بنر هدر

جزیره ایبیزا ، جزیره ای افسانه ای در اسپانیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

ایبیزا یک جزیره ی کاتالانیایی در دریای مدیترانه و در ساحل شرقی اسپانیاست. جزیره ای که در 150 کیلومتری والنسیا قرار دارد و سومین جزیره ی از جزایر بالئارس به شمار می رود. بزرگترین منطقه ی مسکونی آن ایبیزاست و دو منطقه ی مسکونی دیگر سنت آنتونی دی پورت مانی Sant Antoni de portmany و سنت اویلاریا ریوSanta Eulària des Riu هستند. ایبیزا با شب زنده داری، رقص و موسیقی الکترونیک و برنامه های تابستانی اش شهرت بسیاری در جهان پیدا کرده است.

جزیره ایبیزا ، جزیره ای افسانه ای در اسپانیا

ایبیزا یک سایت میراث جهانی یونسکو است و صنعت گردشگری در آن رونق زیادی دارد. بخش بزرگی از مساحت این جزیره با زمین های سرسبز و گندمگون پوشیده شده است، در برخی قسمت های آن گندم و زیتون کشت می شود و در برخی قسمت ها، پوشش گیاهی آن کاملا متفاوت است، پوشش گیاهی غالب این مناطق درخت کاج است.
خط ساحلی شمالی و جنوب غربی ایبیزا کوهستانی است و بلندترین قله ی این منطقه Sata talia نام دارد و از آن جا که این جزیره زیستگاه پرندگان مهاجر و انواع و اقسام جانوران آبزی است، نه تنها یک تفرجگاه، بلکه مکانی برای عاشقان طبیعت و صخره نوردان نیز هست.

جزیره ایبیزا ، جزیره ای افسانه ای در اسپانیا

 چه تفریحاتی در ایبیزا انتظار شما را می کشند؟

در اطراف شهر ایبیزا جاذبه های سنتی زیادی هست که اغلب گردشگران زمان کافی برای بازدید از آن ها ندارند می توانید به آن ها سر بزنید.

پاراسیلینگ کنید و یا قایق بگیرید و در قایق به تماشای مناظر بکر اطراف جزیره مشغول شوید، در اطراف ایبیزا جزایر زیادی هست که می توانید از آن ها هم بازدید کنید.

جزیره ایبیزا ، جزیره ای افسانه ای در اسپانیا

آب های شفاف و آبی اییبزا هر کسی را مشتاق شنا کردن در این فضای عالی و امتحان ورزش های آبی این جزیره می کند. جت اسکی، پاراسیلینگ، ویند سرفینگ، ویک بوردینگ، اسنورکلینگ، کایاک سواری و ماهیگیری در این جزیره از فعالیت های مهییج و جذابی هستند که تمام افراد می توانند به آن ها پردازند. آب های کم عمق ساحل آن حتی به کودکان نیز اجازه می دهد که شنا و آب بازی کنند و علاقمندان به دیدن کف دریا هم می توانند با اجاره ی قایق کف شیشه ای زندگی آبزیان و ماهی ها را تماشا کنند.

تماشای غروب خورشید از سواحل این منطقه یکی از لذت های نابی است که این جزیره به گردشگران می بخشد.

جزیره ایبیزا ، جزیره ای افسانه ای در اسپانیا

در شمال شهر به دیدن غارهای کان مارکا بروید در این غار دریاچه های زیر زمینی رنگارنگی وجود دارد.

اگر در ماه مه به ایبیزا بروید می توانید در فستیوال تئاتر خانوادگی شرکت کنید که در آن ها تئاترهای خیابانی و نمایش های عروسکی برگزار می شود.

پارک ملی سس سالینز ( Ses salinz)بخش جنوبی و قسمتی از جزیره ی مجاور را فرا گرفته است. سواحل بکر، با بیش از 178 گونه ی گیاهی و 210 نوع پرنده ی بومی، از جاذبه های این منطقه است.

جزیره ایبیزا ، جزیره ای افسانه ای در اسپانیا

دالت ویلا ایویسا (Eivissa Dalt Vila) قدیمی ترین بخش از شهر قدیمی ایبیزاست، به همین دلیل برای حفظ و نگهداری آن، دولت محلی آن را منطقه ی حفاظت شده اعلام کرده است. کلیسای جامع سانتا ماریا دی ایویسا(سانتا ماریا دو ایویس) که متعلق به قرن چهاردهم میلادی است از مهم ترین جاذبه های آن است و تماشای شهر از این کلیسا منظره ای تماشایی را مقابل گردشگران به نمایش می گذارد.

جزیره ایبیزا ، جزیره ای افسانه ای در اسپانیا

منطقه زیبا و معروف آتلانتیس (Atlantis) شهری با داستان ها و افسانه ای بسیار است. شهری که امروزه اثری از آن دیده نمی شود زیرا کاملا در زیر آب فرو رفته است. زیبایی این مکان بسیار مسحور کننده و شگفت انگیزست و چشم اندازهای زیبا را در اختیار بینندگان قرار می دهد.

ایبیزا قبل از تبدیل شدن به یک مکان توریستی، منطقه ای ایده آل برای هنرمندان خلاق بود. آن ها برای الهام گرفتن از طبیعت و مناظر زیبای ایبیزا، راهی این منطقه می شدند و حس و حال و هوای این منطقه آن ها را برای خلق آثار هنری به یاد ماندنی برمی انگیخت. بازار هیپی ها جایی است که هنوز هم می توان در آن تا حدی این حس و حال را بازیافت. در این بازار انواع و اقسام چیزها برای فروش ارائه می شوند، این بازار هفته ای دوبار در جزیره برپا می شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید