بنر هدر

این غذاها را در نروژ امتحان کنید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

نروژ سرزمین رشته کوه های خیال انگیز، دره های گسترده و دهکده های رنگارنگ است در حالی که این چشم اندازهای چشم نواز به راحتی توانند همه توجه شما را به خود معطوف کنند اما حواستان باشد که غذاهای نروژی را فراموش نکنید. غذاهای نروژ را امتحان کنید تا سفر به نروژ برای همیشه در گوشه ای از ذهنتان بماند و به یکی از به یادماندنی ترین خاطرات زندگی تان تبدیل شود. در ادامه ما را همراهی کنید تا تعدادی از غذاهای نروژ را معرفی کنیم.

سمالاهاو (Smalahove)

سمالاهاو را می توان یکی از خوشمزه ترین غذاهای نروژی دانست، این غدا در واقع سر گوسفند می باشد که بر روی آتش قرار گرفته و کاملا سرخ می شود، سمالاهاو بسیار شبیه به کله پاچه ایرانی ها بوده و طرفداران مخصوص به خود را دارد، در گذشته این خوراک لذیذ تنها در شب کریسمس طبخ می شد اما امروزه در اغلب رستوران های کشور نروژ سرو می شود، بنابراین مردم و گردشگران این کشور در هر زمان می توانند به یکی از رستوران های نروژی مراجعه کرده و این غذا را نوش جان کنند.

این غذاها را در نروژ امتحان کنید

 پینکجوت (Pinnekjøtt)

غذای “Pinnekjot” یک غذای اصلی به حساب می آید و از دنده بره که نمکین و خشک شده و گاهی اوقات دودی هم هست، تهیه می شود.این غذا با پوره سیب زمینی و کلم خورده می شود.

این غذاها را در نروژ امتحان کنید

 فلیپ فیسک (Klippfisk)

ماهی گیران اسپانیایی که برای ماهی گیری به دریای شمال می رفتند مجبور بودند تا ماهی ها را خشک و یا نمک سود کنند تا در راه برگشت به کشور خراب نشوند اینجا بود که پای ماهی های شور هم به غذاها کشیده شد! برای درست کردن این غذا ماهی شور را آب پز و تیغ هایش را جدا می کنند و در آخر آن را بر روی پوره سیب زمینی قرار می دهد.

این غذاها را در نروژ امتحان کنید

لفشا (Lefse)

لفشا از غذاهای سنتی کشور نروژ می باشد که تنها در مناسبت های بسیار خاص نظیر تعطیلات کریسمس، جشن های عروسی و غیره طبخ می شود. این غذای لذیذ با استفاده از خمیر آردی، سیب زمینی و کره پخته شده و معمولا به همراه خامه یا شیر سرو می شود. لازم به ذکر است که لفشا تنها در منوی برخی از رستوران های نروژی وجود دارد و گردشگران در این رستوران ها می توانند این غذای بسیار لذیذ را امتحان کنند.

این غذاها را در نروژ امتحان کنید

 غذای Kjøttkaker

غذای “Kjottkaker” در حقیقت رقیب کوفته سوئدی است اما مواد گوشتی به صورت توپی نیستند و تقریبا پهن ترند و ادویه های مخصوصی هم به آن اضافه می شود که طعم خاصی به آن می دهد.

این غذاها را در نروژ امتحان کنید

کیک Svele

این کیک اولین بار در سواحل غربی اختراع شد اما در ۴۰ سال اخیر محبوبیت زیادی در نروژ پیدا کرده است. ظاهر این کیک شبیه پنکیک های آمریکایی است اما نروژی ها آن را معمولا عصرها داغ داغ و به همراه یک فنجان قهوه می خوردند. اول روی این کیک را کره می زنند بعد آن را با چیزهای شیرینی مثل عسل می پوشانند تا حسابی شیرین و خوشمزه شود.

این غذاها را در نروژ امتحان کنید

 غذای Rakfisk

یک غذای دریایی که البته شاید چندان تمایلی به خوردن آن نداشته باشید چون گوشت آن کاملا خام و نپخته است. برای درست کردن این غذا یک ماهی تازه قزل آلا که وزنش بیشتر از ۷۵۰ گرم است را پاک می کنند و می شورند. این ماهی درون یک سطل گذاشته و به آن نمک و شکر اضافه می شود تا فرآیند تخمیر ماهی انجام شود. درپوش سطل حتما باید به سمت پایین برود تا به ماهی فشار وارد شود. این سطل به مدت ۱ تا ۳ ماه در دمای ۵ درجه سلسیوس نگهداری می شود و پس از آن غذا آماده است.

این غذاها را در نروژ امتحان کنید

کرامکیک

“کرامکیک” نوعی کوکی وافل نروژی است که از آرد ،کره ،تخم مرغ ،شکر و کرم و به شکل مخروطی درست می شود که به صورت ساده یا پرشده با خامه خورده می شود.

گوشت گوزن شمالی

پرورش گوزن شمالی در نروژ به هزاران سال قبل برمی گردد و تا امروز هم ادامه دارد. در نروژ،  گوشت گوزن شمالی را در منوی خیلی از رستوران ها به شکل سوسیس، کوفته و … می بینید. این غذای خوشمزه شور، دودی و پر از پروتئین است و خیلی از نروژی ها آن را به تنهایی به عنوان غذای اصلی می خورند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید