گلخانه دیجیتالی در توکیو | ترکیبی از کشاورزی ، تکنولوژی و طراحی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در شهر توکیو  یک گلخانه دیجیتالی افتتاح شده که با رفتن به آن انگار به آینده سفر کرده اید. اینجا جایی را می بینید که با همه ی گلخانه های دنیا فرق دارد و هدف آن این است که افراد بتوانند به راحتی با گیاهان تعامل برقرار کنند، به گیاهان دست بزنند و بوی هر کدام از آن ها را استشمام کنند تا شناخت بیشتری از آن ها پیدا کنند.

گلخانه دیجیتالی در توکیو | ترکیبی از کشاورزی ، تکنولوژی و طراحی

این گلخانه یک فضای وسیع دیجیتالی دارد و سرتاسر آن با LED های رنگارنگ دکور شده است و داخل آن هفت گونه گیاه آشنا قرار گرفته است. این گیاهان شامل گوجه فرنگی ، هویج ، کلم ، تربچه ، سیب زمینی شیرین ، بادمجان و کدوتنبل می شود. زمانیکه بازدیدکنندگان این گیاهان را لمس کنند ، LED های داخل گلخانه عکس العمل نشان می دهند بدین شکل که به رنگ برگ های آن گیاه تغییر رنگ می دهند. اما این تجربه همینجا تمام نخواهد شد بلکه با وجود تصاویر ویدیویی و موسیقی می توانید درباره شکل و رنگ هر گیاه بیشتر بدانید.

گلخانه دیجیتالی در توکیو | ترکیبی از کشاورزی ، تکنولوژی و طراحی

صدای اختصاص یافته برای هر گیاه توسط یک طراح صدای متخصص تولید شده است ، او این صداها را بر اساس صدایی که دانه ها با هم برخورد می کنند ، لمس برگ ها و خوردن هر میوه تولید کرده است تا در نهایت به هفت ملودی مختلف رسیده است. ” صدای ویالون برای گوجه فرنگی ، ترومپب برای هویج ، اوبو برای کلم ، فلوت برای تربچه ، پیانو برای سیب زمینی شیرین ، چنگ برای بادمجان و نی برای کدو تنبل در نظر گرفته شده است ” بنابراین هر بار که به گیاهی دست بزنید علاوه بر اینکه با رنگ آمیزی متفاوتی رو به رو می شوید بلکه به یک سمفونی که مخصوص همان گیاه تهیه شده است نیز گوش می دهید.

گلخانه دیجیتالی در توکیو | ترکیبی از کشاورزی ، تکنولوژی و طراحی

اگر در ژاپن هستید و دوست دارید نمایشی از روشن و خاموش شدن نورها را تماشا کنید و در عین حال خودتان روی این نمایش نورانی، کنترل داشته باشید شانس این را دراید تا با رفتن به این گلخانه به خواست خود برسید. تا به حال شده دلتان بخواهد یک باغ سبزیجات را به ابزار موسیقی تبدیل کنید؟ رفتن به این گلخانه این فرصت را در اختیارتان می گذارد.

گلخانه دیجیتالی در توکیو | ترکیبی از کشاورزی ، تکنولوژی و طراحی

در این گلخانه بازدید کنندگان هیجان زده ای را می بینید  که با ترکیبی از نمایش نور و صداهای عجیب کاملا شگفت زده شده اند. رفتن به این گلخانه کاملا رایگان است و با ورود به آن تشویق می شود تا به آرامی به گوجه گیلاسی، بادمجان، کدو تنبل و بقیه سبزیجات دست بزنید و نه تنها آن ها را لمس بلکه بو کنید و به تماشای عکس العمل LED ها بنشینند. تنها کاری که باید بکنید این است که به این گیاهان دست بزنید تا نمایشی خیره کننده از نور و صدا را ببینید و از هیجان ذوق زده شوید.

از آنجایی که این گلخانه لحظات شاد و سرزنده ای را به وجود می آورد به جاذبه گردشگری محبوبی تبدیل شده و خیلی ها دوست دارند در سفر به ژاپن از آن دیدن کنند. با وجود فضای شادی که این گلخانه دارد بازدیدکنندگان و به خصوص کودکان تشویق می شوند تا اطلاعات بیشتری درباره گیاهان و مسائل مربوط به کشاورزی پیدا کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید