بنر هدر

پارک گوئل ، یکی از زیباترین پارک های بارسلونا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک گوئل بارسلونا یکی از زیبا ترین پارک های اسپانیا و پر طرفدار ترین مراکز تفریحی بارسلونا به شمار می رود که در قسمت شمال شرقی بارسلونا و در منطقه گراسیا در تپه ال کارمن واقع شده است.

پارک گوئل ، یکی از زیباترین پارک های بارسلونا

حکایت جالب پارک گوئل از آنجایی آغاز می‌شود که آقای گوئل تاجر ثروتمند اسپانیایی در سال 1885 میلادی با الهام از باغ-شهر در کشور انگلستان، قصد داشت تا همین پروژه را در بارسلون نیز اجرا کند. وی به کمک معمار ماهر هم عصر خود، آنتوان گائودی در سال 1890 میلادی تصمیم گرفت فضایی متفاوت برای زندگی قشر مرفه بارسلون ایجاد کند، اما این فضا با سبک‌های معماری رایج عصر خودشان تفاوت زیادی داشت. علاقه گائودی به طبیعت، منجر به ساخت مجموعه ای برای زندگی در بین گیاهان شد. از سوی دیگر او در سبک معماری ویژه ای که داشت، معتقد بود در طبیعت هیچ خط صافی وجود ندارد، به همین دلیل در پارک گوئل شما خط صافی را نمی‌توانید بیابید و همه چیز منحنی گونه و قوس‌دار است. هدف گوئل و گائودی، جذب سرمایه از ثروتمندان شهر بود و به این امید پروژه را آغاز کردند ولی به دلیل تفاوت سبک معماری که در آن زمان مرسوم نبود، مورد توجه قشر ثروتمند قرار نگرفت. پس از آن در سال 1906 تا 1922 میلادی تنها افرادی که حاضر به زندگی در این مجموعه شدند شامل یک وکیل، گائودی و گوئل به همراه خانواده‌هایشان بودند. در سال 1923 میلادی فرزند گوئل این مجموعه را به شهرداری بارسلون اهدا و به یک پارک تبدیل نمود. بعدها دوستان گائودی منزل وی را تبدیل به یک موزه کردند و بالاخره در سال 1984 پارک گوئل، از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت و از جاذبه‌های گردشگری پر تردد بارسلون شد.

پارک گوئل ، یکی از زیباترین پارک های بارسلونا

طراحی این پارک طوری است که با ورود به آن آرامش دلپذیری شما را فرا می گیرد. این پارک ورودی های زیادی دارد اما بدون شک زیباترین ورودی آن ورودی اصلی است، بناهایی که در ورودی پارک ساخته شده اند به همراه پشت بام های زیبایشان در تناسب و هارمونی کامل با باغ های و باغچه های پارک هستند. کمی جلوتر از ورودی، اژدهایی موزائیکی را در وسط راه پله ها می بینید که نمونه ای از آن را در پایین شهر در مغازه سوغاتی فروشی ها زیاد می بینید. از این راه پله ها وارد اتاقی عجیب و غریب با ۸۶ ستون می شوید.

پارک گوئل ، یکی از زیباترین پارک های بارسلونا

اما شاید یکی از زیباترین قسمت های پارک تراس اصلی آن باشد که نیمکت هایی دراز به شکل مار دریایی آن را احاطه کرده است. اگر در صبحی دل انگیز برای تفریح به این پارک بروید می توانید بر روی پیچ و خم های این نیمکت در کنار دیگر گردشگران بنشینید و مدتی را استراحت کنید. گائودی برای طراحی این پارک ترکیبی از شعرهای کهن، عرفان های مذهبی و نقش های ملی کاتالان ها را به کار برده و پارکی خاص و منحصربفرد اسپانیایی را ساخته است.

در قسمت فضای سبز، باغ هایی با راه های پر پیچ و خم و پل هایی زیبا را می بینید پیشنهاد می کنیم برای بازدید از این قسمت باید وقت بیشتری بگذارید چون جزئیات جذاب زیادی دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید