بنر هدر

معرفی باغ تویلری ، یکی از زیباترین پارک های پاریس

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

باغ تویلری Tuileries در پاریس باغی است كه ناپلئون و ژوزفين در كتاب دزيره بارها در آن راه رفته بودند. باغ تويلری باغی بسيار بزرگ و سرسبز ، پر از مجسمه هايی  كه انگار هر كدام حرفی از يک تاريخ بزرگ را میزنند. باغ بزرگ و سرسبز تویلری که با طراحی زیبا و وجود کاخ و همچنین در وسط باغ یک چرخ و فلک بزرگ دارد. این چرخ و فلک جزئی از تاریخ فرانسه می باشد که بدون توقف ، مقاوم ايستاده است.

معرفی باغ تویلری ، یکی از زیباترین پارک های پاریس

باغ تویلری یکی از بهترین دیدنی های فرانسه که در ابتدا فقط ساختمان‌هايی کم‌عرض با سقف‌هايي بلند، يک حياط بزرگ و دو حياط کوچک داشت. بعدها در سده‌ هفدهم ميلادی، آندره لو نوتر، که طراح فضای سبز لويی چهاردهم بود و باغ دهکده‌ ويکنت و ورسای را هم او ساخته، باغچه‌ها و باغ زيبايی را برای کاخ طراحی کرد و ساختمان‌های کاخ را هم توسعه دادند. طوری که ضلع جنوب شرقی تويلری به کاخ لوور متصل شد.

همچنین در فاصله‌ اندکی نسبت به رودخانه سن، خیابان شانزه لیزه، طاق پیروزی کاروسل (به عنوان ورودی باغ تویلری) در باغ های کاروسل، خیابان ریوولی که از معروف ترین خیابان های پاریس است، ساختمان ابلیسک، کاخ یا همان اپرای گارنیه، کاخ رویال و موزه اورسی قرار دارد. از مکان هایی که توصیه می شود طی بازدید از این باغ حتماً به آن ها سری بزنید ساختمان موزه اورنجری و موزه گالری ملی ژودوپوم است که در آن ها آثار هنری ارزنده ای از نقاشانی معروف همچون کلود مونه نگهداری می شود.

معرفی باغ تویلری ، یکی از زیباترین پارک های پاریس

باغ تویلری مکانی مناسب برای علاقه مندان به حیطه های فرهنگ و هنر و تاریخ می باشد. از باغ تویلری پاریس در ادبیات فرانسه هم یاد شده است. در رمان دزیره، نویسنده از باغ تویلری به عنوان محل مورد علاقه پیاده روی ناپلئون و ژوزفین نام می برد. همچنین برای پیاده روی های رمانتیک باغی جالب توجه و رویایی قلمداد می شود. این باغ در گذشته جزء باغ های سلطنتی فرانسه محسوب می شد؛ اما امروزه باغی برای بازدید و گشت و گذار عموم مردم و گردشگران می باشد.

معرفی باغ تویلری ، یکی از زیباترین پارک های پاریس

چرا باغ تویلری، تویلری نام گرفت؟

تویلری به معنای کوره آجر پزی به زبان فرانسوی می باشد. زیرا قبل از اینکه این مکان به منطقه تفریجی و گردشگری پاریس تبدیل شود. محل ساخت آجر بوده است که به دلیل وجود کوره های آجرپزی این باغ را تویلری نامیدند.

معرفی باغ تویلری ، یکی از زیباترین پارک های پاریس

تاریخ باغ تویلری و کاخ آن

باغ تویلری که از قدیمی ترین باغ های کشور فرانسه است تاریخچه ای دور و دراز دارد و اتفاقات کوچک و بزرگ بسیاری را به خود دیده است. در ادامه به مختصری از تاریخ شکل گیری این باغ تا به امروز اشاره می کنیم:

در سال ۱۵۶۴ یعنی چند سال پس از فوت هنری دوم (در سال ۱۵۵۹)، همسرش ملکه کاترین دومدیچی با حمایت پادشاه جدید فرانسیس دوم و خاندان سلطنتی، تصمیم گرفت کاخ تویلری را در پشت دیوارهای چارلز پنجم در نزدیکی موزه لوور احداث کند. در آن زمان باغ تویلری پاریس که یک باغ خصوصی و سلطنتی بود، وسیع ترین و جذاب ترین باغ در کشور فرانسه محسوب می شد.

در سال ۱۶۰۸ توسط هنری چهارم عناصری همچون یک پیاده رو سرپوشیده برای قدم زدن خانواده سلطنتی، یک دریاچه مصنوعی و یک فواره آب درون دریاچه به باغ اضافه شد.

در سال ۱۶۱۰ در دوره حکمرانی لوئی سیزدهم، در بخش شمالی باغ، مکانی برای ساخت مدرسه آموزش سوارکاری، اسطبل و همچنین محیطی سرپوشیده برای اسب سواری در نظر گرفته شد.

پس از اتمام ساخت کاخ ورسای و طراحی فضای سبز آن توسط آندره لونوتر که طراح ماهر و معروف کاخ تویلری هم بود، لوئی چهاردهم برای اقامت به کاخ ورسای نقل مکان کرد و اینگونه کاخ و باغ تویلری پاریس متروکه شدند و تنها کاربری باغ برای تجمعات مردم شهر و اجرای مراسمات تئاتر بود.

طی انقلاب فرانسه که در سال ۱۷۸۹ روی داد خاندان سلطنتی توسط مردمی که به کاخ ها هجوم آورده بودند رانده شدند و کاخ تبدیل به اقامتگاه ناپلئون بناپارت شد. سپس در جنگ کمون پاریس که در سال ۱۸۷۱ اتفاق افتاد با کشته شدن ناپلئون، مردم کاخ تویلری را به دلیل اینکه سمبل اشرافی گری و پادشاهی بود در آتش سوزاندند و تنها ویرانه ای از کاخ باقی ماند.

در زمان ناپلئون سوم درون باغ تویلری پاریس دو ساختمان برای انجام مراسمات و جشن ها احداث شدند؛ که امروزه این دو ساختمان به ساختمان موزه های هنرهای معاصر (موزه گالری ملی ژودوپوم) و هنرهای مدرن (موزه اورنجری) تبدیل شده اند و مورد بازدید گردشگران بسیاری قرار می گیرند.

معرفی باغ تویلری ، یکی از زیباترین پارک های پاریس

مسیر دسترسی به باغ تویلری

به منظور دسترسی به باغ تویلری پاریس، امکانات حمل و نقل عمومی نظیر شبکه حمل و نقل سریع منطقه ای C (ایستگاه موزه اورسی)، مترو خط ۱ (ایستگاه تویلری یا کنکورد)، مترو خطوط ۱ و ۷ (ایستگاه کاخ سلطنتی- موزه لوور)، مترو خطوط ۸ و ۱۲ (ایستگاه کنکورد) و مترو خط ۱۴ (ایستگاه هرم لوور) برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده اند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید