معرفی پارک ملی بنف در کانادا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک ملی بَنف نام قدیمی ‌ترین پارک ملی در کشور کانادا است. این پارک ملی با وسعتی در حدود 6 هزار و 641 کیلومتر مربع در میان رشته‌کوه راکی در نزدیکی شهر بنف در ایالت آلبرتا، کانادا واقع شده است. پارک ملی بنف به همراه سه پارک ملی دیگر به نام‌های پارک ملی جاسپر، پارک ملی کوتنای و پارک ملی یوهو تحت عنوان پارک‌های رشته کوه راکی در میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

معرفی پارک ملی بنف در کانادا

عواملی از جمله وجود یخچال های طبیعی ، دشت های یخی و جنگل های مخروطی و مناظر زیبا باعث می شود تا این پارک هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر از سرتاسر جهان باشد. دشت یخی پارک وی از دریاچه ی لویز تا پارک ملی جاسپر ادامه دارد. پارک ملی بنف از غرب به پارک ملی یوهو ، از جنوب به پارک ملی کوتنی و از جنوب شرقی به منطقه ی کاناناسکیس خاتمه می یابد. بزرگترین مرکز کسب درآمد این پارک در دره ی Bow River در شهر بنف قرار دارد.

معرفی پارک ملی بنف در کانادا

بهترین زمان بازدید از پارک ملی بنف در کانادا

این پارک زمستان های بسیار سرد و برفی و تابستان های ملایم و مطبوعی دارد. شاید زمستان برای خیلی از افراد فصل مناسبی برای رفتن نباشد اما تعدادی از تفریحات این پارک مثل سورتمه سواری، یخ نوردی و اسکی فقط در این فصل انجام می شود. بنابراین زمان مناسب سفر و بازدید کاملا بستگی به سلیقه ها و علایق خودتان دارد.

معرفی پارک ملی بنف در کانادا

در ابتدا تنها وسیله برای رفت و آمد به این پارک راه آهن کانادا بود که اوایل باعث جذب گردشگران به این پارک می شد اما در اوایل قرن بیستم در این پارک شروع به جاده سازی شد. از این جاده ها تا سال 1960 که پارک به طور کامل افتتاح شد استفاده نشد. بعد از بازگشایی پارک اعلام شد که پارک ملی بنف در طول سال بازدید کننده می پذیرد، به همین دلیل تعداد زیادی گردشگر به سمت این پارک روانه شد به طوری که در سال 1990بیش از 5 میلیون گردشگر از این پارک دیدن کردند. پارک ملی بنف به عنوان یکی از پربازدید ترین پارک های ملی جهان شناخته می شود.

آنچه قبل از سفر باید بدانید

حیات وحش بنف بسیار متنوع و گوناگون است، انواع حیوانات وحشی مثل گوزن های شمالی و آهو ها در آن زیست می کنند و از آن جاییکه فصل جفتگیری دارند، در آن مدت رفتار غیر قابل پیش بینی ای دارند و خطرناک می شوند، پس با احتیاط رفتار کنید و فاصله ی خود را با آن ها حفظ کنید.

در صورتی که با گرگ و یا شیرهای کوهی روبرو شدید، باید چند حرکت را انجام دهید: باید با بالا بردن دست ها و یا هر وسیله ی دیگری خودتان را بزرگ تر نشان دهید تا به او بفهمانید طعمه اش نیستید، به هیچ وجه نباید فرار کنید و باید بی حرکت بایستید.

دوربین عکاسی تان را فراموش نکنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید