بنر هدر

موزه اوفیتزی فلورانس ، گنجینه ای ارزشمند از اشیا گوناگون

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

فلورانس نیز مانند دیگر شهرهای زیبادرزمره این شهرهاست که موزه های دیدنی و یا ازآثار هنرمندان مشهور و بنام رادرخود جای داده است، که اگر توریستهای جهانگرد خواهان دیدن بافتهای قدیمی هستند بهترین انتخاب است. فلورانس هم اکنون پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیاو شهر موزه‌ها، آثار هنری و گالری‌های نقاشی است. ازجمله قدیمی ترین ومعرف ترین موزه های جهان، موزه اوفیتزی که مملو از آثار هنری واعجاب انگیز است که در شهر فلورانس می درخشد و کمتر گردشگری را می یابید که بازدید این مکان دیدنی را از دست بدهد. تعداد آثار و تنوع سبک های نقاشی در این موزه حیرت انگیز است و ساختمان بسیار زیبا و فوق العاده ای دارد.

موزه اوفیتزی فلورانس ، گنجینه ای ارزشمند از اشیا گوناگون

موزه اوفیتزی بصورت اتاق های پیچ در پیچی در آمده است که در آن آثار هنری، تقریبا می توان گفت که طبق ترتیب و روال تاریخی شان در یک ساختمان بصورت حرف انگلیسی یو به نمایش درآمده اند.

در این موزه با مشاهده آثار هنری می توان نقش جنبش رنسانس در تشکل مسیرهایی تازه به روی شاخه های مختلف هنری از نقاشی و مجسمه سازی تا معماری را بوضوح به تماشانشست و با درک تأثیر این جنبش بر هنرمندان سراسر جهان لذت برد.

گالری اوفیتزی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های نقاشی دنیاست. بشارت نام اثری از لئوناردو دا وینچی است که در حوالی ۱۴۷۲ خلق شد. این اثر به ماجرای بشارت داده‌شدن مریم توسط جبرئیل مبنی بر باردار بودن فرزندی به نام یشوع اشاره دارد، این اثر در موزه اوفیتزی نگه‌داری می‌شود.

موزه اوفیتزی فلورانس ، گنجینه ای ارزشمند از اشیا گوناگون

چه چیزهایی دیدنشان را نباید از دست داد

– اثری از بوتیچلی به نام پریماورا و تولد ونوس که در سالن ۱۴-۱۰ قرار گرفته است.

– اثری از فیلیپو ریپی به نام -حضرت مریم و مسیح و دو فرشته همراه که در سالن ۸ واقع است.

– اثری از تیتیان به نام ونوس اوربینو که در سالن ۸۳ به نمایش گذاشته می شود.

– و آثار بیشمار دیگری همچون آثار استادانی چون سیمابو و جیوتو (سالن شماره۲)، پیشگامان اولیه عصر رنسانس مثل هنرمندانی چون فرا آنجلینو و ماساچیو، کاراواجیو، رامبرانت، لئوناردو داوینچی و میشل آنجلو.

موزه اوفیتزی فلورانس ، گنجینه ای ارزشمند از اشیا گوناگون

تور گردشگری خود را با دیدن نقاشی نقاشان دوره گوتیک، مثل جیوتو و سیمابو آغاز کنید. هنرمندانی که نقاشی دیواری سر محراب ها را انجام داده اند. جادوی بازدید از سالن اول آن است، وقتی وارد کلیسای باستانی آن با نور کم می شوید، احساسی حاکی از خوشامدگویی به شما دست می دهد ، که یادآور نور چراغ شمع نیز است. نیز، از قدم گذاشتن در سالن هنرمندان رنسانس در اوایل شکل گیری آن که واقع در سالن ۸ و ۹ می باشد، نظیر پائولو اوچللو و ماساچیو لذت ببرید. همچنین، بازدید از پرتره های دوک اوربینو که اثر هنرمند پیرو دلا فرانچسکا است در برنامه های دیدار از این موزه قرار دهید. همچنین فراموش نکنید تا از پرتره فدریکو دا مونته فلترو، که یکی از جذابترین پرتره های رنسانس می باشد، دیدن کنید.

موزه اوفیتزی فلورانس ، گنجینه ای ارزشمند از اشیا گوناگون

سالن های شماره ۱۴-۱۰، بزرگترین سالن های موزه اوفیتزی می باشند، که نقاشی های حیرت آور و تعجب برانگیز ساندرو بوتیچلی را در خود جای داده اند. برای تنها لحظاتی هم که شده است، در سکوت دورنی خود از پانل بزرگ نقاشی به نام تمثالی از بهار و موم نقاشی تولد ونوس، تا حد امکان لذت بصری ببرید. این سالن های به تازگی گشایش یافته و مرمت شده، در حال حاضر، دارای دو سقف می باشند و نور ملایم تر ولی به مرتب بهتری دارند تا بتوان از این شاهکارهای هنری به غایت لذت برد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید