جاذبه های توریستی و گردشگری گینه استوایی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

گینه استوایی با نام رسمی جمهوری گینه استوایی در غرب قاره آفریقا کنار خلیج بیافرا، بین کامرون و گابون واقع است و وسعت آن ۲۸٬۰۵۱ کیلومتر مربع است. پایتخت این کشور مالابو است. گینهٔ استوایی از سال ۱۷۷۸ مستعمرهٔ اسپانیا گشت و در روز ۱۲ اکتبر ۱۹۶۸ از اسپانیا اعلام استقلال کرد. گینه استوایی بالای خط استوا قرار دارد و علاوه بر منطقه ریومانی که از شمال به کامرون، از جنوب به گابن و از غرب به اقیانوس اطلس محدود می‌شود، جزایر فرناندو پو (بیوکو) و آنوبون را نیز شامل می‌شود. گینه استوایی کوچکترین کشور عضو سازمان ملل متحد در قاره آفریقا است. این کشور یکى از بیشترین ذخایر نفت در منطقه موسوم به زیرصحراى آفریقا را دارد.

نتیجه تصویری برای پرچم گینه استوایی

جغرافیا

مساحت گینهٔ استوایی ۲۸٫۰۵۱ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۵۰۴ هزار نفر است. مهمترین شهرهای گینهٔ استوایی، باتا ۶۶ هزار نفر، مبینی ۱۱ هزار نفر، اببیین ۱۰ هزار نفر و لوبا ۶ هزار نفر را می‌توان نام برد. گینهٔ استوایی شامل جزایر، بیوکو (فرناندو پیو) *، کورسیکو، جزایر الوبی بزرگ و کوچک و آنوبین (پاگالو) نیز می‌شود.

مردم

جمعیت این کشور 551 هزار و 201 نفر است که میانگین سنی آنها 8/18 سال است. امید به زندگی برای زنان 95/50سال و برای مردان 11/84سال است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است. زبان فرانسوی هم در آن رایج است. واحد پول این کشور فرانک سی‌اف‌ای است.

اقتصاد گینه استوایی

اقتصاد گینه استوایی در دوران استعمار اسپانیا به صادرات کاکائو، قهوه و الوار متکی بود که بیشتر آن به اسپانیا و مقداری هم به بریتانیا و آلمان صادر می‌شد. کشف ذخایر بزرگ نفت در سال ۱۹۹۶ و استخراج متعاقب آن درآمدهای دولت را به طرز دراماتیکی افزایش داد. گینه استوایی از سال ۲۰۰۴ به‌طور پیوسته سومین تولیدکننده بزرگ نفت خام در آفریقای جنوب صحرا پس از آنگولا و گابن بوده‌است.

جاهای دیدنی گینه استوایی

کلیسای سنت الیزابت

کلیسای سنت الیزابت، کلیسای کاتولیک رومی است که در شهر مالابو، پایتخت گینه استوایی، خانه‌ای از اسقف اعظم قرار دارد و بزرگ‌ترین کلیسای مسیحی در این کشور به شمار می‌رود. ساخت‌وساز این کلیسا که نام آن برگرفته از کلیسای سنت الیزابت مجارستان است، در سال 1897 با کمک اهل صاحب‌خانه، شرکت‌های تجاری و دولت اسپانیا آغاز شد، چراکه یکی از مستعمرات گینه استوایی بود. معماری کلیسای باشکوه الیزابت را، لوئیس سگارا لیرادو بر عهده داشت که از سبک نئوگوتیک الهام گرفت. در کناره این کلیسا جامع، دو برج به ارتفاع 40 متر به چشم می‌خورد که بر زیبایی نمای ساختمان افزوده است.

پارک ملی مونت آلن

مونت آلن بهترین راز در آفریقای مرکزی و مهم ترین دلیل برای سفر به کشور گینه استوایی است. یک منطقه محافظت شده با 2000 کیلومتر مربع مساحت می تواند بهترین تجربه از گشت و گذار در جنگل های بارانی سبز و تنوع حیات وحش باشد. داخل محوطه حفاظت شده دریاچه ها و آبشارهای بی نظیری آماده کشف شدن توسط ماجراجویان هستند. شما می توانید گوریل ها، شامپانزه ها، فیل های جنگلی، تمساح ها و طیف وسیعی از دیگر حیوانات آفریقایی و گونه ی زیادی از حشرات و پرندگان را مشاهده کنید.

ساحل آرنا 

از دوست داشتنی ترین و آرام ترین سواحل کشور که نزدیکی لوبا قرار گرفته و شن و ماسه هایی سفیدرنگ دارد. البته این منطقه بیشتر برای پرورش پروانه ها شناخته شده است شما می توانید در این ساحل تمیز پیاده روی کرده و ریلکس کنید.

جاذبه های توریستی و گردشگری گینه استوایی

چشم انداز Luba Mirador

در امتداد جزیره بیوکو، درست بالای لوبا، منطقه ای دیدنی وجود دارد که چشم اندازی رویایی نمایش می دهد. در این جا کوه، جنگل های بارانی، دریا و … در مقابل چشمانتان خواهند رقصید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید