رستوران های خوشمزه هندی در تهران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

طبق روند قبلی با معرفی بهترين انواع رستوران ها در خدمتتان هستيم و در ادامه اين شکم گردی خود در تهران، اين بار می رسيم به غذاهای سرزمين هزار رنگ و هفتاد و دو ملت، يعنی غذاهای هندی. هندوستان به خاطر فرهنگ متنوع و جذابی که دارد هميشه جزو ملل و فرهنگ های محبوب در بين ايرانيان بوده است.
از ديرباز اين ارتباط بين ايرانی ها و هندوستان وجود داشته، از فيلم های هندی بگير تا لباس ها و جواهر آلات اين سزمين بزرگ که هميشه مورد استقبال و علاقه ايرانيان بوده است. در سال های اخير غذا و ذائقه آتشين هندی هم سعی داشته خود را وارد علايق ايرانيان کند که ميتوان گفت تا حدودی هم موفق بوده است. ماحصل اين تلاش، چندين و چند رستوران هندی خوب و کاربلد بوده است که در اين مطلب برترين های اين رستوران ها را برايتان معرفی خواهيم کرد:

رستوران چینگاری

خیلی از کسانی که طرفدار غذاهای هندی هستند و رستوران‌های مختلف هندی را امتحان کرده‌اند معتقدند این رستوران بهترین رستورانی است که در آن می‌توانید غذاهای هندی باب طبع ایرانیان بخورید، البته غذاهای این رستوران به هیچ وجه از طعم اصیل هندی دور نیستند و اینکه خیلی وقت‌ها مشتری‌های هندی را در این رستوران می‌بینید این ادعا را ثابت می‌کند.

رستوران فضایی شیک و تمیز و منویی به نسبت گران دارد. وقتی وارد رستوران چینگاری می‌شوید محیط تاریک و دنج و وسایل و مجسمه‌های هندی شما را به حال‌وهوای جادویی هندوستان می‌برد. سه نوع مبل و صندلی برای مهمانان آماده شده که شما می‌توانید مبل‌های راحتی یا صندلی‌های معمولی یا بلند را بسته به سلیقه‌تان انتخاب کنید. منوی رستوران هم از نظر تنوع کم‌وکسری ندارد و گزینه‌های متنوعی از غذاهای گوشتی و گیاهی پیش رویتان است.

آدرس رستوران چینگاری: مطهری-خیابان مفتح شمالی-چهارراه زهره جنب بانک ملت پلاک ۶

تلفن: ۸۸۳۲۷۰۷۵

رستوران های خوشمزه هندی در تهران

رستوران تاج محل

اگر قصد داريد حسابی ولخرجی کنيد، انتخاب شما می تواند رستوران هندی تاج محل باشد. تاج‌محل در خيابان شيخ بهايی، گران‌ترين رستوران تهران است. اين روزها رستوران تاج محل در ميان رستوران‌های لوکس محبوبيت زيادی دارد و حتما بايد با رزرو قبلی به اين رستوران مراجعه کنيد.

البته اگر دنبال محيطی آرام و دنج براي صرف غذا هستيد، رستوران تاج محل را از فهرست های مورد نظر خود خارج کنيد چون شب‌ها و آخر هفته‌ها مشتريان زيادی در اين رستوران رفت‌وآمد می کنند. دکور و فضا سازی جالب شرقی در کنار برخورد خوب ميهمانداران شب خوبی را در تاج محل برايتان خواهد ساخت. در تاج محل از خورشت ها و نان های خوشمزه و تند هندی غافل نشويد.

آدرس: خيابان شيخ بهائی جنوبی، پلاک ۲۹

تلفن: ۸۸۰۳۵۴۴۴

رستوران های خوشمزه هندی در تهران

رستوران مهاراجه

مهاراجه قدیمی‌ترین رستوران هندی تهران است. این رستوران همزمان با هتل جهان در سال ۱۳۴۰ افتتاح شده و حدود ۵۶ سال قدمت دارد. فضای رستوران مهاراجه بسیار جذاب است. در این رستوران با دیدن فیل طلایی هندی و کاشی‌کاری‌هایی که روایت‌گر زندگی روزمره مردم بمبئی هستند در خیالتان به هندوستان سفر می‌کنید. وقتی هم که در سالن می‌نشینید آرامش فضا و موسیقی هندی شما را از زندگی روزمره دور می‌کند. نان‌های تازه و سنتی هندی که در تنور رستوران پخته می‌شوند، سمبوسه،  غذاهای برنجی و کبابی و تندوری و دسر و نوشیدنی‌های مخصوص دستتان را در انتخاب غذا باز می‌گذارد. از نظر قیمت هم رستوران مهاراجه منویی قابل قبول دارد.

آدرس رستوران مهاراجه: خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، جنب کوچه رحیم زاده، هتل جهان

تلفن: ۶۶۴۷۶۸۵۵

رستوران های خوشمزه هندی در تهران

 رستوران مدراس

يکی از محبوب ترين رستوران های هندی پايتخت که بواسطه غذاهای خوشمزه و متفاوتش خود را از باقی رستوران های مجاورش در راه چوبی پارک آب و اتش متمايز و ممتاز کرده است. رستوران مدراس (Medras) در عين حفظ بنيه هندی غذاها، خيلی هنرمندانه آنها را به ذائقه ايرانی نزديک کرده است که همين موضوع هم باعث محبوبيت اين رستوران شده است و هم متعصبين به غذای هندی را با بهانه دستکاری دراصل غذا ها از خود دور کرده است.

آدرس: بوستان آب و آتش، مجموعه رستوران های راه چوبی.

رستوران های خوشمزه هندی در تهران

رستوران تندور هتل سفیر

این رستوران هندی تهران هم از قدیمی‌ترین رستوران‌های هندی پایتخت به حساب می‌آید. فضای باز و پرسنل خوش‌برخورد، تندور را از دیگر رستوران‌های هندی تهران متمایز می‌کند. تندور هم مثل مهاراجه نان‌های هندی‌اش را همان‌جا می‌پزد. در منوی تندور غذاهای گیاهی، گوشتی، تندوری، دریایی و کاری مرغ را به طور مجزا می‌توانید ببینید.

آدرس رستوران تندور: میدان هفتم تیر، خیابان مفتح جنوبی، روبروی ورزسگاه شیرودی، کوچه اردلان، هتل سفیر

تلفن: ۸۸۸۲۲۲۰۶

رستوران های خوشمزه هندی در تهران

رستوران دهلی دربار

«پاتوفی برای نسل گدشته» بهترين عنوان برای رستوران دهلي دربار است. جوان‌های ديروز، رستوران دهلی دربار را به‌خاطر مي‌آورند؛ رستورانی در حوالی پارک‌وی که روزگاری پاتوق جوانان بود. شب‌ها از شلوغی و ازدحام جمعيت می توانستيد ورودی دهلی دربار را در خيابان ولی عصر تشخيص بدهيد.

رستوران های خوشمزه هندی در تهران

چند سال پيش دهلی دربار مکان خودش را تغيير داد؛ حالا پس از چند جابه‌جايی در خيابان پاسداران جا خوش کرده و جوانان ديروز می توانند با مراجعه دوباره، خاطره بازی کنند. دهلی دربار با اينکه هيچ گاه نتوانست خاطرات خوب گذشته را تکرار کند ولی همچنان جزو رستوران های هندی خوب تهران است و با منوی مفصلی از انواع غذاهای هندی، کيفيت مطلوبی را به مشتری ارائه ميدهد.

آدرس: خيابان پاسداران، ما بين بوستان ششم و هفتم.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید