بنر هدر

پارک ملی هوخه ویلوه ، با چشم اندازهای طبیعی زیبا در هلند

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

قطعا یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید در سفر از آن استفاده کنید پارک های آن کشور می باشد. پارک ملی هوخه ویلوه یکی از برترین و بزرگ ترین پارک های موجود در هلند می باشد که امروزه با استقبال خوبی از سوی گردشگران تور هلند قرار گرفته است. پارک ملی هوخه ویلوه با چشم اندازهای طبیعی فوق العاده زیبایی که دارد یکی از محبوب ترین تفرجگاه های کشور هلند به شمار می رود که دولت نیز حمایت های ویژه ای از منابع طبیعی آن به عمل می آورد.

پارک ملی هوخه ویلوه ، با چشم اندازهای طبیعی زیبا در هلند

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پارک ملی وجود حیواناتی نظیر گوزن، آهو و گراز است که به صورت آزادانه در اطراف پارک زندگی می کنند و مسئولین بهترین خوراک ها را برای بقای نسل آن ها تهیه می کنند. حتی تماشا از فاصله ی دور این نوع از حیوانات برای گردشگران تور هلند می تواند جذاب باشد. به طور کلی مردمان هلند و گردشگران ، هوخه ویلوه را با گرازهای وحشی و گوزن های فوق العاده آن می شناسند. برای آن دسته از گردشگران که علاقه به طبیعت بکر و حیات وحش طبیعی دارند پارک ملی هوخه ویلوه می تواند یکی از بهترین اماکن تفریحی به نظر برسد.

پارک ملی هوخه ویلوه ، با چشم اندازهای طبیعی زیبا در هلند

تفریحات پارک ملی هوخه ویلوه

دوچرخه سواری: این پارک ملی هم مثل دیگر نقاط هلند با زمین های صاف و مسطح یکی از بهترین مکان ها برای دوچرخه سواری است. دوچرخه سواری در این پارک راهی عالی برای لذت بردن از چشم اندازهای اطراف و گشت و گذار است.

پارک ملی هوخه ویلوه ، با چشم اندازهای طبیعی زیبا در هلند

طبیعت گردی: اگر دوست دارید گشت و گذار در پارک را با سرعت کمتری انجام دهید به سراغ مسیرهای پیاده روی و طبیعت گردی بروید. می توانید به راحتی این مسیرها را که ۳ تا ۸ کیلومتر هستند و در اطراف آن ها نرده های چوبی قرار دارد طی کنید. البته در پارک مسیرهای طولانی تری هم برای کوهنوردان و طبیعت گردان حرفه ای هست که بیش از ۲۰ کیلومتر طول دارند.

پارک ملی هوخه ویلوه ، با چشم اندازهای طبیعی زیبا در هلند

جاذبه های پارک ملی هوخه ویلوه

خانه سنت وبرتوس: اینجا خانه ی مالک ثروتمند این پارک است که توسط هنرمند برجسته ی هلندی در سال ۱۹۲۳ ساخته شد. در این عمارت باشکوه نوسازی های زیادی به کار رفته که برای زمان خودش خیلی مدرن بودند.

موزه کرولر مولر و باغ تندیس ها: این موزه ی ملی شامل موزه ی هنرهای زیبا و باغ تندیس ها است و در سال ۱۹۳۸ توسط شخصی به اسم کرولر مولر تاسیس شده است. در این موزه تعدادی از بهترین نمونه های هنری قرن های ۱۹ و ۲۰ که شامل ۴ هزار طراحی، ۲۷۵ مجسمه و چند صد نقاشی جمع آوری شده است.

موزه زیرزمینی: اولین موزه زیرزمینی اروپا در سال ۱۹۹۳ در نزدیکی موزه کرولر مولر افتتاح شد. در این موزه از طریق راه های زیرزمینی به سفری منحصر بفرد می روید و با تماشای نمایش هایی از طبیعت و زمین شناسی اطلاعاتتان درباره پارک بالا می رود. بعضی از این نمایش ها بر روی جاندارانی که در زیر زمین زندگی می کنند مثل تعدادی از حشرات و سیستم ریشه ی درختان تمرکز دارد.

مرکز بازدید کنندگان: مرکز بازدید کنندگان بهترین محل برای شروع ماجراجویی تان است. در این مرکز علاوه بر اینکه اطلاعاتتان درباره گشت و گذار در این پارک بیشتر می شود بلکه می توانید نگاهی گذرا به چشم اندازهای خیره کننده و حیات وحش آن هم بیندازید. اکثر مسیرهای طبیعت گردی و دوچرخه سواری از همین مرکز شروع می شود. در اینجا یک فروشگاه هم هست که می توانید از آن سوغاتی و غذا خرید کنید.

پارک ملی هوخه ویلوه ، با چشم اندازهای طبیعی زیبا در هلند

نکات مهم برای بازدید از پارک ملی هوخه ویلوه

در پارک رستوران ها و کافه های زیادی هست پس لازم نیست که مواد غذایی زیادی با خود به همراه داشته باشید.

در پارک مکان های زیادی برای کمپینگ هست که می توانید در ازای پرداخت مبلغ کمی، از آن ها استفاده کنید.

اگر در اواخر شهریور تا اواخر مهر به این پارک بروید نمی توانید از مناطقی که محل رفت و آمد گوزن ها و گوسفندان است عبور کنید.

چیدن هر گونه گل و گیاه ممنوع است.

مسیر دسترسی

این پارک ملی در نزدیکی شهر آپلدورن (حدود ۹۰ کیلومتری آمستردام) قرار دارد، در ایستگاه قطار آپلدورن (Apeldoorn train station) اتوبوس های زیادی هست که در فواصل مشخصی از روز شما را به محل این پارک می برند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید