ترول تونگا ، زیباترین جاذبه طبیعی نروژ

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

ترول تونگا یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی کشور نروژ است. ترول تونگا به زبان ترول (Trolltunga) هم معروف است و نام صخره ای در کشور نروژ است که در ارتفاع ۷۰۰ متری از دریاچه ی Ringedalsvatnet واقع شده است. گفته می شود که قدمت این صخره به ۱۰۰۰۰ سال پیش و زمانی که یخچال های طبیعی شروع به آب شدن کردند، می رسد و در واقع هنوز هم می توانید بر بالای کوه های اطراف این صخره و دریاچه، تکه ای یخ را ببینید. در طول مسیر می توانید دریاچه های آبی فیروزه ای رنگ و فلات های مختلفی را ببینید و چشم اندازی داشته باشید که در هیچ عکسی امکان ندارد بتوانید ببینید.

ترول تونگا ، زیباترین جاذبه طبیعی نروژ

طبیعت بکر و دست نخورده‌ی این منطقه زیبایی خاصی به آن بخشیده است. ترول‌ تونگا یکی از مکان‌های جذاب و دیدنی است. ترول‌ تونگا، سنگ باریکی می‌باشد که به صورت افقی از دل کوه بیرون آماده است.

برای رسیدن به این منطقه بازدیدکنندگان اول باید وارد اُدا “Odda” شده و از طریق تیسه‌دال “Tyssedal” به اسکیه‌گه‌دال رفته و به اول راه ترول‌ تونگا خواهند رسید. حال با طی کردن مسیر کوه‌ و گذر از پیچ و خم‌های نفس‌گیر و صعودی 1000 متری ترول تونگا را خواهید دید. پوشش گیاهی فوق‌العاده، آبشارهای بی‌نظیر و کوه‌های شیب‌دار و سر سبز و دریاچه که در زیر آن قرار دارد زیبایی این منطقه را چندین برابر می‌کند و اینجاست که پاداش این صعود نفس‌گیر را می‌گیرید. اگر شجاعت به خرج دادید و به روی ترول تونگا رفتید یخچال‌های طبیعی فلات Folgefonna را خواهید دید و احساسی به شما القا می‌شود که گویی در بالای جهان هستید. بیش از این بازدیدکنندگان و ماجراجویان با استفاده از تله‌کابین فاصله ۹۵۰ متری بالای سطح دریا استفاده می‌کردند. تله‌کابین این منطقه متعلق به انجمن کوهنوردی نروژ است که به کوهنوردان علاقه‌مند این امکان را می‌دهد که با گذراندن یک شب در ایستگاه در مناطق دیگر به کوهنوردی طولانی‌تری ادامه دهند.

ترول تونگا ، زیباترین جاذبه طبیعی نروژ

پیاده‌روی کامل به ترول تونگا و بازگشت 10 ساعت طول می‌کشد و فقط برای کوهنوردان با تجربه توصیه می‌شود. سفر در اسکیه‌گه‌دال «Skjeggedal» شروع می‌شود و جاذبه‌های مختلفی در طول مسیر هستند از جمله سد رینگدال «Ringedal»، حفره‌های یخ‌ زده و گزینه‌های دیگری شامل دوچرخه‌ سواری و یا دیدن یک تور با راهنما در طول مسیر کوهنوردی. به لطف آزادی قوانین نروژ، شما همچنین می‌توانید اردوگاه‌هایی در طول مسیر برپا کنید. بهترین فصل صعود به ترول تونگا اواسط خرداد تا اواسط شهریور می‌باشد.

در مسیر آنتن دهی موبایل وجود ندارد. اگر قصد دارید شب را در کوهستان سپری کنید چادر خود را همراه داشته باشید. اگر ترجیح می دهید که تنها باشید می توانید خودتان به صخره بروید اما امکان ثبت نام در پیاده روی همراه با راهنما نیز از اوایل تیر تا اواخر مرداد ماه وجود دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید