دریاچه نیلوفر قرمز در تایلند

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در جنوب شرقی تایلند، شمال شهر کومفاواپی (Kumphawapi)، دریاچه ای به نام نونگ هان کومفاواپی (Nong Han Kumphawapi) وجود دارد. اما محلی ها آن را “دریای نیلوفرهای قرمز” می نامند.

دریاچه نیلوفر قرمز در تایلند

هر سال از آذر تا فروردین، در این دریاچه به مساحت 32 کیلومتر مربع، میلیون ها نیلوفر صورتی جوانه می زند که تا دی کاملا رشد می کنند. بهترین زمان دیدن آنها صبح است که گل ها املا باز هستند و رنگ صورتی درخشان خود را آشکار می کنند. اما توریست ها در همه ساعات روز به دیدن این دریاچه زیبا می روند. آب شفاف دریاچه نونگ هان بسیار کم عمق است، با عمقی حدود فقط یک متر، اما سرچشمه همیشگی رودخانه پائو است، که رگ حیاتی در زندگی مردم استان ادون تانی (Udon Thani) می باشد.

دریاچه نیلوفر قرمز در تایلند

این گل ها در سپیده دم باز می شوند و هر روز اطراف ظهر بسته می شوند بنابراین اگر دوست دارید تا منظره ی زیبایی از آن ها داشته باشید، باید در انتخاب زمان دقت کنید. بعد از رسیدن به دریاچه می توانید قایقی اجاره کنید و به دل دریاچه بزنید… با طلوع خورشید می بینید که گل ها هم کم کم باز می شوند و آنجاست که خودتان را غرق در دریایی از نیلوفرهای خوشرنگ می بینید.

دریاچه نیلوفر قرمز در تایلند

در میان راه با قایق های دیگر و ماهیگیران محلی روبرو می شوید که سعی دارند تا از این آب های قرمز رنگ ماهی بگیرند، دیدن این تصاویر در جلوی چشمانتان، یک تابلوی بی نظیر از آفریده های خداوند را به ذهن تان می آورد. آهسته آهسته که جلوتر می روید، خودتان را در خیل نیلوفرها می بینید، اینجا جایی است که سکوت محض حکم فرماست و فقط شمایید و یک دنیا زیبایی پس تا می توانید از منظره جلوی چشمانتان به همراه سکوت استفاده کیند. مطمئنا باشید این اولین باری در زندگی تان خواهد بود که این همه گل نیلوفر را یکجا می بینید.

این منطقه از هر حیث کامل است و حتی رستوران و مکان اقامتی ای که دوست داشته باشید شبی در آن بگذرانید هم دارد بنابراین می توانید به جای یک روز، چند روز در این منطقه بمانید و از بودن در آن لذت ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید