ساحل آمالفی ، یکی از زیباترین مناطق توریستی ایتالیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

ساحل آمالفی يکی از زيباترين مناطق توريستی و گردشگری ایتالیا و جهان محسوب می‌شود که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

ساحل آمالفی (Amalfi) یک شهر ساحلی است که در سواحل جنوبی شبه جزیره سالرنو (Salerno) در منطقه کامپانیا (Campania) کشور ایتالیا قرار دارد. ساحل آمالفی در حدود 47 کیلومتری جنوب شرقی شهر ناپل (Naples) واقع شده و توسط صخره‌های چشمگیر و مناظر ساحلی احاطه شده است.

در طول قرن دهم و یازدهم میلادی شهر ساحلی آمالفی یک دوک نشین مستقل بوده است. سپس توسط ایالت سالرنو ( Salerno) تحت کنترل درآمد و پس از وحدت ایتالیا، آمالفی بر روی صنعت گردشگری تمرکز کرد تا در سال 1997 ساحل آمالفی به عنوان میراث جهانی یونسکو به عنوان چشم‌انداز فرهنگی برگزیده شد.

معماری آن شباهت زيادي به ماسوله خودمان دارد با اين تفاوت که آمالفي علاوه بر بنا شدن بر روی کوه، دارای نوار ساحلي هم هست و اين موضوع سبب شده است که يکی از برترين مقاصد گردشگری خانوادگی توسط سايت نشنال جئوگرافيک معرفی شود.

اين منطقه از مناطق مورد علاقه ثروتمندان جهان است که براي تعطيلات آمالفی را انتخاب می کنند. فضای روستايی در کنار چشم‌انداز بسيار زيبای اين شهر از دريای مديترانه از مهم‌ترين دلايل انتخاب اين گردشگران است.

گفته می شود مردم بومی آمالفي از جمله پر عمرترين مردم دنيا هستند که تغذيه سالم مديترانه‌ای در اين امر نقشی به سزا دارد.

ساحل آمالفی ، یکی از زیباترین مناطق توریستی ایتالیا

جاذبه های ساحل آمالفی

شهر پوزیتانو: بدون شک معروف ترین شهر ساحل آمالفی شهر پوزیتانو است اما بیشتر ساکنان این شهر توریستانی هستند که در ماه های تابستان به این منطقه رفته اند. در دیگر ماه های سال این شهر نسبت به شهرهای دیگر ساحل خلوت تر است.

شهر آمالفی: حالا که تا این ساحل آمده اید سری به شهر تماشایی آمالفی بزنید و از کلیسای جامع قرن سیزدهمی آمالفی و تزئینات خیره کننده اش دیدن کنید. شهر آمالفی یکی از معدود شهرهای ساحل آمالفی است که در  تمام مدت سال ساکنان بومی دارد و حتی کسانی که در پوزیتانو کار می کنند هم محل زندگی شان در آمالفی است.

شهر آترانی: تمام شهرهای کوچک کنار این ساحل در نزدیکی هم قرار دارند پس می توانید چند روزی وقت بگذارید و جاذبه هایی را ببینید که با اینکه منحصربفرد و خیال انگیزنند اما بازدید کنندگان کمی دارند. دهکده تماشایی آترانی پر از خانه های صخره ای رنگارنگ، کلیساهای زیبا و میدان های جذاب است که یادآور شهرهای معروف ساحلی اند اما با این تفاوت که خبری از ازدحام و شلوغی در آن ها نیست.

ساحل آمالفی ، یکی از زیباترین مناطق توریستی ایتالیا

هتل سانتا کاترینا: از آن جایی که ساحل آمالفی یک منطقه ی توریستی ست هتل های زیادی دارد که قیمت آن ها در اوج فصل های گردشگری خیلی بالا می رود. در بین این هتل ها، هتل سانتا کاترینا یکی از معروف ترین هاست؛ با اقامت در این هتل گران قیمت و لوکس از طریق مسیر جنگلی و پر پیچ و خم خودتان را به ساحل می رسانید. از آن جا سوار آسانسور می شوید، به روی صخره ها می روید و چشم اندازهایی را می بینید که تا به حال در هیچ جای دنیا آن ها را تجربه نکرده اید.

سوغاتی های سرامیکی: یکی از اصل ترین سوغاتی های این منطقه سرامیک های دست ساز است که با نقش و نگارهای زیبا طراحی شده اند و خرید آن ها می تواند خاطره ی این سفر را برای همیشه در ذهنتان ثبت کند.

عبور از تونلی صخره ای: اگر جاده ی کنار ساحل را به سمت جنوب بروید در  مسیر بین شهرهای سورنتو و سالرنو به تونلی صخره ای می رسید که عبور از آن و تماشای چشم اندازهایش یکی از لذت بخش ترین بخش های سفرتان است.

ساحل آمالفی ، یکی از زیباترین مناطق توریستی ایتالیا

تفریحات ساحل آمالفی

قایق سواری: می توانید با پرداخت حدود ۲۰ یورو سوار قایق شوید و از تمام قسمت های ساحل آمالفی دیدن کنید. بیشتر شهرهای این ساحل بندر دارند و هر شهری که بندر داشته باشد با قایق به شهرهای دیگر قابل رفت و آمد است اما آب و هوای ساحل آمالفی معمولا آفتابی نیست و بارش باران نمی گذراد که دریا آرام باشد پس جای تعجب نیست که قایق ها همیشه در حال رفت و آمد نباشند.  اگر به دنبال قایق سواری هستید باید حواستان به پیش بینی هواشناسی باشد!

ساحل آمالفی ، یکی از زیباترین مناطق توریستی ایتالیا

شنا: ساحل آمالفی به غیر از چشم اندازها و جاذبه های رنگارنگ یکی از بهترین مکان ها برای شنا و خنک شدن در فصل گرم تابستان است.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «ساحل آمالفی ، یکی از زیباترین مناطق توریستی ایتالیا»

  1. زنده باد ایتالیا خدایی نمیدانم خدا چرا ما را در ایران آفریده اگه اونا انسان هستند ما چی هستیم واقعاً خدا هست

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید