مکان های تفریحی و دیدنی بولونیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

این شهر از نظر ساختار به دو قسمت تقسیم شده است قسمتی تاریخی و قرون وسطی می باشد قسمتی دیگر ان مدرن است. منطقه ثروتمند نشین بولونیا در کنار رود  po قرار دارد و بهترین رستوران ها و تئاتر های این شهر در همین منطقه می باشد. قسمت دیگر این شهر بسیار خشک است که قدیمی ترین دانشگاه شهر هم در این منطقه قرار دارد و بر روی دیوارهای دانشگاه طرح ها و تزئینات دیواری بسیار معروفی وجود دارد. با ما در ادامه متن همراه باشید چند جاذبه بولونیا را به شما معرفی می کنیم.

Quadrilatero

در شرق میدان Maggiore خیابان های چهارگوشی اطراف Clavature وجود دارند، جایی که در ابتدا بولونیای رومی بوده است. این مجموعه بهترین جا برای قدم زدن و خرید کردن است و دارای کافه و رستوران های جالب و از بهترین جاذبه های بولونیا می باشد.

Torre degli Asinelli

جالب است بدانید که سمبل بولونیا دو برج کنار هم می باشد. برج بلندتر به نام  Torre degli Asinelli است. ارتفاع این برج ۹۷/۲ متر است .بازدید از ان برای همه مردم باز است. جالب است بدانید که یه خرافات درباره این برج وجود دارد که اگر دانشجویان به بالای ان بروند هرگز فارغ التحصیل نمی شوند. این برج جالب و دیدنی از سال ۱۱۰۹ تا ۱۱۱۹ ساخته شده است. نام برج کوتاه تر Torre Garisenda و ارتفاع ان ۴۷ متر است که این برج کوتا ه به اندازه ۳/۲ متر منحرف شده است.

مکان های تفریحی و دیدنی بولونیا

موزه لامبورگینی

این موزه در روستای Sant’Agata بولونیا واقع است ( ۲۰ کیلومتری شرق Modena و ۳۵ کیلومتری شمال غربی بولونیا). این موزه تاریخچه لامبورگینی را از ابتدای تولید آن که با مدل ۳۵۰ GT در سال ۱۹۶۴ معرفی شد را نمایش می دهد. ماشین های نمایش داده شده از ماشین های کلاسیک میورا ، Countach، گالاردو و دیابلو تا مدل های اولیه و منحصر به فرد را شامل می شود و یکی از اصلی ترین جاذبه های بولونیا است.

سان کلمبانو – مجموعه Tagliavini

بر روی گچ های دیوار این کلیسا نقاشی های بی نظیری کشیده اند که بعد از باز سازی ان از سال ۲۰۰۷ به بعد توجه زیادی به ان دارند .در مجموعه های این کلیسا بیشتر از ۸۰ نوع الات موسیقی وجود دارد این الات موسیقی شامل چنگ، پیانو است که قدمتشان به دهه ۱۵۰۰ بر می گردد و هنوز هم تمام این الات های موسیقی کار می کنند.

مکان های تفریحی و دیدنی بولونیا

موزه Gelato Carpigiani

این موزه خانوادگی در سال ۲۰۱۲ توسط Carpigiani بازگشایی شد؛ کسی که سازنده دستگاه های بستنی سازی بود و تاریخچه بستی را از دسرهای یخ زده تا الان در ایتالیا دنبال کرده است. فروش بسنتی با چرخ دستی در قرن نوزدهم رایج شد. در این موزه می توانید به تور بستنی سازی بروید و طعم های مختلف بستنی را امتحان کنید و پیش بند ببندید و زیر نظر راهنمایان از دانشگاه بستنی سازی بستنی درست کنید.

مکان های تفریحی و دیدنی بولونیا

Prendiparte B&B

زندگی شما دوباره تکرار نخواهد شد پس به همه جا بروید و از دیدن لذت می ببرید. برچسب B&B را فراموش کنید؛ شما فقط یک اتاق برای اقامت نگرفته اید شما یک برج ۹۰۰ ساله را اجاره کردید (دومین برج بلند بولونیا). این مکان اقامتی (اتاق، آشپزخانه، لژ با حمام نوسازی شده) در ۳ طبقه است که همچنین ۹ طبقه دیگر هم با مناظر جالب تر از تراس ها وجود دارند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید