11 غذای برتر کلمبیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

غذاهای کلمبیایی معمولا دارای گوشت و پر از طعم و ادویه هستند. در این مطلب قصد داریم برخی از خوشمزه ترین غذاهای کلمبیایی را به شما معرفی کنیم.

1. بندیجا پایسا Bandeja Paisa

باندخا پییسا، غذای ملی کلمبیا است. در اصل این غذای پرکالری را کارگران مصرف می کردند تا در تمام طول روز انرژی داشته باشند. امروز این خوراکی یک وعده ی اصلی ناهار بوده و در مواقع خاص یا در زمان گرسنگی شدید میل می شود. این غذا از برنج، plantain، کیک ذرت یا arepa، آووکادو، گوشت چرخ شده و سوسیس تشکیل شده و معمولا روی آن یک تخم مرغ نیمرو قرار می گیرد.

11 غذای برتر کلمبیا

2. امپانادا Empanadas

این غذا را در لیست غذاهای دیگر کشورهای آمریکای لاتین مثل شیلی و آرژانتین هم می بینید البته شکل ظاهری آن در هر کشوری، خاص و منحصربفرد است و ویژگی خاص اش در کلمبیا این است که کاملا در روغن سرخ می شود. این اسنک کامل و خوشمزه از آن غذاهایی است که می توانید آن را در هنگام گشت و گذار در بیرون بخورید. داخل خمیر این غذا را با هر چیزی که دوست دارید می توانید پر کنید اما معمولا برای داخل خمیر از موادی مثل گوشت، مرغ یا پنیر استفاده می شود.

11 غذای برتر کلمبیا

3. سانکوچو Sancocho

ایده ی اصلی بسیاری از غذاهای کلمبیایی حول تهیه ی غذا بر پایه ی مواد اولیه می چرخد. بهترین راه برای بیرون کشیدن بیشترین طعم از قطعات بزرگ تر گوشت این است که آنها را برای مدت زمان طولانی در سوپ ها یا خورش ها پخت. خورش سنتی کلمبیایی، سانکوچو نام دارد و انواع مختلف مرغ و گوشت آن همگی خوشمزه هستند.

11 غذای برتر کلمبیا

4. آلموئرزو کورینته Almuerzo corriente

کلمبیایی ها می دانند ناهار چه بخورند تا در تمام مدت روز پرانرژی باشند. این غذا در واقع یک جور ناهار پرو پیمان است که با یک کاسه سوپ سبک شروع می شود، بعد از سوپ نوبت به غذای اصلی ناهار می رسد که ترکیبی از برنج، گوشت، عدسی و مقداری سالاد است. با خوردن این غذا مطمئنا دیگر تا شب گرسنه نمی شوید و حتی دیگر عصرانه هم نمی خواهید!

5. Chocolate con queso

شکلات با پنیر در حقیقت تکه های پنیر هستند که در شکلات داغ فرو برده می شوند و ممکن است غذای مورد علاقه ی شما نباشد اما کلمبیایی ها عاشق آن هستند. به طور خاص، شکلات و پنیر در پایتخت کلمبیا یعنی بوگوتا طرفداران زیادی دارد و معمولا برای صبحانه یا حوالی 4 عصر و به عنوان میان وعده ی بعدازظهر خورده می شود.

11 غذای برتر کلمبیا

6. برنج با مرغ Arroz con pollo

برنج با مرغ، غذایی که ما ایرانی ها حتما از آن خوشمان می آید. در آشپزی کلمبیایی، برنج فقط یک غذای جانبی که در کنار دیگر غذاهای اصلی قرار بگیرد نیست بلکه مواد اصلی خیلی از غذاهای خوشمزه است. برای درست کردن این غذا برنج را به همراه مرغ و آب مرغ می پزند و آن را با سس کچاپ سرو می کنند. البته گاهی در کنار برنج و مرغ از سبزیجات متنوع و رنگارنگ هم استفاده می شود.

11 غذای برتر کلمبیا

7. فریتانگا Fritanga

فریتانگا ترکیبی هیجان انگیز از سیرابی سرخ شده است. ممکن است در نگاه اول خوشمزه به نظر نرسد، اما این غذا شیوه ای عالی برای خوردن گوشت هایی است که معمولا آن ها را نمی خورید و بهتر است در این غذا تجربه اش کنید.

11 غذای برتر کلمبیا

8. تاجاداس دی پالانتانو Tajadas de Plátano

«تاجاداس دی پالانتانو» از محبوب ترین غذاهای جانبی است و  در کنار غذاهای اصلی خورده می شود. در این غذا موز سبز تکه تکه و سرخ می شود و طعم دلپذیری پیدا می کند.

9. پن دی بونو Pan de bono

این نان های گرد، کوچک و خوشمزه مزه ی پنیر شیرین می دهند و در همه شهرهای کلمبیا محبوب هستند. این نان را معمولا در صبح به همراه یک فنجان هات چاکلت خوشمزه می خورند. اگر دوست دارید با رفتن به هر کشور نان های مخصوص آنجا را امتحان کنید حتما به نان فروشی ها بروید و این نان را بخرید.

11 غذای برتر کلمبیا

10. غذای Chuzo desgranado

این غذا میان وعده ی آخر شب است که در کافه های 24 ساعته سرو می شود و ترکیبی از سوسیس، مرغ و گوشت است که بر بستری از کاهو قرار گرفته اند. روی این غذا معمولا ذرت شیرین، چیپس با سس سالسا و تارتار و همچنین آناناس قرار می گیرد.

11 غذای برتر کلمبیا

11. غذای  Cazuela de mariscos

اگر غذای دریایی دوست داشته باشید باید این غذا را امتحان کنید. این سوپ ترکیبی از جانوران دریایی است و با شیر نارگیل، انواع سبزیجات، ادویه، میگو و انواع جانوران دریایی درست می شود. برای خوردن این سوپ باید به سراغ رستوران های ساحلی بروید و خیلی از گردشگرانی که به کنار سواحل می روند این سوپ داغ را در زیر نور خورشید می خورند و محو تماشای چشم اندازهای دریا می شوند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید