بنر هدر

پارک ملی هفت دریاچه ، از چشم نوازترین جلوه های طبیعت ترکیه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

این پارک در شهر زیبای استانبول واقع می‌باشد. پارک ملی هفت دریاچه ترکیه با هفت دریاچه سحرآمیز،  یکی از چشم نوازترین و نفس گیرترین طبیعت های این کشور را دارد.

پارک ملی هفت دریاچه ، چشم نوازترین جلوه های طبیعت ترکیه

این پارک ملی دقیقا دارای هفت دریاچه بزرگ و کوچک شگفت انگیز می باشد. جنگل‌های متراکم، مناظر طبیعی از گیاهان، حیوانات وحشی و…. این پارک را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین و دیدنی ترین پارک‌های ملی ترکیه و استانبول تبدلیل کرده است.

درخت‌های چون راش، بلوط، ماهون مخل ، صونبر و… این جنگل زیبا را احاطه کرده است. این دریاچه برای افرادی که علاقه زیادی به ماهیگیری هم دارند گزینه مناسبی می باشد. در کمپینگ می‌توانید از دیدن حیوانات لذت ببرید و دوربین خودتان را آماده داشته باشید تا بتوانید از آهوها و گوزن‌ها مهمان در جنگل عکس‌های زیبایی بگیرید.

پارک ملی هفت دریاچه ، چشم نوازترین جلوه های طبیعت ترکیه

این جنگل در فصل پاییز یک بهشت چشمگیر می باشد. در این جنگل می توان از سکوت طبلیعت و آرامش فضا لذت برد. این پارک 1623 هکتار می باشد در این محدود دو فلات نیز واقع می‌باشد. البته در فصل زمستان جاده منتهی به این جنگل بسته می‌باشد. این دریاچه در تمام فصل‌های سال فوق العاده می‌باشد و یک تجربه بی‌نظیر را می‌توانید برای خود رقم بزنید.

اگر در فصل زمستان هم از این پارک دیدن کنید، یکی از بهترین پیست های اسکی سرتاسر ترکیه را در پیش رو دارید. در واقع می توان گفت پارک ملی هفت دریاچه ترکیه، پارکی برای تمام فصول است و در هر فصلی جذابیت های خاص خود را دارد.

دیدنی های پارک ملی هفت دریاچه ترکیه

از آنجا که این پارک محیط وسیعی دارد و ممکن است شما هم خیلی با آن آشنا نباشید، خوب است با جاذبه های آن آشنا باشید تا موقع بازدید بتوانید همه جای آن را کامل بگردید:

هفت دریاچه: همانطور که از اسم آن مشخص است، این پارک ملی دارای هفت دریاچه به نام های بیوک گل، درین گل، سرین گل، نازلی گل، اینس گل، سازلی گل و کوچوک گل است. هر هفت دریاچه از طریق کوهستان تغذیه می شوند و مانند جواهراتی گرانبها در پارک می درخشند.

پارک ملی هفت دریاچه ، چشم نوازترین جلوه های طبیعت ترکیه

قله کاپانکایا: اگر بتوانید کمی پیاده روی کنید و به این قله برسید، می توانید منظره ی بسیار زیبایی از پارک داشته باشید. علاوه بر این، منطقه ی حفاظت شده ی گوزن ها هم در این نقطه قرار دارد.

بهترین فصل سفر به پارک ملی هفت دریاچه

این پارک با زیبایی خدادادی ای که دارد، در همه ی فصل ها برای گردش و طبیعت گردی عالی است اما به دلیل پوشش گیاهی بسیار زیبایی که در فصل پاییز در دنیایی از رنگ ها بوجود می آید، پیشنهاد می کنیم پاییز را انتخاب کنید تا از سکوت بکر و خزان دیدنی پارک لذت ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید