بنر هدر

جاذبه های زیبا و دیدنی مونته نگرو

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مونته‌نگرو کشوری کوچک در جنوب شرقی اروپا با جمعیتی حدود 620،000 نفر است. کشور بسیار زیبای مونته نگرو که در لغت به معنای کوهستان سیاه است و لقب مروارید مدیترانه را یدک می کشد در منطقه غربی-مرکزی بالکان ودر همسایگی دریای آدریاتیک روبروی ایتالیا، کرواسی (جنوب غربی) ، بوسنی و هرزگووین (شمال غربی) ، صربستان (شمال شرقی) ، کوزوو (شرق) و آلبانی (جنوب شرقی) قرار دارد. این کشور از مناظر و مناطق فوق العاده زیبای کوهستانی و ساحلی برخوردار است که علاقمندان به عکاسی و طبیعت گردی را عاشق و شیفته خود میکند.

جاذبه های زیبا و دیدنی مونته نگرو

پایتخت این کشور زیبا شهر تاریخی و توریستی پودگوریتسا می باشد که مساحت آن حدود 105 کیلومترمربع می باشد. بسیاری از مراکز اقتصادی، سیاسی، اداری، فرهنگی و آموزشی مونته نگرو در پودگوریستا قرار دارد.

زبان رسمی مردم مونته نگرو، زبان مونته نگرویی می باشد که تلفیقی از صربی، کروات و آلبانیایی می باشد. ولی اکثریت مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط و قادر به مکالمه می باشند.

شهرهای بزرگ مونته نگرو عبارت اند از: پودگوریتسا، نیکشیچ، بیجلو پولیه، پلیولیا، هرتسگ نووی.

شرایط اقتصادی و صنایع اصلی در مونته نگرو

اقتصاد مونته نگرو عمدتا متکی بر صنعت خدمات، صنایع گردشگری، کشاورزی ( مزارع آفتاب گردان، ذرت، چغندر و انگور) می باشد. باتوجه به مناظر فوق العاده زیبای ساحلی و کوهستانی، این کشور را به یکی از مراکز اصلی تفریحی توریستهای اروپایی در فصلهای گردشگری نام برد که با توجه به آب و هوای مدیترانه ای این کشور که بازه دمایی بین 2- الی 27+ بیشتر اوقات سال را پذیرای مهمانان و توریستها از سراسر دنیا هستند. جمعیت کم و نبود مواد خام فرصت سرمایه گذاری با هزینه بسیار پایین را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم آورده است. مونته نگرو عضو اتحادیه یورویی است به همین دلیل واحد پول این کشور نیز یورو می باشد.

آب و هوا

آب و هوای شهرهای ساحلی گرم و مدیترانه است و زمستان های معتدل و بارانی دارد ولی به دلیل وجود کوهستانهای متعدد از آب و هوای شرجی خبری نیست. در ارتفاعات این کشور یکی از بیشترین میزان های بارش باران را شاهد هستیم و در زمستان این بارندگی ها به صورت برف هستند. در کل در تمامی فصول امکان مسافرت به مونته نگرو وجود دارد و نیاز به برنامه ریزی برای فصل خاصی نیستید.

جاذبه های زیبا و دیدنی مونته نگرو

جاهای دیدنی مونته نگرو

 شهر زیبای کوتور

شهر زیبای کوتور جذاب‌ترین جاذبه‌ی گردشگری مونته‌نگرو محسوب می‌شود. قدمت این شهر ساحلی به قرون وسطا برمی‌گردد که تا حدودی ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده است و با قدم زدن در آن شهر ونیز در ذهن گردشگران تداعی می‌شود.

جاذبه های زیبا و دیدنی مونته نگرو

صومعه Ostrog

معروف ترین صومعه در کشور Ostrog یک صومعه است که در آن آثار تعجب کارگر، واسیلی Ostrozhsky، بیشتر احترام سنت مونته نگرو، حفظ می شوند. اما علاوه بر این، گردشگران را به صومعه و مکان جالب آن جذب می کند. کل مجموعه ی مدرن بر روی یک سنگ بسیار شیب دار مستقر در محل غار طبیعی ساخته شده است. هرکسی که به این صومعه آمده است، سنت خودش را دارد: درخواست خود و یا تمایل خود را، که بر روی یک قطعه کاغذ نوشته شده است، در ترک هایی که روی صخره ها در نزدیکی صومعه قرار دارد، ترک کنند. آنها می گویند که آرزوها درست است.

جاذبه های زیبا و دیدنی مونته نگرو

پارک ملی دورمیتور

در سفر به مونته‌نگرو بازدید از پارک ملی دورمیتور را از دست ندهید. دوستداران طبیعت می‌توانند در این پارک به فعالیت‌های زمستانی مانند اسکی در فصل زمستان و قایق‌رانی در فصول گرم سال بپردازند.

جاذبه های زیبا و دیدنی مونته نگرو

صومعه Miholska Prevlaka

در خلیج تیوات یکی از نقاط دیدنی مونته نگرو – صومعه Miholska Prevlaka وجود دارد، جایی که حوادث شهدای مقدس پرولاکس هنوز حفظ می شوند. صومعه در شبه جزیره ای ساخته شده است که به دلیل فراوانی پوشش گیاهی روی آن، جزیره ای از گل ها نامیده می شود.

کلیسای جامع سنت تریفون

این ساختمان جاذبه اصلی مونتنگورن کوتور، و همچنین معبد اصلی مسیحیان کاتولیک است. کلیسای جامع سنت تریفون یکی از قدیمی ترین کلیساهای سواحل آدریاتیک است.

جاذبه های زیبا و دیدنی مونته نگرو

Durmitor

Durmitor یک ذخایر طبیعت است که در آن بیش از 20 قله بالاتر از 2 کیلومتر، 18 دریاچه یخبندان، بیش از 700 چشمه ناتوانی و همچنین تعداد زیادی گیاه و حیوانات وجود دارد.

جاذبه های زیبا و دیدنی مونته نگرو

دریاچه Skadar

دریاچه Skadar جایی است که شما می توانید پرندگان غیر معمول و نادر را ببینید که در میان آنها نه تنها در اینجا زندگی می کنند بلکه همچنین کسانی هستند که برای زمستان به اینجا می آیند.

جاذبه های زیبا و دیدنی مونته نگرو

در آبهای دریاچه بیش از 40 گونه ماهی وجود دارد. و زیبایی سواحل، حتی در بعضی از نقاط و تالاب ها، یک احساس پریایی ایجاد می کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید