بنر هدر

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اروپا با وجود دارا بودن زیباترین و مدرن ترین شهرها و همچنین سرسبزترین مناطق و دور افتاده ترین روستاها، گنجینه ای بی نظیر از مکان های شاد و رنگارنگ برای تفریح و گشت و گذار می باشد. با ما همراه باشید تا با تعدادی از مورد توجه ترین و محبوب ترین خیابان های اروپا که پر از رنگ و شادی هستند، آشنا شوید؛ خیابان هایی که دیدن و قدم زدن در آنها برای یکبار، تجربه ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

کولمار فرانسه (Colmar)

اولین جایی که با آن آشنا می شوید کولمار فرانسه است که به خاطر داشتن خیابان های محبوب و شاد یکی از زیباترین شهرهای اروپا می باشد. در خیابان های این شهر (که متعلق به قرون وسطی است)، می توانید انفجاری از رنگ ها را ببینید. کولمار ملقب به “Little Venice” شهری منحصر بفرد با ترکیبی از معماری آلمانی و فرانسوی می باشد که همواره توریست ها را مجذوب خود می کند.

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

خانه هپی ریزی در براونشوایگ، آلمان

این خانه توسط نقاش آمریکایی «جیمز ریزی» به شیوه نمایشی و گرافیکی طراحی شده است. این خانه کم کم به جاذبه گردشگری تبدیل شده و خیلی افراد دیگر سعی کرده اند تا نمونه آن را در قسمت های دیگر شهر بسازند برای همین در این شهر ساختمان های رنگارنگ زیادی را می توانید پیدا کنید. خانه با شخصیت های کارتونی به شکلی عجیب و غریب نقاشی شده و به افتخار نقاشش به نام هپی ریزی شناخته می شود.

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

لامورالا روجا اسپانیا (La Muralla Roja)

لامورالا روجا هم از خیابان های رنگی و شاد اروپا می باشد که در کشور اسپانیا قرار دارد. لامورالا روجا به زبان اسپانیایی به معنی دیوارهای قرمز می باشد. این خیابان هم از خانه هایی با دیوارهای قرمز تشکیل شده است؛ دیوارهای قرمز رنگ احتمالا نمادی از یک نقاشی M.C.Escher و در واقع نمادی از سنت های به کار رفته دربخش های شمالی آفریقا می باشد که با استفاده از فضای عمومی و خصوصی به اجرا در آمده است.

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

جزیره بورانو، ایتالیا

این جزیره در تالاب ونتزیا در شمال ایتالیا قرار دارد و نکته جالب درباره آن خانه های ماهیگران است که با رنگ های جذاب رنگ آمیزی شده اند و جزیره ای زیبا را پدید آورده اند. از زمان تاسیس این جزیره یک قانون سفت و سخت درباره رنگ آمیزی خانه ها وجود دارد و آن این است که ساکنان نمی توانند بدون اجازه دولت خانه های خودشان را به هر رنگی که دوست داشتند رنگ کنند.

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

میدان استورتورگت استکهلم سوئد

استورتورگت قدیمی ترین میدان استکهلم (پایتخت سوئد) می باشد. این میدان به خاطر دو چیز میدانی معروف و شناخته شده است؛ اولی بازار معروف کریسمس و دومی خانه های بازگانان متعلق به قرن هفدهم که با رنگ های برجسته و جذابی نقاشی شده اند. ساختمان های قرمز، زرد و سبز این میدان قدیمی واقع در قلب اولد تاون (Old Town) زندگی در سال های دور را در منطقه اسکاندیناوی به تصویر می کشند.

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

منطقه Nyhavn، کوپنهاگ

اگر به شمال بندر قدیمی Nyhavn در کوپنهاگ بروید از دیدن خانه های رنگارنگ آن به وجد می آیید. این خانه ها در قرن هفدهم ساخته شده اند و امروز دیگر با قدمت طولانی خود از جاذبه های تاریخی و دیدنی شهر به شمار می روند. این خانه ها از آجر، چوب و گچ ساخته شده اند و قدمت قدیمی ترین آن ها به سال ۱۶۸۱ برمی گردد.  اینجا جایی است که زمانی نویسنده معروف دانمارکی «هانس کریستیان آندرسن» در آن زندگی می کرد و امروز یک پلاک یادبود در جلوی آن خانه قرار داده شده است.

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

میدان اصلی پوزنان لهستان

میدان بازار قدیمی پوزنان واقع در لهستان، یکی دیگر از میدان های رنگی و شاد اروپا می باشد. دورتا دور این میدان را خانه بازگانان احاطه کرده است. خانه ها به شکل زیبایی با رنگ های شاد آبی، سبز و زرد مدیترانه ای رنگ شده اند. بیشتر قسمت های میدان پوزنان در جنگ جهانی دوم ویران شد، اما در دهه 1950 با دقت زیادی بازسازی گردید. در نتیجه این بازسازی هر ساختمان به صورت جداگانه با تزئینات مختلف باشکوه و کتیبه های زیبا، آراسته شد.

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

ورنزا، ایتالیا

همه خانه هایی که در این شهر ساحلی هستند به رنگ های نارنجی و زرد رنگ آمیزی شده اند. ترکیب رنگی ای که در طراحی این شهر به کار رفته به خوبی ظاهری گرم و پرشور به شهر داده است. عده ای می گویند در اینجا هم مثل جزیره بورانو ماهی گیران این خانه ها را در این توناژهای رنگی رنگ آمیزی کردند تا آن ها را از دریا تمییز دهند اما به نظر می آید رنگ آمیزی این خانه ها در نتیجه هجوم گردشگران در دهه ۱۹۷۰ به وجود آمده چون در آن زمان دسترسی به روستاهای دورافتاده از طریق شبکه ریلی راحت تر شده بود و دیگر گردشگران می توانستند به راحتی به این روستاها سفر کنند.

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

خیابان روو کِرِمیوکس پاریس، فرانسه

روو کرمیوکس یکی دیگر از خیابان های رنگی و شاد اروپا می باشد که در شهر عشاق؛  پاریس واقع شده است. با یک پیاده روی کوتاه از محله دوازدهم گار دی لیون می توانید به این خیابان با خانه های زیبا برسید و از شلوغی و سرو صدا خلاص شوید. در این خیابان همچنین می توانید از تماشای گلدان های سفالی پرگل و قاب پنجره های پر از گلدان گل لذت ببرید. نام این خیابان برگرفته از وزیر سابق دادگستری پاریس یعنی “آدولف کرمیوکس” می باشد که صاحب مجموعه ای از خانه های رنگی و شاد این خیابان است.

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

روستای رنگین کمانی در تایچونگ، تایوان

روستای رنگین کمانی توسط یکی از سربازان قدیمی این روستا درست شده تا آن  را از نابودی نجات دهد. این روستا امروز محافظت شده و به یک مقصد فرهنگی برای هنردوستان تبدیل شده است.

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

خیابان صورتی، لیسبون

لیسبون را همه به ساختمان های منحصربفردش می شناسند در این شهر خیابان های رنگارنگی را می بینید که بیشتر آن ها در محله قدیمی شهر قرار گرفته اند.

خیابان های محبوب و شاد اروپا + تصاویر

در میان خیابان های رنگارنگ این قسمت از شهر خیابان صورتی پروژه ای است که توسط شورای شهر انجام شده تا خیابانی جدید و منحصربفرد را شکل دهد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید