بنر هدر

ستون های سنگی منپاپانر در روسیه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

صخره ها و ستون های سنگی منپاپانر که حاصل فرسایش و تجزیه شدن آن ها در طول سالیان دراز می باشد. این سنگ های رسوبی را می توان در اقصی نقاط جهان مشاهده کرد، اما ستون های غول پیکر سنگی روسیه به اندازه ای بزرگ و یکپارچه هستند که با نگاه کردن به آن ها احساس می کنی که این سنگ ها یک دفعه و ازدل زمین بیرون آمده اند. با ما همراه باشید تا با ستون های غول پیکر سنگی در روسیه آشنا شوید.

ستون های سنگی منپاپانر در روسیه

درباره ستون های غول پیکر سنگی در روسیه

به زبان مانسی که شاخه ای از زبان های روسیه می باشد، این صخره ها را منپاپانر نیز می گویند و معنی آن می شود کوه کوچک خدایان. افسانه های زیادی از سوی مردم روسی، کومی و مانسی در خصوص این سنگ های غول پیکر و نحوه تشکیل آن ها روایت می شود. عده ای معتقدند که مردم مانسی، این صخره های سنگی را ایجاد کرده اند، اما علت وجود این سنگ ها از نظر علمی این است که وزش بادهای خشن و سرد قطب شمال این صخره ها را که روی تپه ای بادخیز واقع شده بودند، در طول زمان طولانی دچار فرسایش کرده و به این شکل زیبا و حیرت انگیز در آمده اند، در حالی که مردم محلی اعتقاد دارند که در دوران دیرینه سنگی، گروهی از عشایر شمال سیبری برای این که با مردم مانسی به جنگ بپردازند و بر آن ها پیروز شوند، به این منطقه آمدند و به محض این که چشم آن ها به کوه های مقدس مانسی افتاد، تبدیل به سنگ شدند. بنابراین بنا به عقیده مردم محلی، این صخره های سنگی در اصل گروهی از سامویدهای قوی هیکل هستند که به این شکل در آمده اند.

ستون های سنگی منپاپانر در روسیه

اسامی مختلف این پدیده

اسامی مختلفی بر روی این صخره های سنگی توسط مردم منطقه گذاشته شده که عبارتند از قطب های جمهوری کومی، هفت مرد سنگی قوی، کوه کوچک خدایان، هفت غول ایستاده.

صخره های منپاپانر در کجا قرار دارند؟

این صخره های سنگی در منطقه Troitsko-Pechorsky در جمهوری کومی واقع شده است. کومی در شمال غرب روسیه در یک مکان دور افتاده قرار گرفته، جمعیت کمی دارد و در سمت شرق آن کوه های اورال واقع شده است.

ستون های سنگی منپاپانر در روسیه

واقعاتی درباره شکل گیری صخره های منپاپانر

تعداد این صخره ها ۷ عدد است که بنام “هفت مرد قوی” هم شهرت دارند.

ارتفاع این صخره ها بین ۳۰ تا ۴۲ متر است.

این ستون ها از سنگ ساخته شده اند.

شکل گیری این صخره ها به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون سال پیش برمی گردد.

بهترین زمان بازدید از صخره های منپاپانر

بهترین زمان برای بازدید از این صخره ها فصل زمستان است چون این ستون ها و چشم اندازهای اطرافش در برف و یخ پوشیده شده و بسیار زیبا هستند. به دلیل اینکه روسیه زمستان های سختی دارد بهترین زمان دیدن این صخره ها برای کسانی که برای اولین بار به این ناحیه می آیند ماه آگوست است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید