بنر هدر

کلیسای مسیح منجی مسکو ، بزرگترین کلیسای ارتودوکسی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کلیسای مسیح منجی مسکو یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های روسیه است که گردشگران تور روسیه را به سمت خود می‌کشاند. کلیسایی که بزرگترین کلیسای ارتودوکسی جهان به شمار می‌آید و شکوه و جلالش چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

کلیسای مسیح منجی مسکو ، بزرگترین کلیسای ارتودوکسی

ایده ساخت این کلیسا توسط تزار الکساندر اول زمانی داده شد که سربازان ناپلئون مسکو را ترک می‌کردند تا آن را هم وقف عیسی مسیح کرده باشد، هم از درگاه خداوند برای پیروزی روسیه تشکر کرده باشد و هم یادبودی برای قربانیان جنگ ساخته باشد. قبل از شروع ساخت این کلیسا، نیکولاس تزار روسیه شد و طراحی آن را تغییر داد و ساختش در 1883 به پایان رسید. کلیسای مسیح منجی که در تپه وارابیف (تپه گنجشک‌ها) قرار گرفته به طور کامل در سال 1930 تخریب شد ولی در سال 1992 مجددا احیا شد. این بنای استوار و باشکوه 400 متر ارتفاع دارد و مجسمه‌ای 100 متری از لنین بالای آن قرار گرفته است.

کلیسای مسیح منجی مسکو ، بزرگترین کلیسای ارتودوکسی

حقایقی درباره کلیسای مسیح منجی مسکو

ایده ی ساخت این کلیسا بلافاصله بعد از شکست تلاش ناپلئون برای حمله به مسکو، داده شد.

گفته شده که این کلیسا بعد از سقوط اتحادیه جماهیر شوروی به عنوان یک حرکت سمبلیک با هزینه ی ۳۶۰ میلیون دلاری ساخته شد.

وقتی که به این کلیسا نگاه می کنید می توانید نمایی از مرمر و گرانیت را به همراه گنبدهای طلایی ببینید، این کلیسا امروزه یکی از مهم ترین بناهای تاریخی مسکو است و در واقع به عنوان سمبلی از امید شناخته می شود. این کلیسا همچنین بلندترین کلیسای ارتدوکس جهان هم هست و ارتفاع آن به ۱۰۳ متر می رسد.

وقتی که به این کلیسا می روید، به هر کجای آن که قدم می گذارید می توانید نشانه های مذهبی و تاریخی را ببینید. از مهم ترین این نشانه ها صحنه هایی از جنگ های سال ۱۸۱۲ است.

دکور داخل این کلیسا واقعا نفس گیر است و نقاشی هایی که روی دیوارهای این کلیسا کشیده شده است تا روی سقف ها هم دیده می شود.

کلیسای مسیح منجی مسکو به طرز باورنکردنی ای بزرگ است به طوری که ظرفیت نگهداری ۱۰۰۰۰ نفر را همزمان دارد. این کلیسا در طی عیدهای مذهبی و تعطیلات مذهبی دقیقا همین تعداد بازدید کننده را دارد.

اگر می خواهید بدانید که بک کلیسای ارتدوکس با شکوه چه طوری به نظر می رسد، کلیسای مسیح منجی مسکو جایی است که باید ببینید، ابن کلیسا به اندازه ای بزرگ است که زمانی که به آن نگاه می کنید حتی نمی توانید حدس بزنید که اتحادیه جماهیر شوروی اولین بار از چه تعداد دینامیت استفاده کرده است تا بتواند آن را تخریب کند.

کلیسای مسیح منجی موزه ای هم دارد که در این موزه می توانید تصاویر و نقاشی هایی از قبل موزه و زمانی که اتحادیه ی جماهیر شوروی، استخر آبی در آن جا ساخت ببینید. همچنین بنای یادبود مردمی که استالین می خواست آن را در محل کلیسا بسازد هم به چشم می خورد.

امروزه کلیسای مسیح منجی یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری مسکوی زیبا است، مانند هر مکان مقدس دیگری زمانی که بخواهید وارد این کلیسا شوید باید حتما پوششی روی موها داشته باشید و لباس مناسب بپوشید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید