معرفی پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک ملی پیلانسبرگ یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق آفریقای جنوبی است. این پارک ملی با مساحت 550 کیلومترمربع در 15 کیلومتری سان سیتی قرار دارد و از آن دست مناطقی است که در آن می‌توانید جذابیت‌های حیات وحش آفریقای جنوبی را ببینید. پارک ملی پیلانسبرگ بین صحرای کالاهاری و دشت پر آب لووِلد قرار دارد و قرارگیری بین این دو ناحیه باعث به وجود آمدن دامنه‌ی وسیعی از پوشش گیاهی متنوع و حیات جانوری غنی و گوناگون شده است.

معرفی پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی

دهانه بلند آتشفشان ازکار افتاده، مظهر پارک ملی پیلانسبرگ است. برخی از مجموعه های قلیایی شگفت انگیز ایجاد شده توسط فوران های آتشفشانی به ۱/۳ میلیارد سال پیش برمی گردند. Pilanesberg یکی از بزرگترین مجتمع های آتشفشانی از نوع خود در جهان است. انواع سنگهای نادر و ترکیبات یکی از خصوصیات منحصر به فرد آن می باشد.

زیبایی Pilanesberg در یک دریاچه مرکزی بزرگ، به نام Dam Mankwe منعکس شده است. با گذشت زمان اثرات باد، آب و چشم انداز های دیدنی و جذاب با برآمدگی سنگها، چمنزارهای باز و دره های پوشیده شده از درخت و بیشه حک شده اند.

انواع حیوانات بومی آفریقای جنوبی و بیش از 360 گونه پرنده در این پارک زندگی می‌کنند که تماشای آن‌ها در محل زندگی‌شان ممکن است برای بسیاری از طبیعتگردان و ماجراجویان جالب باشد.

این گونه ها شامل پرندهای مهاجر و دیگر ساکنان دایمی و برخی پرنده مردارخوار و گوشت خوار می شود و مابقی از دانه، میوه و یا موجودات کوچک آبی تغذیه می کنند. در آنجا یک راهنمای محلی در Manyane Complex آموزشهای زیست محیطی را با بهره گیری از تماشای پرندگان، ارائه می دهد.

معرفی پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی

غزال آفریقایی، کفتار قهوه ای، بلبل چشم قرمز و درختان خار شتری معمولا در مناطق خشک و بلبل چشم سیاه و درختان شاه بلوط در مناطق مرطوب این پارک یافت می شوند.

مناظر رنگارنگ، زیستگاه های متنوع و چشم انداز بی نظیر، گزینه خوبی برای لذت و سرگرمی عکاسان و بازدید کنندگان است و از این منطقه یک ضیافت برای چشم ساخته است.

تفریحات زیادی در پارک ملی پیلانسبرگ می‌توانید داشته باشید؛ شما می‌توانید که خودروی سافاری کرایه کنید و در نقاط مشخص شده به گشت و گذار بپردازید. بالن‌سواری از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز در این پارک ملی است که می‌توانید سوار آن شوید و اوج بگیرید و چشم‌انداز زیبایی از منطقه را زیر پایتان مشاهده کنید؛ علاوه بر آن پیشنهاد می‌شود لذت پیاده‌روی در منطقه و لذت بردن از هوای مطبوع آن را از دست ندهید.

معرفی پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی

استراحت در اقامتگاه‌هایی لوکس با امکانات فوق‌العاده نیز بر جذابیت سفرتان خواهد افزود و خاطره‌ای به یاد ماندنی برایتان برجای خواهد گذاشت. به طور کلی تنوع اقامتگاه‌ها در منطقه پیلانسبرگ رضایت افراد با سلیقه‌های مختلف را فراهم می‌کند، از چادرهای کمپینگ گرفته تا هتل‌های لوکس در این پارک برایتان فراهم شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید