معرفی پارک ملی اراوان تایلند با آبشارهای زیبای آن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک ملی اراوان (Erawan)، یکی از زیباترین پارک‌های ملی کشور تایلند برای کسانی است که به طبیعت علاقه دارند. در این مطلب شما را بیشتر با ویژگی‌های این پارک آشنا خواهیم کرد.

معرفی پارک ملی اراوان تایلند با آبشارهای زیبای آن

پارک ملی اراوان یکی دیگر از پارک های ملی مشهور و پربازدید در تایلند است، 81% این پارک از جنگل های بکر تشکیل شده است. یکی از جاذبه های اصلی پارک آبشار زیبای اراوان است و نام آن از یک فیل اسطوه ای هندی ها گرفته شده است. گفته شده که بالای این آبشار شبیه به سر فیل است.

آبشار از ۷ طبقه اصلی تشکیل شده است و چندین طبقه کوچک تر نیز در آن هستند. تمام طبقات آبشار با پله و پل های عابر پیاده که بر روی آن تاسیس شده اند قابل دسترسی هستند تا هنگامی که به طبقه ششم می رسید. برای رفتن به طبقه هفتم باید چالش های بیشتری را پشت سر بگذراید و کمی صخره نوردی کنید. تمام طول این مسیر پیاده روی از ابتدای مسیر تا بالاترین آبشار ۱٫۵ کیلومتر طول دارد. این مسیر زیبا علاوه بر دیدنی ها و زیبایی آبشار دارای چشمه های سر سبزی است که بازدید کنندگان می توانند در آن ها همراه با ماهی های بی شمارشان شنا کنند.

معرفی پارک ملی اراوان تایلند با آبشارهای زیبای آن

دو طبقه ابتدایی آبشار راه دسترسی بسیار ساده ای دارند و تقریبا تمامی بازدید کنندگان به راحتی به تماشای آن ها می نشینند. چندین محل برای برپایی پیکنیک اطراف این دو طبقه وجود دارد. اما به همراه داشتن هرگونه خوراکی در طبقات بالاتر اکیدا ممنوع است. گردشگران می توانند بطری های نوشیدنی و غذاهای خود را در قسمت کوچی که برای این کار تعبیه شده تحویل بدهند و هنگام بازگشت آن ها را پس بگیرند.

محبوبیت و شهرت آبشارها به حدی است که هر ساله تعداد زیادی بازدید کننده از سراسر جهان به آن می آید و در تعطیلات شلوغی آن سرسام آور می شود. اگر شما جاهای خلوت را ترجیح می دهید آبشار های Huai Mae Khamin  در ۴۰ کیلومتری شمال آبشارهای اراوان بازدید کنید.

معرفی پارک ملی اراوان تایلند با آبشارهای زیبای آن

فصول بارانی در محدوده پارک ملی اراوان از مِی تا اُکتبر است و از ماه ناومبر تا ژانویه سرد ترین ماه های سال در این پارک است.

به خاطر محدودیت مسیرهای طبیعت گردی و محل های در اطراف آبشار که از آن ها امکان تماشای حیات وحش وجود دارد. در منطقه ماکائو ها (نوعی میمون) بسیار زیاد دیده می شوند. مارمولک ها نیز بسته به جریان آب در اطراف پرسه می زنند. اگر کمی بیشتر به عمق جنگل بروید فیل های وحشی، گراز وحشی،  گیبون سفید دست و…. دیده می شوند.

در قسمت ورودی پارگ می توانید دوچرخه کرایه کنید و نقاط مختلف پارک را با دوچرخه به گشت و گذار بپردازید.

در طول سفر هر روزی که بخواهی از ساعت 8 صبح الی 4:30 عصر می توانید از پارک دیدن کنید، به شما توصیه می کنیم که اواخر هفته و روزهای تعطیل را برای گشت و گذار در پارک انتخاب نکنید چرا که در این ایام پارک بسیار شلوغ می‌باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید