سواحل برزیل ، 10 ساحل جذاب و دیدنی برزیل

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سواحل را می‌توان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دیدنی یک کشور دانست، حالا اگر صحبت ما درباره برزیل باشد، شما نمی‌توانید به هیچ‌وجه از سواحل زیبا و جذاب آن بی‌تفاوت بگذرید. ما در این مطلب قصد داریم تا 10 ساحل جذاب و دیدنی برزیل را به شما معرفی کنیم.

1. ساحل بایو ده سانچو

ساحل سانچو در مجمع الجزایرفرناندودی قرار دارد؛ علت شهرت این ساحل دست نخورده بودن و طبیعت بی‌نظیر پیرامون ساحل است، همچنین  این ساحل دارای یکی از شفاف‌ترین و تمیزترین آب‌های دریایی در جهان است که همین مسئله آن را به محلی مناسب برای غواصی تبدیل کرده است.

سواحل برزیل ، 10 ساحل جذاب و دیدنی برزیل

2. ساحل سانتوس

شهر سانتوس قرن هاست که بزرگ ترین شهر بندری سائوپائولو است و به خاطر صادرات قهوه بسیار معروف است البته چند سالی است که این صنعت دیگر به مانند گذشته پر رونق نیست با این حال هنوز هم توریست هایی که قبلا به این شهر سفر کرده اند، آن را به همین موضوع می شناسند. این شهر طولای ترین باغ ساحلی جهان را دارد و یک جای فوق الاعاده برای قدم زدن های صبحگاهی است، در ساعات شلوغی این ساحل واقعا شلوغ می شود طوری که جای سوزن انداختن نیست.

سواحل برزیل ، 10 ساحل جذاب و دیدنی برزیل

3. ساحل کوپاکابانا

این ساحل 4 کیلومتری، که در شهر ریو قرار گرفته است را می‌توان معروف‌ترین ساحل جهان نامید، بسیاری از افراد مشهور جهان در این ساحل رفت و آمد دارند و حتی فیلم‌های زیادی در این ساحل فیلمبرداری شده است. دو هتل معروف هتل کاپاکانانا و رووا فرناندو در آن قرار دارد. با وجود اینکه ساحل در شب‌ها روشن است و پلیس در آن وجود دارد، اما رفتن به این ساحل در نیمه شب‌ها ممکن نیست.

4. ایها د تینهاره 

یکی دیگر از سواحل معروف برزیل در جزیره ای به نام جزیره تینهاره واقع شده است که عیلرغم دور دست بودن جزیره، یکی از محبوب ترین منطقه های ساحلی در بین برزیلی ها و توریست هایی است که به این کشور سفر می کنند. تینهاره شهر کوچک ولی راحتی است و خیلی راحت در آن می توان یک اقامتگاه ویلایی پیدا کرد و با یک قیمت مناسب در مطنقه های اطراف در یک جای خوب و مجهز اقامت کرد. این جزیره به سواحل شنی سفید رنگ و منطقه ها و چشم اندازهای سبز وحشی اش شهرت دارد و به انداز ای زیباست که می توان چندین و چند روز را با خیال راحت در آن گشت و گذار کرد و باز هم از آن سیر نشد.

سواحل برزیل ، 10 ساحل جذاب و دیدنی برزیل

5. ساحل پرایا ده فازندا

ساحل پرایا در میانه بزرگراه سائوپائولو و ریودوژانیرو قرار گرفته است. این منطقه دارای کوه‌های ساحلی گستره، و آبی بسیار شفاف است که موقعیت مناسبی برای غواصان فراهم آورده است. همچنین یک دهکده کوچک ماهیگیری به نام “پیسینگوا” در نزدیکی آن وجود دارد و در فاصله 2 مایلی این ساحل یک جنگل پوشیده از انبوه درختان قرار گرفته که باعث شده این منطقه در میان مردم محلی لقب بهشت کوچک را دریافت کند.

سواحل برزیل ، 10 ساحل جذاب و دیدنی برزیل

6. پرایا د پیپا 

پیپا هم از آن دست روستاهای ماهیگیری است که اولین بار توسط موج سواران در سال ۱۹۷۰ کشف شد و به خاطر آب های کریستالی شفاف، دلفین ها و جانوران دریایی و حیات آبی فوق العاده اش مشهور است و همه ی این ها دست به ست هم داده تا پیپا به یکی از مناطق توریستی برزیل و ساحل آن به یکی از سواحل معروف برزیل  چیزی که امروزه هست تبدیل شود.

سواحل برزیل ، 10 ساحل جذاب و دیدنی برزیل

7. ساحل ایپانما

یکی دیگر از معروف‌ترین سواحل برزیل “ایپانما” است که شهرت خود را از شن‌های سفید و زیبای آن گرفته است. این منطقه که جز مناطق پرجمعیت محسوب می‌شود دارای تعداد فراوانی مغازه، تالار، کافه و رستوران‌های مختلف است. همچنین در روزهای یکشنبه بازارهای محلی جذابی در نزدیکی ساحل برقرار می‌شود که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

سواحل برزیل ، 10 ساحل جذاب و دیدنی برزیل

8. لوپس مندس

لوپس مندس یکی از شهرهای ساحلی ریو دوژانیرو است که سال های قبل به عنوان یکی از شهرهای استعماری برزیل شناخته می شد و تا قرن های بعد هم به عنوان یکی از شهرهای قابل سکونت شناخته می شد. در این جزیره هنور هم که هنوز است نه خبری از ماشین و نه خبری از جاده است. این ساحل از سواحل معروف برزیل است که هم استخرهای شنای امنی را در خود جای داده است  هم به عنوان بهشتی برای موج سواران شناخته می شود.

سواحل برزیل ، 10 ساحل جذاب و دیدنی برزیل

9. ساحل بارا

ساحل 11 مایلی “بارا” یکی از طولانی‌ترین خط‌های ساحلی در شهر ریو است،که به داشتن آب و هوای مطلوب در سراسر سال شهرت دارد. شن‌های سفید و درخشان آن در اولین دقایق ورود شما به ساحل به شدت خودنمایی می‌کند. این ساحل دارای امکانت فراوانی در اطراف آن است و انواع کافه‌ها و رستوران‌ها را می‌توانید در آنجا پیدا کنید. به یاد داشته باشید که این ساحل جزء شلوغ‌ترین سواحل برزیل محسوب می‌شود و شاید بیشتر محل مناسبی برای بازی و تفریح باشد تا محلی برای قدم زدن و رسیدن به آرامش.

سواحل برزیل ، 10 ساحل جذاب و دیدنی برزیل

10. جریکواکواراکا

این منطقه که به آن جری هم می گویند در شمالی ترین نقطه ی برزیل واقع شده است و در پشت دریایی از تپه های شنی قرار دارد. اگر به دنبال یکی از منحصر بفردترین سواحل دنیا هستید این انتخابی عالی است پس آن را اصلا از دست ندهید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید