قلعه ویندسور ، بزرگترین قلعه مسکونی دنیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

قلعه ویندسور قلعه ای بسیار زیبا و بزرگ در شهر برکشر کشور انگلستان می باشد این قلعه بزرگترین قلعه مسکونی دنیا است که محل اقامت خاندان سلطنتی کشور انگلستان ملکه الیزابت دوم است این قلعه همچنین دارای کاخ هولی روود و کاخ باکینگهام می باشد. که در این بین کاخ هولی روود اقامتگاه اصلی خاندان سلطنتی انگلستان است و این اقامتگاه از قرن 15 میلادی تا به‌حال به عنوان اقامتگاه و محل رسمی برای خاندان سلطنتی بوده است. کاخ باکینگهام نیز جز اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است و از بزرگ ترین کاخ های سلطنتی فعال دنیا محسوب می شود که بیشتر جشن های ملی بریتانیا در این مکان برگزار می شود.

قلعه ویندسور ، بزرگترین قلعه مسکونی دنیا

قدمت قلعه ویندسور به زمان ویلیام اول باز می گردد که در زمین به مساحت 45000 متر مربع بنا نهاده شده است قلعه ویندسور به همین سبب بزرگ ترین قلعه جهان به شمار می آید ملکه الیزابت دوم بیشتر اوقات خود را در آخر هفته ها در قلعه ویندسور سپری می کنند . قلعه به وسیله ویلیام اول یعنی William the Conqueror ساخته شده که به نظر می رسد بین سالهای فرمانروایی وی از سال 1066 تا 1087 بنا شده باشد قلعه از نمای هوایی به شکل دو مستطیل بهه هم چسبیده می باشد که از بخش های گوناگونی مثل برج ها و محوطه بیرونی و سر سبز و راهروها , دیوارهای امنیتی و دفاعی و آپارتمان خارجی تشکیل شده است.

قلعه ویندسور ، بزرگترین قلعه مسکونی دنیا

با اینکه 900 سال از ساخت قلعه ویندسور می گذرد با این حال این قلعه در طی این مدت دست خوش تغییراتی کوچک و بزرگی بوده است و براساس الزامات زمان و سلیقه‌های پادشاهان و افراد ساکن قلعه تغییراتی داشته است. اما اصل قلعه پا برجا بوده است و بیشتر مانور بر روی جزییات قلعه بوده است. در این میان در مرکز قلعه از ابتدای ساخت قلعه به دست ویلیام اول قلعه چوبی به همان صورت باقی است و بعدها با سنگ بازسازی و تعمیر شده است و هیچگونه تخریبی در این قلعه صورت نگرفته است. و ممکن است جزییاتی و یا بخش هایی به قلعه اضافه شود برای مثال هنری دوم برج گرد و دیوار سنگی بیرون قلعه را به این قلعه اضافه نمود.

قلعه ویندسور ، بزرگترین قلعه مسکونی دنیا

بنای بیرونی قلعه با این که در نظر اول بسیار با عظمت و زیبا است اما زمانی که وارد بخش داخلی قلعه می شوید نمای بیرونی در مقابل نما و زیبایی‌های فضای داخلی قلعه رنگ می بازد این قلعه به سبک معماری سنتی انگلستان بنا شده است که تمامی نقش و نگارها و بخش های مختلف قلعه نشان دهنده هنر هنرمندان ازرشمند انگلستان می باشد. سالن پذیرایی این قلعه بیشتر با رنگ های گرم دکور شده است که سقف سالن ها و تمامی بخش های قلعه بسیار بلند و بسیار زیبا تزیین شده است.

چطور به قلعه ویندسور برویم؟

از مرکز لندن تا قلعه ویندسور کمتر از ۱ ساعت راه است که برای رفتن به آن جا می توانید به ایستگاه واترلوی لندن بروید که مسیر مستقیم می پیمایید یا اینکه به پادینگتون بروید که باید یک خط عوض کنید از این ایستگاه مسیر راحت و کوتاهی تا ویندسور است.

کی به قلعه ویندسور برویم؟

ویندسور همه روز بین ساعت های ۹:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر بین ماه های نوامیبر تا فوریه باز است و بین ماه های مارچ تا اکتبر ساعت ۵:۱۵ بعدازظهر بسته می شود. البته حواستان باشد که گاهی بخش هایی از این قلعه برای رویدادهای سلطنتی بسته می شود.

به عنوان اقامتگاهی رسمی، قلعه ویندسور یک ماه در ایستر، یک هفته در ژوئن و در بیشتر آخر هفته ها میزبان ملکه الیزابت است. علاوه بر این، گاهی برای مهمان های مهم و بین المللی مراسم شام در این کاخ برگزار می شود. وقتی هایی که ملکه در داخل کاخ باشد، می توانید عوض شدن گاردها را هم ببینید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید