بهترین جاهای دیدنی شهر مومباسا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دومین شهر بزرگ در کنیا مومباسا می باشد. این شهر تحت تأثیر فرهنگ کشورهای آسیایی و میانه شرقی قرار گرفته است. این شهر نیز به عنوان یکی از شهرهای ساحلی شناخته می شود. در این مقاله با چند موردجاذبه های دیدنی مومباسا که بسیار شگفت انگیز و خارق العاده هستند آشنا خواهیم شد.

قلعه مسیح

در انتهای جاده Nkrumah در مومباسا قلعه مسیح واقع شده است، این جاذبه دیدنی مومباسا از مشهورترین جاذبه های گردشگری در این شهر می باشد که در فهرست آثار تاریخی یونسکو به ثبت رسیده است. ساختار فوق العاده این قلعه شما را به سفری در طول تاریخ می برد. این قلعه در سال های ۱۵۹۳_۱۵۹۶ به دست پرتغالی ها ساخته شد. معماری این بنا توسط معمار مشهور اهل میلان باتیستا انجام شد، این معمار مورد احترام مردم پرتغال بود.

پارک هالر

اگر عاشق حیوانات هستید، پارک هالر از آن دست جاهایی است که باید حتما ببینید. در گذشته به این پارک مسیر طبیعتی Bamburi گفته می شد و در واقع پروژه ای بود که در سال ۱۹۷۱ اجرایی شد و این منطقه ی بی آب و علف را به یک زیستگاه طبیعی پر رونق تبدیل کرد. در این پارک حیواناتی مثل زرافه ها، بوفالو، گورخر و کرگدن نگهداری می شود. پرنده ها درهم در این پارک به وفور پیدا می شوند و بیشتر از ۱۶۰ گونه تا حالا معرفی شده است در ضمن پارک لاک پشت های غول پیکر، درختان نخل، کروکودیل ها و بسیاری جذابیت های دیگر را هم نباید فراموش کرد. یکی از بهترین تفریحاتی که در آنجا می توانید داشته باشید غذا دادن به زرافه ها است. البته حتما قبل از رفتن حتما زمان ها را بپرسید چون فقط در زمان های خاصی می توان به زرافه ها غذا داد.

بهترین جاهای دیدنی شهر مومباسا

شهر قدیمی مومباسا

شهر قدیمی و تاریخی مومباسا که یکی دیگر از جاذبه دیدنی مومباسا می باشد در مجاورت با قلعه مسیح واقع شده است که وسعت آن به ۴۰٫۵ هکتار می رسد. در خیابان های کوچک این منطقه ساختمان های قدیمی که اکثراً از چوب ساخته شده اند قرار دارند در معماری این ساختمان ها از فرهنگ های عربی، آسیایی، اروپایی و آفریقایی الهام گرفته شده است.

پارک ملی دریایی مومباسا

در سفر به مومباسا با رنج وسیعی از جاذبه ها روبرو خواهید بود که به جرات می توان گفت یکی از شلوغ ترین جاذبه های مومباسا پارک ملی دریایی مومباسا است که در این پارک در واقع از گیاهان دریایی ای مثل مانگروها، سواحل شنی و صخره های مرجانی محافظت می شود. یکی از بهترین تفریحاتی که در این چارک می توانی د داشته باشید، غواصی و اسنورکلینگ است که به خصوص در شمال مومباسا خیلی طرفدار دارد.

بهترین جاهای دیدنی شهر مومباسا

عاج های مومباسا

هنگام پیاده روی یا ماشین سواری در خیابان موی در مومباسا، بازدید از کمان های عاج های بزرگ فیل را که روی خیابان را فرا گرفته اند از دست ندهید. عاج ها برای بزرگداشت و احترام به ملکه مارگارت در بازدید از مومباسا در سال ۱۹۵۸ در این محل قرار گرفتند. اگرچه این عاج ها اساساً از پارچه هایی که روی قالب چوبی کشیده شده اند ساخته شده اند، بعدها عاج هایی از جنس آلومینیوم جایگزین آن ها شدند.

سواحل شمالی مومباسا

خط ساحلی شمال مومباسا کمی سرزنده تر از خط ساحلی جنوب آن است و علاوه بر این، اقامتگاه ها هم در این منطقه نزدیک تر به فرودگاه و هم مرکز شهر مومباسا هستند. سواحل شمالی مومباسا مملو از ساحل هایی با درخت های نخل، آب های شفاف کریستالی، صخره های مرجانی، اقامتگاه های کنار آب و تفریحاتی مثل انواع ورزش ها و تفریحات آبی است و به همین دلیل است که توریستی تر از بخش جنوبی است. هر چه به سمت شمال تر می رویم، به ساحل هایی مثل ساحل بامبوری و شانزو نزدیکتر می شویم که از جاذبه های مومباسا و از اصلی ترین و توریستی ترین سواحل هستند و جایگاه تعدادی از لوکس ترین اقامتگاه های ساحلی.

بهترین جاهای دیدنی شهر مومباسا

سواحل جنوبی مومباسا

یک جاذبه دیدنی مومباسا سواحل جنوبی آن می باشد که دنیای زیبایی های طبیعی می باشد. دریای فیروزه ای سواحل خورشیدی یکی از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند. در جنگل های باران زای این منطقه حیات وحش فراوان و پرندگان متنوع بسیار زیادی وجود دارند.

صخره های مرجانی موجود در این منطقه از مناطق مناسب برای شنا حفاظت می کند. ساحل شلی موجود در سواحل جنوبی مومباسا نزدیک ترین ساحل به این شهر می باشد. ساحل تیوی یک منطقه مشهور برای علاقه مندان به حمام های ساحلی و غواصی می باشد. ساحل دیانی نیز یکی دیگر از سواحل جنوبی مومباسا می باشد که منظره های بسیار زیبایی را به گردشگران ارائه می دهد. در این سواحل نیز می توان به انواع ورزش های آبی از جمله قایق سواری، موج سواری، غواصی و اسکی روی آب پرداخت.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید