بنر هدر

معرفی میدان دام آمستردام و جاذبه های دیدنی آن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

میدان دام آمستردام یکی از مکان های دیدنی این شهر به شمار می رود که جاذبه های بسیاری را در بردارد. قدمت این میدان تاریخی به قرن سیزدهم بر می گردد و به دلیل وجود کلیسای جدید و موزه مادام توسو جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد. علاوه بر این موارد، بازدید از ساختمان کاخ سلطنتی در میدان دام آمستردام بر زیبایی و شهرت این میدان افزوده است.

معرفی میدان دام آمستردام و جاذبه های دیدنی آن

میدان دام یکی از فضاهای دلنشین و دوست داشتنی برای دورهمی های دوستانه و گذراندن ساعاتی خوش در شهر زیبای آمستردام می باشد. دورتادور این میدان تاریخی را ساختمان های زیبا، تاریخی و شگفت انگیز بسیاری گرفته است که هر گردشگری را ترغیب می کند حداقل یکبار هم شده سری به این میدان دیدنی در شهر آمستردام بزند. جالب است بدانید بسیاری از رویدادهای مهم شهر در میدان دام آمستردام صورت می گیرد و اگر به این مکان دیدنی بروید می توانید از هنرمندی  هنرمندان خیابانی در این میدان نهایت لذت را ببرید. به علاوه اینکه در این میدان می توانید به کافه ها، رستوران ها و مغازه های بسیاری رفته و علاوه بر خوردن و چشیدن طعم لذیذ نوشیدنی ها و غذاهای محلی از خرید سوغاتی های بی نظیر نیز لذت ببرید.

معرفی میدان دام آمستردام و جاذبه های دیدنی آن

جاذبه ها و مکان های دیدنی میدان دام

قصر پادشاهی: در سمت غرب میدان، قصر پادشاهی نظرتان را جلب می کند، اقامتگاه سابق خانواده ی سلطنتی هلند. این قصر نئوکلاسیک در زمان ساخت آنقدر باشکوه بود که همه آن را هشتمین شگفتی دنیا می دانستند. اما باید به داخل این قصر بروید تا بدانید چرا به این نام معروف شده بود. نمای سفید این قصر با گذشت زمان به رنگ خاکستری درآمده برای همین چندان جذاب به نظر نمی رسد اما با رفتن به داخل این کاخ به زیبایی و شکوهش پی می برید. این بنا در سال در ۱۶۵۵ به عنوان تالار شهر شروع به کار کرد اما در  سال ۱۸۰۸ توسط برادر ناپلئون به کاخ تبدیل شد.

کلیسای جدید در میدان دام آمستردام: کلیسای جدید که یکی دیگر از مکان های دیدنی در میدان دام آمستردام محسوب می شود، در سال 1400 ساخته شده و سبک معماری آن سبک رنسانس اولیه می باشد. این بنا بر اثر یک حادثه آتش سوزی آسیب دیده و دوباره مورد بازسازی قرار گرفته است. جالب است بدانید در این کلیسا مراسم مذهبی برگزار نمی شود. بلکه از این مکان برای دیگر مراسمات از قبیل تاج گذاری پادشاهان و همچنین مراسم عروسی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این لازم است بدانید از کلیسای جدید برای برگزاری نمایشگاه های هنری نیز استفاده می شود. اجرای ارگ در کلیسا یکی از لذت بخش ترین مواردی است که می توان در این مکان تجربه کرد. به علاوه آنکه دیدن پنجره رنگی بزرگ می تواند برای هر بیننده ای جذاب و زیبا باشد.

بنای یادبود ملی: این بنای یادبود در سال ۱۹۵۶ در گوشه ای از میدان نصب شد تا یاد و خاطره قربانیان جنگ جهانی دوم را زنده نگه دارد. شاید از اینکه مردم می توانند بر روی این بنای یادبود بنشینند تعجب کنید اما معمولا گردشگران زیادی را بر روی بنا می بینید.

معرفی میدان دام آمستردام و جاذبه های دیدنی آن

موزه مادام توسو در میدان دام آمستردام: شاید بتوان یکی از دلایل جذابیت این موزه را وجود مجسمه هایی دانست که بسیار شبیه به واقعیت هستند. اگر در سفر به هلند و شهر آمستردام سری به این مکان تاریخی بزنید، قطعاً از دیدن مجسمه های مومی که هنر دست این هنرمند خوش ذوق هستند؛ شگفت زده خواهید شد. مجسمه های این موزه اغلب نماد افراد معروف و مشهور هستند که دیدن آن ها می تواند برایتان دیدنی و جذاب باشد. علاوه بر این شما می توانید از طبقه بالای ساختمان موزه ویوی بسیار خوبی برای دیدن میدان دام آمستردام داشته باشید و از این چشم انداز نیز نهایت لذت را ببرید.

مسیر دسترسی به میدان دان

به ایستگاه مرکزی در خیابان دامراک (Damrak) بروید و با قطار در عرض چند دقیقه خودتان را به میدان دام برسایند. خطوط ترامواهای زیادی از میدان دام عبور می کنند و در این میدان ایستگاه دارند که می توانید برای رفتن به میدان دام از آن ها استفاده کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید