بنر هدر

خوشمزه ترین غذاهای شیلی کدامند؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

غذاهای سنتی کشور شیلی تا حد زیادی تحت تأثیر غذاهای اروپایی می باشند اما با این حال مردم این کشور فرهنگ و رژیم غذایی مخصوص به خود را دارند، در طبخ غذاهای سنتی شیلی بیشتر از گوشت، سبزیجات تازه و موجودات دریایی استفاده می شود که با توجه به موقعیت مکانی این کشور، امری طبیعی می باشد، از معروف ترین غذاهای شیلی می توان به امپانادس، چوریلانا و غیره اشاره کرد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

امپانادس Empanadas

این اسنک خوشمزه آنقدر محبوب است که پیدا کردن آن در هیچ کدام از شهرهای شیلی کار سختی نیست. برای درست کردن امپاناداس  مواد اولیه را داخل خمیر می پیجنند و می گذارند حسابی برشته شود. در شیلی سنتی ترین امپانادا با گوشت چرخ کرده، پیاز، کشمش، زیتون سیاه و تخم مرغ آب پز درست می شود.  امپاناداس از آن غذاهایی است که در دو کشور مختلف کاملا متفاوت درست می شود؛ هم از نظر سایز و هم از نظر شکل ظاهری. امپانادایی که در شیلی درست می شود بزرگ است و تقریبا دو برابر امپانادای آرژانتینی است. از طرفی امپانادای آرژانتینی شبیه هلال ماه است اما در شیلی شکلی شبیه مربع دارد. مردم شیلی معمولا این غذا را برای مهمان آماده می کنند و معتقدند راز درست کردن یک امپانادای خوشمزه این است که مواد آن از شب قبل آماده شود.

خوشمزه ترین غذاهای شیلی کدامند؟

سس پبره Pebre

بر سر تمامی میز ها در رستوران های کشور شیلی سس پبره به چشم می خورد و همانطور که از نام آن پیدا است، پبره نوعی سس تند می باشد و یکی از مواد کاملاٌ سنتی و مخصوص کشور شیلی به شمار می آید به همین جهت نیز تصمیم گرفته ایم که در میان غذاهای سنتی شیلی به معرفی این سس بپردازیم، البته توجه داشته باشید که مردم شیلی این سس لذیذ را با نان نیز سرو می کنند و در واقع می توان گفت که سس بپره تا حدودی به عنوان یکی از غذاهای اصلی در این کشور کاربرد دارد.

خوشمزه ترین غذاهای شیلی کدامند؟

کومپیلیتو (Completo)

ورژن شیلیایی هات داگ! که برای درست شدن آن احتیاج به سوسیس، گوجه، کلم ترش و یک عالمه مایونز است. این ساندویچ مخصوص شاید از همه هات داگ هایی که در کشورهای دیگر هست بزرگ تر باشد پس اگر از طرفداران هات داگ هستید حتما این ساندویچ خوشمزه را در شیلی امتحان کنید. در خیابان های سانتیاگو گردشگران زیادی را می بینید که همانطوری که در حال گشت و گذار هستند یک ساندویچ کومپیلیتو هم در دستشان است. این را هم بگوییم که اگر خوش شانس باشید شاید بتوانید فروشنده هایی را پیدا کنید که در این ساندویچ خوشمزه از آووکادو هم استفاده کرده اند.

خوشمزه ترین غذاهای شیلی کدامند؟

کازوئلا Cazuelas

کازوئلا در واقع نوعی سوپ بسیار خوش طعم می باشد که دستور پخت نسبتاً ساده ای دارد و یکی از برترین غذا های سنتی و ملی کشور شیلی به شمار می آید، امروزه کازوئلا با موادی نظیر گوشت گاو و یا حتی گوشت مرغ طبخ می شود، اما اصیل ترین نوع آن معمولا با استفاده از موجودات دریایی نظیر صدف و ماهی پخت شده و طعمی متفاوت دارد.

خوشمزه ترین غذاهای شیلی کدامند؟

پوروتوس گرانادوس (Porotos Granados)

این غذای سنتی در واقع خورش لوبیای تازه است و برای درست کردن آن از مواد تازه فصل تابستان مثل لوبیا، خمیر ذرت، پیاز، کدو تنبل،سیر، گوجه و ریحان استفاده می شود. لوبیاها باید یک روز کامل خیس بخورند پس درست کردن این غذا کمی زمانبر است و شاید نتوانید در هر رستورانی آن را پیدا کنید.

خوشمزه ترین غذاهای شیلی کدامند؟موته کن هوسیلو

موته کن هوسیلو نوشیدنی سنتی شیلی که از هلو ، شکر یا عسل ، آب ، دارچین و گندم تهیه می شود و نوشیدنی محبوب روزهای تابستان است.

خوشمزه ترین غذاهای شیلی کدامند؟

هومیتا (Humita)

هومیتا ورژن شیلیایی غذای تامال است و برای درست کردن آن ذرت، پیاز، ریحان و کره با هم مخلوط و در آخر این مواد لای برگ ذرت پیچیده  و پخته می شود. برای اینکه این برگ ها در حین پخت از هم باز نشود دور آن با نخ گره زده می شود.

خوشمزه ترین غذاهای شیلی کدامند؟

ساندویچ چوراسکو (Churrasco)

برای درست کردن این ساندویچ از استیک های نازک گوشت، گوجه، آووکادو و مایونز استفاده می شود. یک جور چوراسکو هم هست که ارزان تر است و با سیب زمینی سرخ کرده، تخم مرغ نیمرو و پیاز درست می شود.

سوپایپیلا (Sopaipilla)

سوپایپیلا نان های ساده که از خمیر متشکل از آرد ، نمک ، کره و کدوتنبل که در روغن فراوان سرخ شده و با کچاب و خردل خورده می شود.

خوشمزه ترین غذاهای شیلی کدامند؟

غذای Pastel de choclo

ماده اصلی این غذا ذرت شیرین است پس اگر ذرت دوست داشته باشید حتما از آن خوشتان می آید. برای درست کردن این غذا، اول موادی مثل سیر، پیاز، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ زیتون را سرخ می کنند بعد به آن مخلوط آرد ذرت و شیر را اضافه می کنند و می گذارند برشته شود. برای تهیه این غذا از ذرت تازه همان فصل استفاده می شود و در بعضی از انواع آن مرغ آب پز هم به کار می رود.

غذای Lomo a lo pobre

در شیلی اسم هر غذایی که در آن تخم مرغ نیمرو باشد واژه a lo pobre دارد. این غذای خوشمزه مخلوط پیاز، گوشت، تخم مرغ نیمرو و سیب زمینی سرخ کرده است و خیلی ها فقط به خاطر همین غذا به رستوران می روند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید