بنر هدر

معرفی پالائو ، محلی مناسب برای تفریحات تابستانی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پالائو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام است و با فیلیپین 800 کیلومتر فاصله دارد. پایتخت پالائو، نگرولمود نام دارد. این کشور با اندونزی، فیلیپین و ایالت فدرال میکرونزی از طریق دریا هم‌مرز است. پالائو با داشتن جزایر زیبا و خوش آب‌وهوا محلی مناسب برای تفریحات تابستانی هست.

پالائو ، محلی مناسب برای تفریحات تابستانی

این منطقه بیشتر به خاطر داشتن محیط و امکانات مناسب برای غواصی، شهرت یافته است. از دیگر جذابیت های طبیعی این منطقه می توان این موارد را نام برد: گستره ی وسیعی از صخره های مرجانی، جنگل های مرتفع، زندگی دریایی متنوع و گسترده، جنگل های متعدد، پوشش گیاهی منحصربه‌فرد، تعداد زیادی از انواع گونه های دریایی در معرض خطر انقراض.

صخره های مرجانی این جزیره بسیار چشمگیر و زیبا است تا جایی که سبب شده پالائو به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی طبیعی دنیا، شناخته شود. این صخره ها میزبان انواع ماهیان در معرض خطر انقراض هستند. به دلیل همین ویژگی های زیست محیطی، پالائو یکی از مقاصد گردشگری محبوب هم برای علاقه‌مندان به طبیعت و هم دانشمندان و محققان علوم زیستی است.

پالائو ، محلی مناسب برای تفریحات تابستانی

بلو کرنر، یکی از مناطق معروف پالائو شناخته می‌شود که به دلیل فراهم بودن امکان غواصی گردشگران زیادی را به خود می‌کشاند. علاوه بر بلو کرنر، نواحی جرمن چنل، اولانگ چنل و بلو هولز نیز جزو مقاصد برتر غواصی در پالائو محسوب می‌شود.

پارک لانگ آیلند (Long Island) هم یکی دیگر از مناطق محبوب برای غواصی است. این مکان درست در جنوب دو پلی قرار گرفته است که کورور (Koror) و مالاکال (Malakal) را پیوند می دهد.

در پالائو حتما سری به دریاچه رویایی عروس دریایی بزنید و از دیدن هزاران عروس دریایی هیجان‌زده شوید. اگر به قایق سواری علاقه دارید خلیج نیکو را از دست ندهید.

پالائو ، محلی مناسب برای تفریحات تابستانی

این منطقه علاوه بر ساحل و امکانات غواصی، جاذبه های دیگری هم دارد. مرکز خرید، گالری آثار هنری، موزه و آکواریوم.

موزه ی ملی بیلائو (Belau) در سال ۱۹۵۵ ساخته شده و قدیمی ترین موزه در میکرونزی است.

آبشار تابچدینگ و آبشار تاکی، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز در پالائو ایجاد کرده که با دیدن آن غرق در لذت می‌شوید.

پالائو ، محلی مناسب برای تفریحات تابستانی

جنگل های دامنه‌ی کوه Ngerchelchuus، بزرگ ترین جنگل های پالائو هستند که میزبان درختان متنوع و منحصربه‌فرد و گونه هایی از پرندگان در معرض خطر انقراض هستند.

بیش از ۲۰۰ جزیره‌ی کوچک و بزرگ سنگ آهکی در این منطقه از دل آب سر بر آورده اند که بیشتر آنها ظاهری شبیه به قارچ دارند و با پوشش گیاهی سرسبز استوایی پوشیده شده اند و منظره ی شگفت‌انگیز و منحصربه‌فردی ایجاد کرده اند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید