ساختمان رایشتاگ برلین + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهر برلین در طول تاریخ حوادث زیادی به خود دیده است و امروزه پرصلابت‌تر از گذشته قد بر افراشته است و هم اکنون یکی از زیباترین و گردشگرپذیرترین شهرهای دنیا شناخته می‌شود. ساختمان رایشتاگ (رایشستاگ) از معروف‌ترین دیدنی های برلین است که در زمره معروف‌ترین ساختمان‌های سیاسی دنیا قرار دارد و گردشگران تور آلمان در سفر به برلین به بازدید از این مکان توریستی و تاریخی زیبا می‌روند.

ساختمان رایشتاگ برلین + تصاویر

ساختمان رایشتاگ یا همان پارلمان آلمان در شمال خیابان Ebertstrasse واقع شده است. عملیات ساخت این ساختمان که به سبک نئورنسانس طراحی شده در سال 1894 به پایان رسیده است و طی سال‌های 1894 تا 1933 محل استقرار پارلمان آلمان به شمار می‌رفت. حدود یک ماه پس از صدراعظمی هیتلر ساختمان رایشتاگ توسط کمونیست‌ها به آتش کشیده شد و در طول جنگ جهانی دوم نیز خسارت‌های بسیاری به آن وارد گردید. ساختمان رایشتاگ طی چندین مرحله مورد بازسازی قرار گرفت و در آخرین مراحل آن، در سال 1990 معماری به نام نورمن فاستر گنبد شیشه‌ای ساختمان را دوباره طراحی کرد و آن را به یکی از خیره‌کننده‌ترین سازه‌های آلمان تبدیل نمود.

ساختمان رایشتاگ برلین + تصاویر

در ساختن این بنا تا جایی که امکان داشته است تلاش شده است که بهترین ارتباط محیطی ممکن بین فضای داخلی ساختمان با پیرامون آن برقرار شود. در ضمن، طراحی این ساختمان شکیل با بهره گیری از گنبد تماما شیشه ایی این امکان را برای این ساختمان فراهم ساخته است تا از نور طبیعی خورشید و روشنایی روز برای جلوگیری از مصرف الکتریسیته جهت انجام کارهای روزمره پارلمان این کشور استفاده شود. این گنبد شیشه ایی شرایط لازم را برای تهویه طبیعی هوای این بنا را به بهترین شکل ممکن فراهم می کند.

ساختمان رایشتاگ برلین + تصاویر

همچنین هنگام دیدار از این ساختمان بازدیدکنندگانی که از میدان و ورودی اصلی جهت سوار شدن به آسانسور برای دسترسی به بام و در نهایت گنبد این ساختمان وارد می شوند با صحنه جالبی مواجه میشوند وآن چیزی نیست غیر از مشاهده مستقیم نمایندگان مجلس آلمان که در حال بحث و گفتگو در صحن مجلس این کشور با یکدیگردرباره موضوعات کشوری است.

ساختمان رایشتاگ برلین + تصاویر

برای دسترسی به گنبدی که پیشتر شرح آن رفت دو رمپ در جهت مخالف یکدیگر پیش بینی شده است که یکی برای بالا رفتن بازدیدکنندگان و دیگری برای پایین آمدن آنان می باشد. در بالای گنبد جهت تهویه طبیعی هوا نیز حفره ای تعبیه گردیده است. همچنین با استفاده از انرژی خورشیدی در تابستان آب گرم مورد نیازمجموعه تامین میگردد و مقادیری ازآن نیز درعمق ۳۰۰ متری زمین که گرم می باشد جهت استفاده در زمستان ذخیره سازی می شود. در قسمت میانی گنبد که رأس آن به طرف پایین و صحن مجلس می باشد تعداد زیادی آیینه متحرک هوشمند تعبیه گردیده است که درطول روز نور طبیعی خورشید را به داخل ساختمان انعکاس می دهند و شب هنگام نیز نور داخل را به فضای زیر گنبد منتقل می نماید. در زیر گنبد شیشه ای قطاعی از نیمکره به صورت کرکره جهت کنترل نور وجود دارد که با تغییر موقعیت خورشید بطور خودکار حرکت می نماید. این کرکره ها به سیستم هوشمند مجهز می باشند و از ورود نور مزاحم به داخل ساختمان جلوگیری می نمایند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید