ساحل صدف استرالیا ، یکی از خاص ترین سواحل دنیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

ساحل صدف استرالیا یکی از خاص ترین و زیباترین سواحل دنیا است که ساله افراد زیادی را به خود جلب می کند. در میان این گردشگران بعضی ها تعدادی از این صدف ها را به خانه می برند و به عنوان یادگاری از این مکان گردشگری فوق العاده نزد خود نگه می دارند. جالب است بدانید که این ساحل زیبا و دیدنی در لیست میراث جهانی بونسکو به ثبت رسیده است.

ساحل صدف استرالیا ، یکی از خاص ترین سواحل دنیا

به ساحل خلیج نهنگ در نواحی غربی استرالیا که بروید، در ابتدا ساحلی را می بینید که به رنگ کرم مایل به سفید است. از دور چیز هایی روی ساحل می بینید که شباهتی به شن و ماسه ندارد. نزدیک که شوید، میلیارد ها صدف زیبا را خواهید دید که این ساحل شگفت آور را پدید آورده است. نزدیک تر و نزدیک تر که شوید، قدم زدن بر روی این صدف ها شما را وسوسه می کند و پی خواهید برد که در نقطه ای از جهان ایستاده اید که بیشترین میزان صدف را دارد.

اگر فکر می کنید که این صدف ها فقط لایه سطحی این ساحل را پوشانده در اشتباهید چون در بعضی از قسمت های ساحل، عمق لایه های صدفی گاهی به ۱۰ مترهم می رسد.

ساحل صدف استرالیا ، یکی از خاص ترین سواحل دنیا

جالب است که میلیاردها صدفی که این ساحل صدفی را تشکیل داده اند فقط از یک گونه نرم تنانی هستند که به خاطر دو فاکتور مهم در آب های این ناحیه زندگی می کنند. اولین فاکتور، محل ساحل صدفی است که در داخلی ترین بخش خلیج نهنگ  قرار گرفته یعنی جایی که بزرگ ترین علف های دریایی را دارد و همین علف های بزرگ، جلوی جزر و مد را می گیرند. فاکتور دیگر، شور بودن بیش از حد آب است که برای اینکه به شور بودن آن بیشتر پی ببرید خوب است بدانید که شوری آن حتی دو برابر میزان نمک اقیانوس هند است. دلیل این شوری بیش از حد، آب و هوای این ناحیه است که در آن میزان بارندگی بسیار کمتر از میزان تبخیر آب است. میزان زیاد نمک باعث می شود که هیچ شکارچی ای جان این نرم تنان را تهدید نکند و صدف ها راحت در این نقطه زندگی و رشد کنند.

این ساحل آنقدر صدف دارد که هرچقدر مردم در طول سال ها از این صدف ها برداشته اند صدف هایش تمام نشده است!

ساحل صدف استرالیا ، یکی از خاص ترین سواحل دنیا

این ساحل بکر و طبیعی به همراه آب های زلال و کریستالی اش گردشگران زیادی را به خود جذب می کند تا شنا کنند، در زیر تابش آفتاب لحظات آرامش بخشی را بگذارنند و در جایی پر از صدف عکس هایی فراموش نشدنی بیندازند.

نکته جالب درباره آب های این ساحل این است که اگر چندان شناگر ماهری هم نباشید می توانید با خیال راحت به داخل آب بزنید چون میزان شوری آب آنقدر زیاد است که تا حدی روی آب شناور می مانید. این ساحل بیش از ۷۰ کیلومتر طول دارد و عمق این صدف ها در آن از ۳ تا ۱۰ متر است. در این ساحل صدف ها به شکلی تماشایی و خارق العاده جایگزین ماسه ها و شن ها شده اند و راه رفتن و قدم زدن در آن تجربه ای است که آن را در نقاط کمی از دنیا می توانید امتحان کنید. برای رفتن به این ساحل استثنائی می توانید در شهر دنهام سوار وسایل حمل و نقل عمومی شوید و بعد از ۴۵ دقیقه به  این ساحل تماشایی برسید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید