با جاذبه های گردشگری کنگو آشنا شوید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جمهوری کُنگو که به نام کنگو برازاویل نیز شناخته می‌شود کشوری است در مرکز آفریقا. پایتخت آن برازاویل است. این کشور به کنگوی برازاویل شهرت دارد، که برای تمایز با کشور همسایه بزرگ‌تر هم‌نام آن جمهوری دموکراتیک کنگو استفاده می‌شود. جمعیت این کشور براساس تخمین سال ۲۰۱۸ حدود ۵٬۲۰۰٬۰۰۰ نفر و زبان رسمی آن فرانسوی است. واحد پول این کشور فرانک سی‌اف‌ای آفریقای میانه (فرانک سی‌اف‌آ) است. کنگو برازاویل در آفریقای مرکزی واقع شده و با گابن، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و برون‌بوم کابیندا که متعلق به آنگولا است هم‌مرز است.

نتیجه تصویری برای اشنایی با کشور کنگو

جغرافیا

۳۴۲٬۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت کنگو برازاویل است که از این لحاظ این کشور را در ردهٔ شصت و دومین کشور جهان جای می‌دهد. کنگو برازاویل با کشورهای آفریقای مرکزی، کامرون، گابن، قسمتی از آنگولا و کنگو (زئیر) همسایه می‌باشد. برازاویل پایتخت کنگو در سال ۲۰۱۵ جمعیتی برابر با ۱٬۳۷۳٬۰۰۰ داشت.

شهرهای مهم

پوانت نوار(۷۱۵٬۰۰۰ نفر)، دولیسیه(۸۴٬۰۰۰ نفر)، انکایی(۷۱٬۰۰۰ نفر)، اوئسّو(۲۸٬۰۰۰ نفر)

زبان

زبان رسمی کنگو برازاویل فرانسوی می‌باشد، اما در این کشور به زبان‌های لینگا، کیکُنگو و گویش تکّه نیز صحبت می‌شود.

اقتصاد در کنگو

تولید ناخالص داخلی این کشور ۹۷/۱۳میلیارد دلار است و نرخ تورم آن ۷ درصد. روزانه در این کشور ۲۳۵ هزار و ۹۰۰ بشکه نفت تولید و ۲۲۹ هزار و ۷۰۰ بشکه نفت صادر می‌کند. در این کشور منابعی از گاز هم وجود دارد که البته تمامی آن صرف مصارف داخلی می‌شود. محصولات صادراتی این کشور شامل نفت، الوار، شکر، کاکائو، قهوه و الماس است که به کشورهای آمریکا ، چین، تایوان و کره جنوبی صادر می‌شود. محصولات وارداتی این کشور شامل تجهیزات اساسی و مواد غذایی است که از کشورهای فرانسه، چین، آمریکا، هند، ایتالیا و بلژیک وارد می‌شود.

جاهای دیدنی کنگو

دره دیوسو 

دیوسو یکی از شهرهای جمهوری کنگو است که در ۲۵ کیلومتری شمال شهر «پوینته نویر» قرار دارد. اگر از شهر «پوینته نویر» سوار ماشین شوید بعد از حدود یک ساعت همین که شهر «دیوسو» را رد کردید چشم انداز دیدنی ای را  در جایی بین روستا و ساحل در مقابل چشمانتان می بینید: مناظری از دره ای رنگارنگ با رنگ های درخشان زرد، صورتی و نارنجی. شاید باورتان نشود در کشوری مثل جمهوری کنگو که در آن چندان خبری از توسعه و پیشرفت نیست یک همچین جاذبه طبیعی ای وجود داشته باشد، می توانید ساعت ها در کنار این دره بنشینید و این رنگ های خیره کننده را تماشا کنید.

با جاذبه های گردشگری کنگو آشنا شوید

قصر مردم 

در هنگام قدم زدن در خیابان های منطقه «کینشاسا» به بنایی با معماری جذاب می رسید که نشان می دهد اینجا جاذبه ای تماشایی است. این قصر در گذشته اقامتگاه تابستانی پادشاهان بود اما در سال ۱۸۳۰ به اشغال ارتش فرانسه درآمد و بعدها محل حکومت دولت شد. این قصر در سال ۱۸۴۶ مورد نوسازی قرار گرفت اما مرمت های اصلی روی کاخ در سال ۱۹۱۶ انجام شد. بعد از استقلال کنگو اسم کاخ را کاخ مردم گذاشتند و کارهای دولتی و فرهنگی در آن انجام می شود.

با جاذبه های گردشگری کنگو آشنا شوید

کلیسای سنت آن

این بنای مدرن که شاهکار هنری معمار Roger Erell است در سال ۱۹۴۹ ساخته شده است. معمار برای ساخت این بنا ایده های معماری غربی را با سبک های محلی ترکیب کرده و شاهکاری را به وجود آورده که امروز بعد از گذشت حدود ۷۰ سال همچنان از شاهکارهای معماری شهر است. این بنا کاملا از دیگر بناهای شهر متمایز است و با سقف سبز رنگ و درهای حکاکی شده اند حسابی جلب توجه می کند.

با جاذبه های گردشگری کنگو آشنا شوید

تالار شهر 

در شهری مثل برازاویل حتما یک تالار شهر وجود دارد که بتوان به چشم جاذبه دیدنی به آن نگاه کرد. این تالار در کنار رودخانه کنگو قرار دارد و هر کس که تا به حال به فرانسه رفته باشد می تواند متوجه شباهت های آن به معماری فرانسوی شود.

منطقه حفاظت شده گوریل 

تا به حال گوریل ها را از نزدیک دیده اید؟ حتما انتظار دارید اگر روزی گذرتان به یکی از کشورهای آفریقایی افتاد حتما آن ها را بببینید. اگر اینطور است به کنگو بروید، در ۱۴۰ کیلومتری شمال برازاویل منطقه حفاظت شده ای مخصوص گوریل ها وجود دارد. با رفتن به این محل گوریل های زیادی را می بینید که در جزیره در حال شنا و غذا خوردن هستند و بچه گوریل ها هم در شیرخوارگاه نگهداری می شوند! در این محل به غیر از تماشای گوریل ها می توانید از آرامشی که در جزیره حکم فرماست لذت ببرید و ساعاتی را با شنا کردن بگذرانید.

با جاذبه های گردشگری کنگو آشنا شوید

بنای یادبود برازا 

برازاویل را یک کاشف ایتالیایی – فرانسوی تاسیس کرد، کسی که پیکرش در سال ۲۰۰۶ برای خاکسپاری به این شهر آورده شد. امروز مقبره او به یک بنای یادبود تبدیل شده که خیلی ها در بازدید از این شهر از آن دیدن می کنند. در بیرون این بنای یادبود یک مجسمه سفید رنگ از برازا گذاشته شده که جذابیت این محل را بیشتر کرده است.

 بازار توتال در برازاویل

این بازار بزرگ ترین و شلوغ ترین بازار کنگو است و تقریبا هر نوع اجناسی که فکرش را بکنید می توانید درآن پیدا کنید. این  بازار مخصوصا به داشتن میوه ها، سبزیجات و محصولات غذایی تازه و ارزان معروف است. در این بازار اصلا نگرن گران فروشی نباشید چون قیمت ها ثابت است و برچسب آن ها بر روی محصولات خورده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید