زیباترین سواحل صدفی در دنیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

از بهترین سواحل صدفی دنیا همانند سواحل تمام صدفی غرب استرالیا یا سواحلی مانند کلمبیا و کوستا ریکا که اگر در ماسه ها بگردید، صدف های مختلف زیبا پیدا خواهید کرد، لیستی تهیه کرده ایم. اگر شما نیز جزو آن افرادی هستید که عاشق جمع کردن صدف و اشیا جالب در ساحل هستید، به لیست زیر توجه کنید.

Sanibel Island ، فلوریدا

فلوریدا از نظر بهره مندی، به زیباترین سواحل در کل آمریکا معروف است، اما این ساحل فوق العاده عمده شهرت خودش را مدیون صدف‌ها و گوش‌ ماهی های فوق العاده اش است، به همین دلیل است که گردشگران تورهای مسافرتی فلوریدا اغلب برای جمع آوری صدف و گوش ماهی به این ساحل سفر می‌کنند. بهترین زمان برای جمع آوری صدف در این ساحل بعد از طوفان های دریایی است. در این ساحل می‌توانید زیباترین و خاص‌ ترین صدف‌های دریایی را پیدا کنید و همچنین از منظره‌ی فوق العاده‌ی دریا لذت ببرید.

زیباترین سواحل صدفی در دنیا

ساحل آجیوس دیمیتروس، یونان Agios Dimitrios, Greece

این ساحل طولانی و بلند شنی در جنوب آتن، یک مکان عالی برای یافتن صدف حلزون های دریایی پیچیده و بزرگ است. اگر به یونان و شهر آتن سفر کردید، از برنامه های خاطره ساز سفرتان می تواند بازدید از این ساحل رویایی باشد. این ساحل نام خود را از صومعه معروف سنت دیمیتروس گرفته است. این صومعه که در نزدیکی این ساحل قرار داشته در گذشته توسط دزدان دریایی نابود شده است. ساحل آجیوس دیمیتروس یکی از زیباترین و بهترین سواحل صدفی دنیا در دریای اژه محسوب می شود که پر از صدف های زیبای این دریا و اقیانوس اطراف است. پس تنها در گوشه ای از ساحل استراحت نکنید، بلکه در طول آن قدم بزنید، لای صخره های ساحلی و جلبک ها را بگردید، شاید بزرگترین صدف مارپیچی و حلزونی را یافتید.

زیباترین سواحل صدفی در دنیا

 Barricane Beach، انگلیس

این ساحل انگلیسی بهترین منطقه برای جمع‌آوری صدف‌های زیبا است. از جهت دیگر این ساحل برای باستان شناسان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه مقادیر قابل توجهی از فسیل‌های باستانی در این منطقه یافت شده. شما می‌توانید با کمی وقت گذرانی در این ساحل زیبا انواع و اقسام صدف‌های فوق العاده‌ی دریای کارائیب را پیدا کنید و به مجموعه صدف‌هایتان اضافه نمائید.

زیباترین سواحل صدفی در دنیا

ساحل صدف، استرالیای غربی

ساحل صدف که در غرب استرالیا قرار گرفته در خلیج کوسه و در نقطه ای به نام لاریدون بایت L’Haridon Bight واقع شده است. این ساحل از بهترین سواحل صدفی دنیا و خانه بیلیون ها صدف ریز است که حتی تا عمق ۱۰ متر نیز ادامه یافته است. در این ساحل به جای ماسه صدف خواهید دید. تنها به شن های ساحل اکتفا نکنید، وارد آب شوید و در زیر نور شفاف خورشید و آب زلال مناطق کم عمق نیز به دنبال صدف های زیبا یا فسیل های سنگی دریایی بگردید. جالبی ماجرا این است که این ساحل ماسه ای قدمتی به اندازه ۴۰۰۰ سال پیش دارد و از آن زمان به طور طبیعی در این ساحل، صدف جمع می شده است. نتیجه جمع شدن صدف در طی این همه سال، ۶۰ کیلومتر ساحل طولانی و سفید برفی تشکیل شده از صدف است که در سمتی با آبی دریای بی کران همراه شده و تا عمق ۶ تا ۱۰ متری در اقیانوس فرو می رود.

زیباترین سواحل صدفی در دنیا

Galveston Island ، تگزاس

ساحل بی نظیر تگزاس جزو بهترین مناطق برای جمع آوری صدف است و همین جریان موجب شده این سواحل به عنوان یکی از مقاصد توریستی شهر شناخته شود و روزانه تعداد قابل توجهی از گردشگران تورهای مسافرتی را به خود جذب کند. شما می‌توانید در این ساحل انواع بی‌نظیری از صدف‌ها را مشاهده کنید. صدف‌های گور خری، صدف‌های طلایی، صدف‌های مواج و حجم عظیمی از گوش‌ ماهی‌های فوق‌العاده در این سواحل، انتظار شما را می‌کشند. این ساحل ها به دلیل داشتن جذابیت های بصری و همچنین آب و هوایی مطبوع همواره از جانب تورهای یک روزه مورد بازدید قرار می‌گیرند.

زیباترین سواحل صدفی در دنیا

آلبوفیرا، پرتغال Albufeira, Portugal

گفته می شود که برخی از پوسته های فسیلی دریایی در این ساحل، در قلب ناحیه فارو کشور پرتغال پیدا شده اند که قدمتی به اندازه ۲۳ میلیون سال دارند. هرچند این نقطه یکی از بهترین سواحل صدفی دنیا برای تعطیلات مردم است، اما بسیار شلوغ است. بنابراین اگر کمی صبر کنید تا گردشگران و توریستان به محل اقامت خود برگردند و ساحل خلوت شود، شاید بهتر بتوانید به دنیال صدف ها و فسیل های دریایی بگردید و شانس بیشتری برای پیدا کردن صدف داشته باشید.

زیباترین سواحل صدفی در دنیا

Cumberland Island  ، گرجستان

گرجستان به دلیل بهره مندی، به زیباترین سواحل در امتداد دریای آتلانتیک معروف است. این منطقه یکی از ناب ترین مقاصدی است که می‌توانید در آن به جستجوی صدف‌های خاص با طرح بندی ویژه بپردازید. جالب اینجاست که این جزیره‌ی فوق العاده تحت مراقبت های شدید امنیتی است. تا جایی که اتومبیل ها اجازه‌ی ورود به جزیره را نخواهند داشت. شاید به همین دلیل است که این سواحل همواره  از جانب تورهای مسافرتی بین المللی به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌شوند و می‌توان هر روزه تورهای طبیعت گردی را در آن مشاهده کرد. شما می‌توانید از چشم انداز دریای آتلانتیک لذت ببرید. به جمع‌آوری صدف‌های زیبا بپردازید و یا اگر خوش شانس باشید، در این ساحل آرام و بکر دندان کوسه پیدا کنید.

زیباترین سواحل صدفی در دنیا

ساحل کوه تمی، کلمبیا | Koh Thmei, Cambodia

ساحل کوه تمی در بخشی از پارک ملی ریم Ream National Park در کشور کلمبیا مکانی غیر مسکونی است و تنها دارای خانه های ییلاقی و کلبه های چوبی با یک اسکله است.

زیباترین سواحل صدفی در دنیا

اگر در ساحل به سمت شرقی اسکله و ساحل ماسه های طلایی بروید، به ناحیه می رسید که پر از درختان خرماست و اگر به سمت غرب اسکله بروید به ساحلی می رسید که پر از هزاران صدف رنگارنگ و براق است. این قسمت کوه تمی، یکی از بهترین سواحل صدفی دنیا برای جمع آوری صدف است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید