بنر هدر

دره کوکورا ، دره ای مملو از بلندترین نخل‌های جهان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دره زیبای کوکورا در شمال غرب کشور کلمبیا با داشتن زمینی مملو از بلندترین نخل‌های جهان که در عین حال درختی ملی در این کشور نیز به حساب می آید در جهان شهرت قابل توجهی را دارا هستند.

دره کوکورا ، دره ای مملو از بلندترین نخل‌های جهان

دره کوکورا در بالای رودخانه کیندیو در ارتفاع بین یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ متر واقع شده است. این دره همچنین ورودی پارک ملی لوس نوادوس که وسعت ۶۰ هزار کیلومتر مربعی دارد، است. این نوع نخل موم تا ۵۰ متر می تواند رشد کند و عمر۱۲۰ ساله هم داشته باشد. برگ‌های آن سبز تیره متمایل به خاکستری اند و تنه استوانه ای صاف و با موم پوشیده شده است. از این موم برای ساخت صابون و شمع استفاده می شوند.

دره کوکورا ، دره ای مملو از بلندترین نخل‌های جهان

جالب است بدانید این درختان نخل مومی مانند، نماد ملی کلمبیا هستند و بلندترین درختان نخل دنیا محسوب می شوند.

بهترین زمان رفتن به دره کوکورا

در ماه آپریل و ما ه می، این دره، بیشترین ریزش باران را تجربه می کند. بنابراین اگر سفرتان را به ماه های دیگری موکول کنید، خوش شانس تر خواهید بود چرا که هم می توانید راحت هر چقدر خواستید در آنجا بمانید و در اطراف گشت و گذار کنید و هم با زمین های گلی روبرو نمی شوید.

توصیه هایی قبل از رفتن به دره کوکورا

-زود بروید! این دره به یک دلیل خیلی سرسبز است و آن هم ریزش باران فراوان است و مخصوصا در خیلی از بعد از ظهرها باران بیشتر می بارد بنابراین، زودتر رفتن به این معناست که می توانید تجربه ی لذت بخش تری داشته باشید و از آسمان صاف و شفاف آبی هم بیشتر لذت ببرید.
– حتما کفش های مناسب پیاده روی بپوشید و همراهتان یک ژاکت ضدآب داشته باشید.
– اگر فهمیدید که در چند روز اخیر بارش باران زیاد بوده است، بهتر است چکمه های پلاستیکی بخرید. می توانید آنها را در ورودی مسیر پیاده روی و با هزینه ی مناسبی تهیه کنید.
– اگر دوست دارید از آرامش و زیبایی دره بیشتر لذت ببرید، به جای اقامت در شهر دیگر، در همین دره بمانید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید