بنر هدر

باغ وحش چیانگ مای + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

باغ وحش چیانگ مای (Chiang mai Zoo)، یکی از زیباترین جاذبه‌‌هایی است که به شما توصیه می‌کنیم در تور تایلند با خانواده خود به بازدید آن بروید. پربازدیدترین حیوانات ای مکان فیل ها، ببرها، شامپانزاها و کرگدن ها هستند.

باغ وحش چیانگ مای + تصاویر

به این باغ وحش که بروید می توانید از حدود 400 گونه از حیوانات مختلف مثل فیل ها، ببرها، شامپانزاها و کرگدن ها دیدن کنید. البته اینجا جاذبه های منحصربفرد زیادی هم دارد که یکی از آنجا قدم زدن در میان پرندگان و دیدن آن ها از نزدیک هست. یک آکواریوم جذاب آب شیرین هم در گوشه ای از باغ وحش هست که ماهی های رنگارنگی دارد. دیدن دو خرس پاندای بامزه که در سال 2003 از چین به اینجا آورده شده اند هم از دیگر کارهای جالبی هست که با آمدن به این مکان می‌توانید در تور تایلند تجربه نمایید.

در اینجا شما طیف گسترده ای از گونه های آسیای جنوب شرقی را پیدا خواهید کرد، مانند گربه غول پیکر Mae Khong، ببر و  نوعی بز نادر، که تقریبا ۷ میلیون سال بدون تغییر زوی کره زمین زندگی کرده است. علاوه بر این گونه های منطقه ای، باغ وحش خانه ای برای جانورانی از همه نواحی جهان از جمله آلپاکا از آمریکای جنوبی، زرافه ها و گورخرها از آفریقا، کانگورو و نوعی سگ وحشی (دینگو) از استرالیا و نوعی جغد (مرغ حق) از اروپا و بسیاری دیگر است.

باغ وحش چیانگ مای + تصاویر

یک نمایش واقعا غیر معمول نمایش پنگوئن است. مشاهده پرندگان که به طور سنتی درمناطق قطبی زندگی می کنند در حالی که شما در کشور تایلند هستید که قطعا در ستون چیزهای عجیبی قرار می گیرد که  شما هر روز مشاهده نمی کنید.

در باغ وحش چیانگ مای می توانید محیط طبیعی و حضور حیات وحش در کنارتان را کاملا احساس کنید چون بیشتر محوطه ها مثل قسمت زرافه و گورخر طوری ساخته شده اند که به راحتی نزدیک قفس حیوانات می شوید و حیوانات را در چند قدمی خودتان می بینید. در اینجا به شرایط نگهداری حیوانات اهمیت زیادی داده می شود و حیوانات شاد و سالم هستد. جمعیت حیوانات این باغ وحش به متنوعی جمعیت آدم های شمال تایلند است. چون در آن گونه های متنوعی از حیوانات آسیای جنوب شرقی مثل ببر و بزهای نادر را مشاهده نمایید.

باغ وحش چیانگ مای + تصاویر

در این باغ وحش روزانه نمایش های زیادی اجرا می شود که نمایش پانداها به راحتی در صدر لیست این برنامه های تفریحی قرار می گیرد. چانگ چانگ و لین هوی (تایلندی ها آن ها را با نام تیان و تیو می شناسند) کاریزماتیک ترین و فوتوجنیک ترین ساکنان باغ وحش هستند. برای آن ها محوطه ای طراحی کرده اند  با دقت تمام آب و هوای سرد کوهستانی را در آن قرار داده اند. ساخت چنین مکانی میلیون ها بات برای تایلندی ها هزینه داشته است اما باعث شده در هوای گرم این منطقه این جانوران سردزی خانه ای مناسب داشته باشند.

باغ وحش چیانگ مای + تصاویر

پانداها صبح ها بیش ترین فعالیت را دارند. با جیغ و داد بازی می کنند، کشتی می گیرند و با اسباب بازی های ویژه ای که در خانه های منحصر به فردشان دارند بازی می کنند. اگر بعد از ظهر به بازدید از پانداها بروید تمام مدتی که شما به تماشای آن ها نشسته اید، پانداها نیز به تماشای شما خواهند نشست. اگر به باغ وحش چیانگ مای رفتید در بازدید از آن ها تردید نکنید چرا که هیچ بازدیدی از این باغ وحش بدون دیدم پانداهای بازیگوش آن کامل نخواهد بود.

باغ وحش چیانگ مای محوطه بسیار بزرگی را پوشش می دهد، بنابراین قبل از این که گردش خود را آغاز کنید اطمینان حاصل کنید که با نمایشگاه های آن به خوبی آشنا شوید و به ترتیب اولیت و موقعیت قرار گیریشان آن ها را بازدید کنید تا زمان داشته باشی به تمامی قسمت های مورد علاقه خود سر بزنید.

باغ وحش چیانگ مای + تصاویر

مناطق اصلی باغ وحش چیانگ مای با یک جاده بلند و طولانی که در مسیرهای منحنی از در ورودی تا دریاچه می رود و بر می گردد به هم متصل هستند. وقتی می گوییم طولانی منظورمان بسیار طولانی است. به خاطر داشته باشید که وسعت باغ وحش بیش از ۲۰۰ هکتار است. پس از پیاده روی نیمی از آن، ممکن است احساس کنید که دیگر توانی در بدن ندارید که وارد قسمت بعدی آن می شوید. البته ورود وسایل نقلیه با داخل پارک آزاد است، پس اگر پیاده روی طولانی شما را خسته می کند یا احساس می کنید توانایی انجام آن را ندارید، می توانید با استفاده از خودرو قسمت های مختلف آن را ببینید.

ساعت کاری باغ وحش: ۰۸:۰۰ – ۱۸:۰۰

شماره تماس: ۱۷۹ ۲۲۱ ۵۳ ۶۶+

قیمت ورودی: برای هر بزرگسال ۱۵۰ بات، ۷۰ بات برای کودکان (برخی قسمت ها نیاز به پرداخت هزینه اضافه دارند)

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید