مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

چرا میخواهید به سوئیس بروید؟ دلیل زندگی در سوئیس توجیه دارد؟ آیا میدانید سوئیس کشور گرانیست؟ آیا همع جای سوئیس گران است؟ دنبال ارزان ترین شهر سوئیس هستید؟ جواب همه ی سوالات خود را بخوانید.

چنانچه قصد مهاجرت به کشور سوئیس و اقامت دائم در این کشور را دارید، لازم است بهترین شهر سوئیس برای زندگی و اقامت را بشناسید. چراکه هر یک از شهرهای این کشور شرایط خاصی برای زندگی دارد. برای مثال هزینه های زندگی در شهر زوریخ و شهر ژنو یا برن متفاوت است. از این رو، مهاجران گرامی دقت داشته باشند که قبل از تصمیم به مهاجرت، شرایط خود را در نظر گرفته و با انتخاب شهر مورد نظر، اقدام نمایند.

انتخاب بهترین شهر سوئیس برای زندگی

در بررسی بهترین شهر سوئیس برای زندگی لازم است بدانید شرایط زندگی در کشور سوئیس بسیار مطلوب است. بخصوص این که کمترین درصد جرایم و جنایت ها را دارا است. مردان این اجبار را دارند که دوره خدمت سربازی را بگذرانند. اما برای زنان اختیاری می باشد. شیوه و سبک زندگی در هر شهری از سوئیس متفاوت است و با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم ساکنان منطقه، سنجیده می شود. شهرهای بزرگ و مهمی در کشور سوئیس وجود دارد که از جمله آنها 5 شهر برن، زوریخ، بازل، ژنو، لوزان می‌باشد که از پرجمعیت ترین شهرهای سوئیس محسوب می‌شوند.

شهر برن به عنوان پایتخت سوئیس

شهر برن از جمله شهرهای بسیار زیبا و ایده آل برای زندگی در سوئیس است. این شهر به عنوان پایتخت کشور سوئیس شناخته شده است که جمعیتی تقریبا 131،554 نفری را در خود جای داده است. کلیه تصمیمات مهمی که در حوزه سیاسی اتخاذ می گردد، در این شهر انجام می گیرد. از آنجا که میراث جهانی فرهنگی بسیاری در این شهر وجود دارد، لذا از سوی یونسکو به صورت قرون وسطایی معرفی گردیده است. به طوری که تا به امروز عناصر قرن 12 حفظ گردیده است. در واقع ترکیبی از امکانات مدرنیته و تاریخی در شهر برن که بهترین شهر سوئیس است، به چشم می خورد که بر جذابیت های این شهر افزوده است. کلیه امکانات حمل و نقل و تردد مردمان شهر برن مانند خط گسترده راه آهن، فرودگاه و… فراهم است. از این رو گفتنی است شهر زیبای برن می تواند بهترین شهر سوئیس برای زندگی باشد.

مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟زندگی در شهر ژنو سوئیس

شهر ژنو نیز جزو بهترین شهر سوئیس برای زندگی به شمار می رود. در واقع افرادی که قصد مهاجرت به سوئیس و اقامت در این کشور را دارند، می توانند شهر ژنو را انتخاب نمایند. مهم ترین سازمان های بین المللی از جمله سازمال صلیب سرخ، سازمان بهداشت جهانی و همچنین سازمان ملل در این شهر واقع شده و به عنوان مقر سازمان های متعدد و بزرگ جهانی شناخته شده است. ناگفته نماند که شمار زیادی از دیپلمات ها و افراد سیاستمدار عالی رتبه در همین شهر اقامت دارند.

از سویی دیگر مناظره چشم نواز و خیره کننده، همراه با آثار باستانی و تاریخی غنی در این شهر مشاهده می گردد. از جمله جاذبه های اصلی و توریستی شهر ژنو می توان به مرکز خرید بزرگ، دریاچه ژنو و چشمه معروف آن اشاره نمود. امکانات تفریحی این شهر نیز کوه های آلپ بوده و افراد در فصل زمستان می توانند از ورزش اسکی در آلپ لذت ببرند.

هزینه زندگی در کشور سوئیس

هزینه ها و مخارج زندگی در سوئیس در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بالا است. اما متقاضیان مهاجرت به سوئیس نگران نباشند. زیرا به همان نسبت، درآمدهای حاصله از مشاغل مختلف در سوئیس نیز در سطح بالایی قرار دارد. بنابراین با اشتغال در شغل مورد نظر، می توان از عهده هزینه زندگی در سوئیس برآمد. طبق گزارشات واصله جهانی، کشور سوئیس در سال 2010 میلادی موفق گردید از لحاظ اقتصاد جهانی در رتبه اول قرار گیرد. مخارج زندگی در شهرهای مختلف سوئیس با توجه به سبک زندگی افراد متغیر است. به طور مثال، هزینه زندگی در شهری همچون ژنو و زوریخ نسبت به سایر شهرها در سطح بالایی قرار دارد.

دانشجویانی که مشغول تحصیل در سوئیس هستند، در هر ماه بایستی به طور میانگین مبلغی بین 1000 الی 2000 CHF (فرانک سوئیس) به عنوان هزینه زندگی تخمین بزنند که شامل مواردی از جمله خوراک و غذا، خوابگاه، رفت و آمد و… می گردد. هزینه مخارج زندگی برای یک فرد دانشجو در سوئیس در زیر آورده شده است:

هزینه خوراک 450 CHF هزینه خوابگاه 700 CHF هزینه حمل و نقل 100 CHF هزینه تلفن و اینترنت 150 CHF

مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟شرایط زندگی در شهر زوریخ سوئیس

از شهر زوریخ علاوه بر بهترین شهر سوئیس برای زندگی، قدرت اقتصادی سوئیس نیز نام می برند. زوریخ دارای بهترین و استانداردترین سیستم آموزش و پرورش، بهداشت و همچنین حمل و نقل دارا است. به طوری که در رتبه بندی مرسر جای گرفته است. حومه های جدیدی در این شهر ساخته شده است. همچنین دارای صحنه های فرهنگی متنوعی است که می تواند بهترین و ایده آل ترین مکان زندگی برای افراد مهاجر تلقی گردد. این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای سوئیس یکی از آرزوهای بزرگ متقاضیان مهاجرت به این کشور برای زندگی محسوب می شود. همچنین خواهان بسیار زیادی نیز دارد.

بررسی اختصاصی هزینه های زندگی در سوئیس

زندگی در سوئیس و شرایط اخذ اقامت در سوئیس با علم به این موضوع که هزینه های زندگی در سوئیس میتواند بالا باشد، به موضوع حساسی بدل گشته که هر متقاضی مهاجرت به اروپادر حال حاضر به اخذ اطلاعات مکفی در باب شرایط و هزینه های زندگی در سوئیس میپردازد.زندگی در سوئیس بسیار لذت بخش بوده و کافیست شما یک بار یک سفر توریستی به کشور سوئیس انجام دهید. هزینه های زندگی در سوئیس و البته این روز ها هزینه های زندگی دانشجویی در سوئیس  با اطلاعاتی که  در سایت ها وجود دارد کمی متفاوت است، دقت فرمایید حتما اطلاعات کامل از مراجع معتبر داشته باشید و بعد جهت زندگی در سوئیس اقدامات را انجام دهید.

پیش از اینکه در مورد هزینه ها و مخارج زندگی در کشور سوئیس سخن به میان آوریم جا دارد که اندکی در مورد موقعیت جغرافیایی و دیگر فاکتورهای خاص این کشور صحبت کنیم. کشور سوئیس در غرب اروپا قرار دارد و از شمال با آلمان، از جنوب با ایتالیا، از شرق با اتریش و از غرب با فرانسه مرز مشترک دارد. تقریبا هفت میلیون و پانصد هزار نفر در کشور سوئیس زندگی می کنند و این کشور بیش از چهل و یک هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. از شهرهای مهم آن میتوان به زوریخ و ژنو اشاره کرد که البته پایتخت سیاسی سوئیس شهر برن می باشد. مردم این کشور به چهار زبان فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و  رومن صحبت می کنند که هریک از آنها در محدوده مشخص به رسمیت شناخته می­شود؛ به عنوان مثال در غرب سوئیس که با فرانسه هم مرز است بویژه در شهر لوگزامبورگ زبان اکثریت مردم و همچنین زبان رسمی فرانسوی است. در زمینه سیاسی می­توان به سابقه طولانی این کشور در بی­طرفی در مناسبات جهانی و عدم ورود به جنگ با دیگر کشورها اشاره کرد. سوئیس محل استقرار تعداد قابل توجهی از سازمان­های بین المللی مانند سازمان تجارت جهانی و صلیب سرخ می­باشد.

سال­هاست که از سوئیس به عنوان امن ترین کشور دنیا یاد می­شود. صنعت بانکداری و صنعت بیمه و تالارهای بورس این کشور در جذب و نگهداری سرمایه ثروتمندان سراسر دنیا شهرت جهانی دارند. سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی در این کشور بسیار بالا و ستودنی است به گونه ای که زندگی در این کشور آرزوی جمع کثیری از مردم دنیاست؛ اما با توجه به قوانین این کشور پذیرش مهاجر در بسیاری از موارد اگر نگوییم محال امری بسیار دشوار است. نا گفته پیداست که برای زندگی در کشوری با این سطح رفاه و امکانات به درآمد فراوانی نیاز است.

در آمد سالانه هر شهروند سوئیسی چیزی در حدود چهل هزار فرانک سوئیس است. با توجه به روند رو به رشد و ارزش بالای فرانک سوئیس که هم اکنون تقریبا هم قیمت دلار آمریکاست، دور از انتظار نیست که کشور سوئیس رتبه اول اقتصاد اروپا و رتبه دوم اقتصاد جهان را داراست. البته پیش از این در سال ۲۰۱۰ کشور سوئیس عنوان بهترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده بود. جالب اینجاست که این کشور جزو اتحادیه اروپا نیست و با وجود بی بهره بودن از عواید شکل گیری این اتحادیه به تنهایی یکه تاز عرصه اقتصادی در اروپاست.

مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟هزینه های زندگی در سوئیس، پایین نیست، و شرایط زندگی در سوئیس بسیار عالی، بنابر این وقتی شما به کشور سوئیس سفر میکنید در شرایطی قرار میگیرید که فقط به دنبال راهی جهت اخذ اقامت آن کشور خواهید بود.

برای توضیح و تفسیر هزینه های زندگی در سوئیس بهتر است از مسکن شروع کنیم. اجاره بها برای سوئیت یک نفره نقلی ماهیانه حدود ۷۵۰ فرانک و اجاره بهای آپارتمان یک خوابه ۴۰-۵۰ متری در حدود ۱۳۰۰ فرانک می باشد که البته خانه با وسایل کامل یا به اصطلاح مبله معمولا حدود ۱۰۰-۱۵۰ فرانک گران تر است. به این مبالغ ماهیانه بطور میانگین ۱۰۰ فرانک هم بابت پرداخت قبوض اضافه کنید. البته با صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب و انرژی میتوان تا حد زیادی هزینه های جانبی مسکن را کاهش داد. همانطور که میدانید عمده نیازهای ضروری پس از مسکن یعنی خوراک و پوشاک رکن اصلی مخارج ماهانه را تشکیل میدهند. این دو عنوان هزینه کاملا به سبک و سیاق زندگی فرد بستگی دارد. به عنوان مثال با کمتر غذا خوردن در رستوران ها و آشپزی کردن برای خود میتوانید هزینه های بخش خوراک را تا حد زیادی کاهش دهید. البته ایرانیان بنا به ذائقه خاص خود و استفاده از موادی چون گوشت حلال باید هزینه بیشتری نسبت به سایر افراد بپردازند. با این وجود مبلغ ۲۰۰ فرانک برای گذران نیاز خوراک یک ماه یک دانشجو کفایت می کند. در زمینه پوشاک نیز با توجه به کیفیت کالاهای موجود در بازار کشور سوئیس و همچنین تناسب تنوع قیمت ها با درآمدهای مختلف میتوان با هزینه مشابه و یا کمتر از هزینه ماهانه خوراک، گذران امور کرد. یکی دیگر از مخارج اصلی حق بیمه ماهیانه بوده که برای دانشجو ماهانه ۸۰ فرانک و به ازای هر همراه مبلغی در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ فرانک است. هزینه حمل و نقل عمومی نیز چیزی در حدود ۵۰ فرانک در ماه تخمین زده میشود. با توجه به آنچه تا اینجا گفته شد هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در کشور سوئیس بطور متوسط ۱۵۰۰ فرانک است.

جهت مهاجرت به اروپا، اگر در مرحله ی تصمیم گیری میباشید، توصیه میکنیم به غیر زندگی در سوییس به شرایط زندگی در کشور اتریش، آلمان، هلند و دانمارک هم نگاهی پژوهشگرانه داشته باشید. مخصوصا هزینه های زندگی در سوییس با هزینه های زندگی در سایر کشور  های مذکور قبل مقایسه نیست.

برای خدمات عمومی کارآمد و زیرساخت های مناسب، قدردانی می کنند، اکثر مهاجران احساس می کنند که هزینه های بالا ارزش آن را دارد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که مالیات در هر بخش متفاوت است و حتی هزینه ها در بین روستاها نیز می تواند متفاوت باشند.

مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟بیشتر افراد در سوئیس ملک اجاره می دهند و در نتیجه کمبود آپارتمان های موجود توسعه یافته است. اوضاع به ویژه در زوریخ و ژنو واضح است و رقابت شدید منجر به سیر صعودی قیمت اجاره ها شده است. مهاجران باید انتظار داشته باشند که حداقل 30 درصد از حقوق خود را برای محل اقامت کنار بگذارند. در بسیاری موارد، هر کس باید سه ماه از اجاره خود را به عنوان ودیعه پیش پرداخت بپردازد.

استفاده از سیستم گسترده و کارآمد حمل و نقل عمومی در سوئیس می تواند گران باشد. مهاجرانی که در مرکز شهر زندگی می کنند و به طور مرتب برای مسافرت برنامه ریزی می کنند، باید نسبت به خرید گذرهای چندگانه اقدام کنند. به عنوان مثال، یک گذر نیم کرایه ای به مسافران اجازه می دهد تا 50٪ در حمل و نقل عمومی در سراسر کشور تخفیف داشته باشند. نمودار هزینه زندگی در سوئیس، کلیه قیمت های ذکر شده به فرانک سوئیس (CHF) و بر اساس متوسط قیمت ها در زوریخ در آوریل 2019 است.

خانه دو خوابه بدون اثاثیه 4500 فرانکآپارتمان مبله دو خوابه 5،000 فرانکآپارتمان دو خوابه بدون اثاثیه 4200 فرانکتخم مرغ (ده عدد) 6 فرانکشیر (1 لیتر) 2 فرانکبرنج (1 کیلوگرم) 3 فرانکنان سفید  3 فرانکسینه مرغ (500 گرم) 13 فرانکپاکت سیگار  8 فرانکوعده غذایی بزرگ  14 فرانکنوشابه(330 سی سی) 4 فرانککاپوچینو 5 فرانکسه وعده غذایی دو نفره در یک رستوران متوسط  100 فرانکنرخ مکالمه تلفن همراه به تلفن همراه (در هر دقیقه) 0.50 فرانکاینترنت (ADSL با کابل یا بدون کابل – متوسط در هر ماه 57 فرانکتسهیلات رفاهی (در هر ماه برای یک آپارتمان کوچک) 180 فرانکنرخ تاکسی (در هر کیلومتر) 4 فرانککرایه اتوبوس / قطار به مرکز شهر  4 فرانکبنزین / گازوئیل (هر لیتر) 2 فرانک

شرایط کار در سوئیس

کشور سوئیس جایی است که اقتصاد پایه ای دارد، حقوق کارمندان راضی کننده است، آمار بیکاری بسیار کم و تعداد زیادی شرکت بین المللی و چند ملیتی در این کشور در حال فعالیت و کار می باشند. با جمعیت بالغ بر 8 و نیم میلیون نفر، می توان گفت که کشور سوئیس نسبتا کوچک است. اما اقتصاد بسیار قوی این کشور باعث شده است که آمار بیکاری تنها 2.4 درصد باشد.

مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟

دست مزدهای بالا، کیفیت زندگی عالی و مالیات کم در کنار هم باعث شده است که این کشور به یکی از محبوب ترین کشورهای جهان برای مهاجرینی که قصد کار کردن دارند تبدیل بشود. بسیاری از خارجی هایی که به این کشور می آیند، به ویژه آن دسته از افرادی که یک سری تخصص های ویژه دارند، به راحتی قادر خواهند بود که در این کشور به کار کردن مشغول شوند.

علاوه بر آن صنعت گردشگری پر رونقی دارد که سالانه میزبان بسیاری از توریست های سراسر جهان می باشد. برای افرادی که در زمینه های کاری بانکداری و بیمه علاقه مند می باشند، شهر زوریخ بهترین محل برای پیدا کردن این نمونه شغل ها می باشد. علاوه بر این افرادی که به حرفه ها و شغل های مربوط به علم شیمی و داروسازی علاقه مند می باشند، به راحتی می توانند در شهر بازل شغل مورد علاقه ی خود را پیدا کنند.

در کشور سوئیس برخی از شعبه های شرکت های بین المللی نیز وجود دارد. از جمله شرکت های آدکو، گلنکور، نستله و نووارتیس. در مقایسه با کشورهای دیگر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، در زمینه های شغل و کار، کشور سوئیس بعد از ایرلند رتبه ی دوم را دارد. عوامل ارزیابی برای درجه بندی کشورها از نظر کاری مواردی مثل موارد زیر می باشد:

تعداد کارمندانی که در حال حاضر در این کشور به یک کار مشغول می باشند.آمار بیکاری های بلند مدت در این کشورامنیت شغلی و میانگین در آمد کارکنان (بر اساس تمامی بررسی ها و آمار سال 2018).

با مواردی که در بالا گفته شد، شرایط کاری در سوئیس روی هم رفته راضی کننده است. در حقیقت، به نظر می رسد شغل های خیلی زیادی در دسترس عموم می باشد اما این نکته نباید فراموش شود که رقابت تنگاتنگی بین افرادی که جویای کار هستند در بازار به چشم می خورد.

برای مثال، اگر شما با یک آگهی شغلی مواجه می شوید که به یک نیروی کار با تحصیلات مشخصی مانند داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یک رشته ی خاص نیاز دارند، خواهید دید که تعداد افراد بسیار زیادی برای قبول شدن در همان کار داوطلب شده اند که حتی مدارک تحصیلی بسیار بیشتر از چیزی که از آن ها در آگهی خواسته شده است دارند. پس شرایط به این گونه است که همیشه در یک آگهی کار شما خواهید دید که با بسیاری از شرایط خواسته شده هم خوانی دارید، اما تعداد رقیبان شما با دست پر تر همیشه زیاد می باشند.مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟

اقتصاد در سوئیس

یکی از با ثبات ترین اقتصادهای دنیا متعلق به کشور سوئیس می باشد. سیاست امنیت پولی بلند مدت و ثبات سیاسی سوئیس، این کشور را یکی از امن ترین مقاصد برای سرمایه گذاران، به ویژه سرمایه داران خارجی تبدیل کرده است. اگر از جنبه وسعت سوئیس به اقتصاد آن نگاه بکنیم، متوجه می شویم که به دلیل اندازه ی کوچک، اقتصاد قوی و تخصص بالای نیروی کار آن، بی شک باعث شده است که سرمایه گذاری و تجارت در این کشور رشد کند و هر روز پیشرفته تر بشود.

سوئیس با نرخ بی کاری پایین و بودجه ی متعادلش، به بالاترین سرانه درآمد در کل دنیا رسیده است. بخش خدماتی نیز یک جنبه ی مهم اقتصاد در هر کشور می باشد که خوش بختانه در این زمینه، اقتصاد سوئیس بر اساس فهرست جهانی نو آوری در سال 2015 در جهان رتبه ی اول را کسب کرده است.

مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟اقتصاد سوئیس با توجه به بخش های صنعتی ویژه ای که دارد، از الگوی جهانی خاصی پیروی می کند. تنها تعداد بسیار کمی در بخش کشاورزی در زمینه اقتصادی کمک حال وضعیت کشور سوئیس می باشند (1.3 درصد از جمیت). در حالی که اکثریت جمعیت در بخش ثانویه یا بخش ساختاری مشغول می باشند (27.7 درصد). در نهایت اکثریت جمعیت کاری در بخش سوم یا بخش خدمات در حال فعالیت می باشند (71 درصد).

سوئیس یکی از رهبران در زمینه ی ساختن ساعت های مچی و رومیزی می باشد که تمامی محصولات آن نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. ساعت های سوئیسی در جهان به خاطر داشتن بیشترین طول عمر شناخته می شوند. صادرات ساعت در کشور سوئیس در سال های اخیر سودی بالغ بر 19.3 میلیارد فرانک سوئیسی برای اقتصاد کشور سوئیس داشته است.

یکی از فشرده ترین بخش های اقتصادی در کشور سوئیس، صنعت آن می باشد که در سراسر جهان آن چنان شناخته شده نیست، اما شرکت هایی با تونع زیاد را در زیر مجموعه ی خود قرار داده است. از جمله این صنعت ها صنعت غذا و خوراکی، شیمی صنعتی، صنعت دارو و صنعت مواد شیمیایی پوشش سقف می باشد.

یکی دیگر از بخش های کشور سوئیس که بسیار کار آمد می باشد، بخش کشاورزی آن است. تعرفه ها و یارانه های گسترده ی داخلی در سوئیس به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است که باعث شده است که در حال حاضر بیش تر از 60 درصد نیاز های خوراکی و گیاهی در خود کشور به تولید برسد. این مقدار شامل 90 تا 100 درصد میزان گوجه فرنگی، سبزیجات، گوشت خوک، گوشت گاو و گوساله و لبنیات می باشد. تمامی این موارد در خود کشور سوئیس تولید شده و به مصرف می رسد.

بر اساس آمار جهانی در سال 2011 به اندازه مبلغ خالص 308.3 میلیارد دلار آمریکا در زمینه صادرات به کشور سوئیس پول تزریق شده است. در سال 2010 نیز 258.5 میلیارد دلار صادرات این کشور سودآور بوده است. آمار نشان دهنده این است که کشور سوئیس در زمینه صادرات بیستمین کشور بزرگ جهان و در زمینه واردات هجدهمین کشور در سطح جهان می باشد.

ساختار صنعت گردشگری سوئیس بسیار پیشرفته می باشد. به ویژه در گردشگری کوهستانی و شهری فعالیت زیادی در حال صورت گرفتن است. ارزش مالی صنعت گردشگری سوئیس 14.9 میلیارد می باشد.

مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟شرایط خرید و اجاره ملک در سوئیس

در طول 12 سال اخیر، قیمت آپارتمان تمام منطقه های کشور سوئیس افزایش پیدا کرده است. از سال 2007، در شهر زوریخ میانگین هزینه های ملک در هر متر مربع به اندازه 13.117 دلار آمریکا معادل 13 هزار فرانک سوئیس افزایش پیدا کرده است. تحقیقات و مطالعات انجام شده در بیشتر از 1.5 میلیون خانه و آپارتمان در 166 منطقه مختلف که در دست فروش بوده اند این آمار افزایشی را به ما داده است (طی تحقیقات سال های 2005 تا 2018).

قیمت آپارتمان هایی که در حاشیه های دریاچه های کشور سوئیس قرار دارند، در طول سال های اخیر افزایش چشم گیری پیدا کرده است و این تغییر در طول کشور مشاهده می شود اما در شهر زوریخ هنوز تغییر قیمتی مشاهده نشده است و هنوز قیمت زمین در زوریخ نسبت به هنگ کنک و لندن که در آن ها هزینه هر متر مربع ملک به 28000 دلار می رسد، پایین تر است. با وجود این، قیمت ملک در دو شهر ژنو و زوریخ در بین ده شهر گران دنیا می باشد (دیگر شهرهای گران دنیا سئول، شانگهای، سنگاپور، لندن، نیویورک و هنگ کنگ می باشد).

اگر به دنبال جایی با قیمت خانه های کمتری می باشید، Le Locle در Canton Neuchatel گزینه خوبی خواهد بود. در این مکان ها هزینه خانه ها به 3250 فرانک سوئیس در متر مربع می رسد. قیمت یک خانه ی معمولی با سایز متوسط که ابعاد اتاق هایش به 5 تا 6.5 متر مربع می رسد، در زوریخ 2.5 میلیون فرانک می باشد.مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟بحث پیدا کردن خانه در کشور سوئیس بسیار چالش بر انگیز است، به خصوص این موضوع در شهرهای بزرگ تر بیشتر به چشم می آید. برای این که بعد از عقد قرارداد شما سود کرده باشید، باید تمامی نکات لازم را برای به انجام رساندن کارهای اداری در نظر بگیرید. این کشور اندازه بزرگی ندارد و به همین دلیل پیدا کردن یک خانه مناسب در آن سخت می باشد. علاوه بر این قیمت خانه ها به دلیل کیفیت و مدرن بودن خانه ها نیز زیاد می باشد.

البته شرایط پیدا کردن یک خانه برای کرایه کردن از خرید یک خانه در این کشور بیشتر است. تنها 40 درصد از جمعیتی که در این کشور زندگی می کنند صاحب خانه های خود هستند. اینکه درست زمانی که خانواده ای خانه ی مناسبی را برای زندگی پیدا کند، به راحتی جابجا نخواهند شد و برای مدت زیادی در همان جا می مانند باعث شده است که بازار رقابتی املاک بسیار فشرده باشد.

املاکی که به دست مشاور املاک سپرده می شوند، در مدت بسیار کمی به فروش می روند یا کرایه می شوند. تنها 0.2 تا 0.3 درصد از خانه هایی که در سوئیس وجود دارد در طول سال خالی می مانند و تعجبی ندارد که چرا زمانی که یک فرد اسباب کشی می کند، دیگر به راحتی حاضر نیست به تغییر دادن خانه ی خود فکر کند. برای پیدا کردن و جست و جوی خانه هایی که در حال حاضر در معرض فروش می باشند می توانید به سایت های comparis.ch و homegate.ch مراجعه کنید.

مزایا و معایب زندگی در سوئیس

کشور سوئیس در کل جهان به خاطر کوهستان های پوشیده شده از برفش، دریاچه های فراوان و تمیزش، قطارهای با کیفیتش و شکلات هایی با طعم های افسانه ای اش معروف شده است. علاوه بر همه ی این ها، موقعیت های شغلی فریب دهنده اش است که مهاجران را مجذوب این کشور منحصر به فرد می کند. اما باید توجه داشت که زندگی کردن در این کشور افسانه ای، مزایا و معایبی خواهد داشت که در زیر توضیح داده شده است.

اگر چه روی هم رفته شرایط اقامت و زندگی کردن در یک خانه در کشور سوئیس از استانداد های بالایی برخوردار است، اما لازم به ذکر است که چالش هایی برای پیدا کردن یک محل زندگی خوب در این کشور وجود دارد.

مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟

ساختاری که در بازار املاک کشور سوئیس مشاهده می شود، راضی کنده است. در بیشتر خانه هایی که برای کرایه و فروش در معرض مشتریان قرار داده می شود، آشپزخانه و سرویس بهداشتی بسیار مدرن می باشد. حتی در آپارتمان ها مکانی برای جای پارک اتومبیل شما در دسترس خواهد بود. بسیاری از خانه ها نیز به ایستگاه های اتوبوس یا قطار شهری بسیار نزدیک می باشند.

مکان های خانوادگی و دوستانه برای بیرون رفتن در سوئیس بسیار فراوان می باشد که در کنار آن ها دریاچه های زیبا و دوچرخه سواری های دسته جمعی و کوه هایی برای کوه نوردی، زیبایی ها و سرگرمی های این کشور کامل می شود. البته نباید اسکی سواری در زمستان را فراموش کرد.

کیفیت مدارس دولتی این کشور آن قدر زیاد می باشد که والدین نگران فرستادن فرزندان خود به یکی از همین مدارس نخواهند بود. در رابطه با فرزندانی که سن بیشتری دارند نیز باید گفت که مشکلی برای تحصیل آن ها در مدارس بین المللی وجود نخواهد داشت.

زمانی که برای مدرسه رفتن فرزندان شما از دوچرخه یا اتوبوس اسفاده کنند یا با دوستانشان پیاده به مدرسه بروند، مستقل بودن را یاد خواهند گرفت. از نظر امنیت نیز در کشور سوئیس مشکلی وجود ندارد و بیشتر مکان ها حتی در شب ها امن و بی خطر می باشند.

معایب زندگی در سوئیس:

بازار مسکن سوئیس گاهی رقابتی و گران می شود و پیدا کردن ملک همیشه به موارد مختلفی بستگی دارد و بسیار زمان گیر خواهد بود. اگر هم شما مایل هستید که خانه ای با یک باغچه ی کوچک تهیه کنید، باید بدانید به یک چالش سخت دعوت شده اید. در مجتمع های مسکونی، معمولا اتاق رختشویی مشترک برای تمام واحدهای مسکونی وجود دارد و برای استفاده از آن ها توسط ساکنین، زمان خاصی صرف خواهد شد و این مکان ها نیز بسیار پر سر و صدا خواهد بود.

وارد شدن به جامعه محلی در سوئیس کمی سخت می باشد. مکان های تفریحی معمولا توسط افرادی اداره می شود که به زبان محلی کشور سوئیس صحبت می کنند. البته این امر باعث خواهد شد که افراد جوان تر راحت تر زبان این کشور را یاد بگیرند.

برای فرزندان بزرگ تری که با زبان محلی مشکل دارند و به راحتی نمی توانند به زبان این کشور صحبت کنند، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. در برخی از مدارس دو شیفت نیز فرزندان در ظهر برای صرف ناهار به خانه می روند و بعد از ظهر دوباره به مدرسه می آیند. در مدارس غیر انتفاعی محیط کمی کوچک تر می باشد و هزینه ها بالاتر می رود.

علاوه بر موارد بالا، این نکته نیز حائز اهمیت است که معمولا در روزهای یکشنبه کل کشور تعطیل می باشد. بیشتر ادارات و مغازه ها به جز تعداد محدودی از پمپ بنزین ها و مغازه های کوچک و ایستگاه های قطار در درسترس شما نخواهد بود.

مناسب ترین شهر سوئیس برای زندگی کجاست؟

نظرات کاربران در سایت های مختلف

  • سلام وقت شما بخیر ببخشید هزینه زندگی در زوریخ سوییس رو میخواستم هزینه اجاره خونه آپارتمانی دو خوابه ممنون

سلام و عرض ادب خدمت شما همراه عزیز، هزینه های زندگی در شهر زوریخ به نسبت سایر شهرها بالاتر است و سطح نخست را در هزینه های زندگی بین 352 کشور به خود اختصاص داده است. هزینه های زندگی برای یک شخص تنها بدون اجاره منزل، ماهیانه حدود 1500 فرانک سوئیس می باشد و برای یک خانواده 4 نفره این مبلغ حدوداً 5500 فرانک سوئیس است. اجاره منزل در مرکز یا حاشیه شهر متفاوت بوده و این مبلغ از 1000 فرانک برای آپارتمان 1 خوابه در حاشیه شهر شروع شده تا مبلغ 4500 فرانک برای آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر متغیر است.

  • من شغلم کافه هست و میخوام مهاجرت کنم من چطور میتونم یکی از شهرهای سوئیس توی کافه کار کنم؟

سلام و عرض ادب خدمت شما باید یک کارفرما از سوئیس از شما دعوت به همکاری کنه تا بتونید ویزای کار سوئیس بگیرید

  • سلام بله سوئیس از گران ترین کشورهای دنیاست.
  • کرایه خونه تو سوئیس ۵۰۰۰ فرانک یعنی ماهی۷۵ میلیون ناقابل

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید