بنر هدر

پارک ملی سوئیس ، اولین و تنهاترین پارک ملی سوئیس

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک ملی سوئیس تنها پارک ملی این کشور است و در دره Engadin در نزدیکی ایتالیا واقع شده است. این پارک دارای وسعتی برابر با ۱۷۰ کیلومتر مربع و از ذخایر طبیعی آلپ محسوب می شود. دارای جنگل های آلپ، ساختارهای سنگی بزرگ و مراتع آلپ است.

پارک ملی سوئیس ، اولین و تنهاترین پارک ملی سوئیس

در این پارک حدود ۸۰ کیلومتر مسیر کوهنوردی، پیاده روی و مناطق تفریحی ایجاد شده تا کودکان و خانواده ها نیز بتوانند از زیبایی های این پارک لذت ببرند. هرکس با هر توان بدنی که داشته باشد می تواند سری به این پارک بزند و از طبیعت منحصربفرد آن دیدن کند. پارک ملی سوئیس قدیمی ترین پارک در منطقه آلپ نیز محسوب می شود. برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش این پارک نباید مسیرهای مشخص شده را ترک کنید.

پارک ملی سوئیس ، اولین و تنهاترین پارک ملی سوئیس

در تمام طول سال فعالیت های بسیاری در پارک انجام می شود، و مکان های بسیاری برای افرادی که از پارک ملی سوئیس دیدن می کنند وجود دارد. در نزدیکی ورودی پارک، روستای عجیب Zernez واقع شده است که در تمام سال تور داشته و زمستان ها میزبانی ورزش هایی مانند اسکی، اسنوبورد سواری، سورتمه سواری، و اسکیت برای گردشگران است. جشنواره های زمستانی، جشنواره های فیلم، ماراتن دوچه سواری، و بازار کشاورزان از دیگر جاذبه های این محل می باشند. گردشگران همچنین می توانند برای سفر به قرن هفدهم میلادی به تور روستای Guarda ملحق شوند، روستای عجیب دیگری که درست بالاتر از Zernez واقع شده است. همچنین یک تور کوهستانی دیگر در Mustair، در نزدیکی مرز ایتالیا برگزار می شود. پیش از ورود به پارک، می توانید با استفاده از مرکز بازدیدکنندگان و کارکنان Zernez اطلاعات بیشتری راجع به آن به دست آورید.

پارک ملی سوئیس ، اولین و تنهاترین پارک ملی سوئیس

پارک ملی سوئیس به دلیل قرار گیری در رشته کوه آلپ، پوشش گیاهی بسیار نادر و خاصی دارد. زیباترین چشم اندازهای آلپ را می توانید در این پارک مشاهده کنید. گیاهان رو به انقراضی مثل گل برفی در این پارک دیده می شوند. برای حفاظت از گیاهان و حیوانات این پارک قوانین و مقررات خاصی برای گردشگران وضع شده است. به طور مثال، گردشگران اجازه ایجاد مسیر و جاده و روشن کردن آتش را ندارند. همچنین در برخی مناطق اجازه کمپ زدن نیز داده نمی شود. همچنین آسیب رساندن به حیوانات یا گیاهان در این پارک ممنوع است. این قوانین به طور سختیگرانه اجرا می شوند تا از گنجینه طبیعی باارزش و نادر این منطقه تا حد امکان محافظت شود. انسان ها حق دخل و تصرف در طبیعت بکر این پارک را ندارند و تنها می توانند زیبایی های نفس گیر آن را تماشا کنند.

پارک ملی سوئیس ، اولین و تنهاترین پارک ملی سوئیس

پارک اساساً یک منبع طبیعی بزرگ از آلپ است، و محل گونه های مختلف گیاهان و جانوارن آلپ می باشد. مناظر زیبای آن در طول چهار فصل تغییر کرده و امکان لذت بردن از مناظر متفاوت را در هر فصل فراهم می کند.

گیاهان پارک عبارتند از درختان با برگ های سوزنی، کاج اروپایی، خزه، آندروسس سوئیسی، گیاهان زمستانی، علفزارهای وحشی، و گل قدیفه، گل ملی سوئیس، که همگی از جمله بخش های مهم پارک هستند.

بز کوهی، مارال، موش خرمای کوهی، خرگوش صحرایی، مارمولک و پرندگان بی شمار در این پارک ملی زندگی می کنند.

پارک ملی سوئیس ، اولین و تنهاترین پارک ملی سوئیس

مسیرهای داخل پارک گاهی به دلیل شرایط آب و هوایی لغزنده می باشند، و گردشگران باید همواره مراقب باشند که سر نخورند. برخی از حیوانات وحشی پارک به اندازه کافی بزرگ هستند که خطرناک باشند، و همیشه وقتی آن ها را مشاهده می کنید باید فاصله خود را حفظ کنید. برای چنین دلایلی، و همچنین اجتناب از اختلالات زیست محیطی غیر ضروری، غذا دادن به حیوانات پارک مجاز نمی باشد. اثرات انسان ها بر روی حیوانات تاثیر گذاشته است و از مسافران درخواست می شود که چیزی را از داخل پارک خارج نکنند. علاوه بر این، امکان ورود سگ ها به پارک وجود نداشته و چیدن گل ها ممنوع است. بازدیدکنندگان باید تنها در مسیرهای طراحی شده حرکت کنند و به دلیل وجود حیوانات خطرناک کمپ زنی در این پارک مجاز نمی باشد.

بهترین زمان بازدید از پارک ملی سوئیس

بهترین زمان برای بازدید از پارک جهت پیاده روی بر روی کوهستان از ماه جولای تا ماه سپتامبر است. افرادی که به قسمت های بالاتر آلپ سفر می کنند باید بین ماه های جولای و آگوست و افرادی که قصد پیاده روی در قسمت های پایین کوه و پارک را دارند باید در ماه اکتبر به این محل سفر کنند. در زمستان، پیاده روی به روزها و بر روی مسیرهای کوتاهی که با برف پوشیده نشده اند محدود شده است.

دسترسی به پارک ملی سوئیس

نزدیک ترین فرودگاه به این پارک، فرودگاه بین المللی زوریخ است. با استفاده از قطار نیز در مدت زمان ۲٫۵ ساعت می توان از زوریخ به زرنز (Zernez ) رسید. از آنجا اتوبوس هایی گردشگران را به پارک ملی سوئیس می برد. بلیت حمل و نقل سوئیس (Swiss Transfer Ticket) شامل مسیر رفت و برگشت به فرودگاه و هرگونه مقصد در سوئیس است. هتل پارک Parc Naziunal Il Fuorn امکان اقامت گردشگران در پارک را فراهم کرده است. خدمات هتل شامل صبحانه نیز می شود.

آدرس: Swiss National Park,Chastè Planta-Wildenberg,CH-7530 Zernez

تلفن تماس: ۰۰۴۱۸۱۸۵۱۴۱۴۱

ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱:۳۰ تا ۵ بعدازظهر

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید