دیدنی ترین جاهای دیدنی باربادوس ، شرقی‌ترین خشکی در منطقه آنتیل

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

باربادوس کشوری جزیره‌ای است که میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزوئلا قرار گرفته‌است. پایتخت آن بریج‌تاون است. همه کشور باربادوس تنها از یک جزیره تشکیل شده و این جزیره جزو جزایر بادپناه به‌شمار می‌آید که در آنتیل کوچک قرار گرفته‌است. باربادوس شرقی‌ترین خشکی در منطقه آنتیل است. زبان رسمی باربادوس انگلیسی و واحد پول آن دلار باربادوس است.

معرفی باربادوس ، جاذبه های دیدنی باربادوس

باربادوس برای اولین بار توسط دریانوردان اسپانیایی در اواخر قرن ۱۵ میلادی کشف شد و آن را جزیره ای که جز ممالک خاصشان است، نامیدند. برای اولین بار که این کشور بر روی نقشه ای در جهان جا نمایی شد، در سال ۱۵۱۱ بر روی نقشه ی کاشفانش، اسپانیایی ها بوده است. نام این جزیره در زبان بومیان سرخ پوست این جزیره به معنای جزیره ی سفید با دندانه های سفید به سمت بیرون، است. دندانه های سفید اشاره به صخره های مرجانی و سرخی به سنگ های سرخ این جزیره اشاره دارد. خود واژه ی باربادوس به معنای ریشو است که دقیقا مشخص نیست که اشاره به چه چیزی دارد. بالاخره این کشوردرسال ۱۹۶۶، اعلام استقلال کرد و در حال حاضر با تکیه بر جاذبه های توریستی اش، یکی از جزایر معروف و مهم گردشگری در جزایر کارائیب است.

باربادوس،۲۸۰هزار نفر نیز جمعیت دارد. زبان ررسمی مردم این جزیره انگلیس است و واحد پولیشان، دلار باربادوس است. دمای هوای باربادوس اغلب اوقات گرم است اما با شروع فصل سرد، بین ماه های ژوئن تا نوامبر، آب و هوای باربادوس کمی تغییر می کند و خنک تر می شود. در این جزیره بارش بسیار زیاد است. در این کشور به خاطر وضعیت آب وهوایی گرمش، کاشت وبرداشت نیشکر بسیار رواج دارد.

باربادوس در قسمت شرقی آنتیل واقع شده است و آنتیل منطقه ای طوفانی است اما، باربادوس به خاطر موقعیت شرقی خود، از این طوفان ها کاملا به دور است. از نظر سطح زندگی، باربادوس یکی از کشورهایی است که سطح زندگی در آن بسیار بالا است و بالاترین نرخ با سوادی را در جهان داراست. گردشگری و و صادرات شکر، دو منبع اصلی در آمد کشور باربادوس است.

اقتصادر در باربادوس

تولید ناخالص داخلی در این کشور 317/5میلیارد دلار است. ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند. نرخ بیکاری در این کشور 7/10درصد است. در سال ۲۰۰۷ نرخ تورم در آن 5/5 درصد بود. محصولات صادراتی این کشور شامل کالاهای کارخانه‌ای، شکر و شیره قند، مواد غذایی و آشامیدنی، مواد شیمیایی و قطعات الکترونیکی است که به کشورهای آمریکا (6/27 درصد)ترینیداد و توباگو (۱۵ درصد)، انگلیس (2/10 درصد)، سنت لوسیا(۷ درصد)،جامائیکا(5/6درصد) و سنت وینسنت و گرنادین (3/4 درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی آن شامل کالاهای مصرفی، ماشین‌آلات، مواد غذایی، مواد ساختمانی، مواد شیمیایی، سوخت و قطعات الکترونیکی است که از کشورهای آمریکا (7/37درصد)، ترینیداد و توباگو (6/22 درصد) و انگلیس (9/5 درصد) وارد می‌شود.

ساحل کرین در سنت فیلیپ – باربادوس

خط ساحل صورتی کرین در کنار جزایر باربادوس امتداد دارد. کرین در اصل یک بندر در این جزیره محسوب می‌شد ولی به مرور زمان با پیدا شدن ماسه‌های صورتی رنگ در کنار دریای مواج، به مکان بسیار مناسب برای انجام ورزش آبیِ بادی بوردینگ تبدیل شد. بادی بوردینگ به موج سواری با تخته بادی می‌گویند که سایز این تخته با توجه به قد و وزن افراد به طور متفاوتی طراحی می‌شود. ساحل کرین در باربادوس در سال 2015 بهترین ساحل شناخته شد. شن‌های این ساحل را عوامل‌ مختلفی مانند مرجان‌ها، صدف‌ها و کربنات کلسیم به رنگ صورتی درآورده است.

معرفی باربادوس ، جاذبه های دیدنی باربادوس

شن‌های پاستیلی رنگ ساحل کرین در کنار آبی فیروزه‌ای دریا بیننده را محو تماشای خود می‌کند و نمایی بسیار زیبا از این ساحل را نمایان کرده است. صخره‌های مرجانی در کنار ساحل کرین حیات طبیعت را نشان می‌دهد و در اطراف صخره‌های مرجانی شاید چند لاک‌پشت دیده شود که حس امنیت و طراوت به همه می‌دهد. ساحل تمیز و براق کرین، شن‌های نرمی دارد که بیننده و یا مسافران را غرق تماشای خود می‌کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید