بنر هدر

دریاچه جوشان دومینیکا کجاست؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از مناطق فعال آتشفشانی در جهان پارک ملی مورن ترویس پیتونز در جزیره دومینیکا در دریای کارائیب می باشد. در این محدوده که تقریبا ۷۰۰۰ هکتار وسعت دارد پنج آتشفشان، ده ها چشمه آب گرم و دودخان (دهانه های آتشفشانی که از آن بخار و گازهای داغ خارج می شود.) و یک دریاچه جوشان بسیار بزرگ و شناخته شده وجود دارد. دریاچه ی جوشان دومینکا به عنوان دومین دریاچه ی جوشان بزرگ جهان شناخته می شود که ۶۳ متر طول دارد.

دریاچه جوشان دومینیکا کجاست؟

این دریاچه در سال ۱۸۷۰ توسط دو مرد انگلیسی که در آن زمان در دومینیکا کار می کردند کشف شد. در سال ۱۸۷۵ تحقیقات در مورد دریاچه جوشان شروع شد و به اندازه گیری درجه حرارت آب پرداختند. آب دریاچه در نواحی کناری بین ۸۲ تا ۹۲ درجه سانتی گراد بود ولی قسمت های وسط دریاچه که آب در آنجا جوشان بود را نتوانستند اندازه گیری کنند. ناگفته نماند که این دریاچه ۵۹ متر عمق دارد.

دریاچه جوشان دومینیکا کجاست؟

آب این دریاچه به وسیله بارندگی ها و دو جریان آب کوچک به این منطقه جریان دارند تامین می شود. آب دریاچه به سبب روان بودن روی گدازه ها دمای در حدود نقطه جوش دارد. سطح آب دریاچه و هم چنین فعالیت آن نوسان دارد و کم و زیاد می شود. پس از یک فوران در سال ۱۸۸۰ دریاچه تقریبا ناپدید شده بود و به جای آن یک چشمه آب گرم و بخار ایجاد شده بود. یکی از چشمگیرترین نوسان های این دریاچه در سال های ۲۰۰۴-۲۰۰۵ بود که عمق آن به ۱۰ متر کاهش یافت و روز بعد دوباره به حالت عادی برگشت.

دریاچه جوشان دومینیکا کجاست؟

برای رفتن به دریاچه جوشان باید از یک راهنمای رسمی و محلی استفاده کنید، چراکه مسیر پیاده‌ روی بسیار سختی در انتظار شما است. بعد از اتمام این چالش سخت و طاقت فرسا، منظره ای فوق العاده را پاداش خواهید گرفت که مشابه آن را در کمتر نقطه ای از دنیا می‌توان پیدا کرد. از این منطقه به خوبی محافظت شده است و یکی از بهترین نقاطی است که در آن می‌توانید جنگل‌های بارانی کاراییب را به خوبی تماشا کنید. جنگل‌هایی که پرنده‌ها و بسیاری دیگر از گونه‌های مختلف و نایاب را در خود جای داده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید