمریکا

برادوی قدیمی ترین خیابان شمالی-جنوبی شهر نیویورک است که از تعداد زیادی میدان از جمله میدان یونیون، میدان مادیسون، میدان تایمز، میدان هرالد و چند مورد دیگر عبور می کند.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

خیابان وال استریت، نیویورک

وال استریت خیابان معروف نیویورک و قلب تاریخی منطقه مالی است که ساختمان بورس نیویورک در آن قرار دارد. این خیابان از خیبان های معروف جهان است.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

خیابان پورتوبلو لندن

خیابان معروف بعدی، پورتوبلوی لندن است. البته اکثر خیابان های این شهر زیبا هستند و یک جذابیت تاریخی دارند، ولی پورتوبلو یا خیابان بازار لندن معروف ترین آنهاست. پورتوبلو بیشتر به خاطر شاهکارهای آنتیک یک خیابان شناخته شده است که با خانه هایی به رنگ دیوانه کننده، غذاهای محلی و خرت و پرت های قدیمی مطمئنا شما را جذب خود می کند.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

پیاده رو مشاهیر هالیوود، هالیوود

این خیابان پر از ستاره هایی است که برای بزرگداشت افراد مشهور در کف این خیابان نصب شده است. بیش از ۲۴۰۰ ستاره جاودانه شده اند و هر سال بیش از ۲۰۰ نفر نامزد این می شوند که ستاره ای به نام آن ها در این محل نصب شود.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

خیابان مایکونوس یونان

گزینه بعدی، خیابان مایکونوس یونان است که از زیبا ترین و شناخته شده ترین خیابان ها در دنیا به شمار می رود. این خیابان ها به قدری زیبا هستند که با دیدن آنها تصور می کنید مستقیم از یک کتاب هنری بیرون آمده اند. در خیابان های مایکونوس همه چیز با دوغاب گچ بی نهایت سفید شده اند و زیبایی را منعکس می کنند.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

خیابان اورچارد، سنگاپور

خیابان اورچارد اصلی ترین خیابان خرید سنگاپور است که مردم بسیاری در آن رفت و آمد می کنند. این خیابان پر از مراکز خرید، رستوران، کافه و هتل است و از مکان های مهم جذب توریست می باشد. همچنین این خیابان محل اقامت رسمی رئیس جمهور سنگاپور است و تزئینات مخصوص کریسمس معروفی دارد.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

خیابان لابوکا بوینس آیرس آرژانتین

لابوکا واقع در بوینس آیرس آرزانتین، خیابانی است که در آن خانه ها با رنگ های خیره کننده، رنگ آمیزی شده اند و به میزان هیجان این شهر شگفت انگیز اضافه کرده اند. بهترین و مهمترین نکته ای که در مورد خیابان لابوکا وجود دارد این است که ساکنین آن رنگ ها را بسیار جدی می گیرند و وقتی از رنگی خسته می شوند یا یکی را تمام می کنند براحتی رنگ دیگری را اضافه می کنند، بطوریکه اینکار زمینه ساز شکل گیری مجموعه ای رنگارنگ از خانه ها شده است.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

 خیابان کاسان‌ روود

اگر دقیق صحبت کنیم، خیابان خآوو سان در نزدیکی رود چاو پهرایا در بانکوک، تایلند واقع هست. ترجمه‌ي کلمه‌ي کاسان “برنج آسیاب‌شده” هست، یادآوری از قبل‌ي این خیابان که بازار برنج بود. با این حال، در ۲۰ سال جدید خیابان کاسان روود تبدیل به محل وقت‌گذرانی مشهوری برای توریست‌ها شده هست. این خیابان دارای محل‌هاي اقامت ارزان قیمت از خوابگاه‌هاي ساده تا هتل‌هاي 3 ستاره با قیمت مناسب، هم چنین کافه، غرفه‌هاي غذایی، رستوران، مغازه، کافی‌نت و آژانس مسافرتی هست.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

خیابان شکوفه های گیلاس بُن آلمان

این خیابان تونل مانند جادویی در آلمان هر سال به مدت دو یا سه هفته به رنگ جادویی در می آید. بنابراین برای علاقه مندان به تماشای این منظره زیبا و اینستاگرام بازهایی که می خواهند یک استوری رنگی را در صفحه خود به نمایش بگذارند، این دو هفته بهترین زمان برای سفر به بُن آلمان است.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

خیابان اورکارد 

خیابان اورکارد، خیابان اصلی خرید در سنگاپور، که اضافه بر جاذبه‌ي جهانگردی، محل گردش محلی‌ها نیز هست. این خیابان که به علت باغ‌هاي میوه‌اي که به آن منتهی میشود، نامگذاری شده، پر از مال، رستوران‌هاي محلی بیشمار، کافی‌شاپ‌هاي زنجیره‌اي، کافه و هتل هست. این خیابان هم‌چنین محل قرارگیری اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور سنگاپور هست. تزئینات کریسمس در کنار این خیابان، با دکورهای گوزن و چراغ در بین درخت‌هاي نخل و منزل‌هاي زنجبیلی با برف مصنوعی بسیار مشهور میباشند.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

خیابان آگودا پرتغال

خیابان آگودا خیابانی زیبا و دیدنی در کشور پرتغال است. چیزی که آگودا را معروف کرده در واقع شروع یک پروژه تابستانی استد که آگودا را به شاهکاری هنری تبدیل کرده است. پروژه چتر آسمان (Umbrella Sky) در سال 2011 به عنوان بخشی از فستیوال هنری Aguedas Agitagueda شروع شد.

در زیباترین خیابان های دنیا قدم بزنید

در این پروژه ساکنین شهر چترهای زیبای رنگی خود را برای خنک کردن خیابان آویزان کردند و باید گفت این ایده بسیار ایده جذاب و رنگی بوده است و باعث معروف شدن این خیابان شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید